Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HAL
    ****

    Připodobnění první - Americká krása v noirovém hávu. Připodobnění druhé - Magnolia bez emocí. _Obyčejně vypadající muž s obyčejným životem, který by ale chtěl změnu z nekonečného koloběhu všedních dní, nebýt jen tichým pozorovatelem, ale i silným hybatelem dění. Poplatně teorii chaosu a efektu motýlích křídel však i malé podněty způsobují velké změny a tak i zpočátku relativně nevinný zásah změní (či zničí?... nebo snad i zlepší?....vyřeší?) vše. _Pomalu, s rozvahou a jen pár slovy na rtech je předestírán příběh ve kterém náhoda (či osud?) je důležitější než záměr a motivace postav postupně odumírá se vzrůstající nejistotou o existenci smyslu jejich počínání. _A stejně tak smysl filmu se i přes počáteční zdání nenachází v naraci, ale v hloubavě meditativní náladě ve které i beze slov je možné vyjádřit složité myšlenky. 8/10(19.1.2008)

  • ClintEastwood
    ***

    Bratři Coenové a jejich tvorba nejsou zrovna šálkem kávy, který by mi nějak obzvlášť chutnal a Muž, který nebyl mě v tom opět utvrdil. Za zmínku a pozornost zde rozhodně stojí ledový Billy Bob Thornton a jeho precizní herecký výkon, který drží většinu filmu nad vodou. Decentní a nevtíravá hudba, černobílá kamera a Scarlett Johansson jsou dalšími plusy. Bohužel film se strašně táhne. Jeho tempo je dosti loudavé a některé scény jsou trošku uspávací. Lehký nadprůměr, ale opět se pánům Coenovým nepodařilo ve mě vzbudit nějaké silnější emoce. Škoda, čekal jsem víc.(17.4.2011)

  • Eodeon
    *****

    Pro mě překvapivý a zcela odzbrojující film. Souhlasím, že tento snímek Joela a Ethana Coenových není noirem, jelikož "černý film" je vymezen především dobou. Ale líbí se mi užití výrazu - neonoir. Je tedy spíše poctou filmům, které ve 40. a 50. letech minulého století reflektovaly kulturní a politické vlivy ve Spojených státech a staly se díky svému přízračnému stylu spíše novým směrem filmového umění než pouhou reflexí. Podobu můžeme nalézt jak v charakteru a formě, tak ve volbě způsobu technického zpracování. Zápletka je samozřejmě kriminální a snad neprozradím příliš, když řeknu, že se jedná o vraždu. Je zde víc než kdy jindy patrná "špinavost" a zkorumpovanost světa - druhá strana mince. Jakoby zmizela nějaká clona a odhalila divákovi dříve neviděné zkažené jádro společnosti, kde však vždy zbývá nikdy nenaplněná jiskřička naděje. Zobrazované prostředí není nijak ohyzdné, zato z něj však čiší depresivní všednost a osamocenost. Povětšinou je noc nebo šero (kterým působí i mnohé interiéry), kdy vznikají pitvorné stíny a vše, co je za dne jakkoliv krásné, vzbuzuje touto dobou obavy a hrůzu. Ale přes všechnu stylizaci a bezchybnou režii by tento film byl polovičatý bez fantastického projevu Billy Bob Thorntona. Ten odvádí vynikající výkon v roli Eda Cranea, životem otráveného zaměstnance typického amerického holičství. Ed vede jednotvárný život, je často zmítán silnou paranoiou a pomalu nerozeznává realitu od iluzí (létající talíře). V důsledku těchto exotických stavů vědomí jedná často tak, jak by se za běžných okolností pravděpodobně nezachoval. Ed Crane boří dnešní zažitý model o vlastnostech ústředních postav. Je pasivní a odtažitý a přitom ve filmu vynikne. Ani jeho identita není příliš konkretizovaná, což je příznačné názvu filmu. Vlastně sám sebe vnímá velmi méněcenně a ve svých vypravěčských monolozích se o sobě dokonce zmíní jen jako o "přízraku". Jeho život je postupem čím dál nuznější a nevyhnutelně vede k z mého pohledu hlavnímu motivu tohoto filmu - ztrátě kontroly nad svým životem. Nejvyšší mocí je zde totiž osud, jehož bizarním machinacím se pouhý člověk nemůže ubránit. Zvláště, když vlastně vůbec nebyl.(19.2.2006)

  • stilgar1
    *****

    Viděl jsem tento film v barevné verzi, avšak během sledování jsem netušil, že existuje i verze černobílá. Myslím si, že se pro něj bude čenobílé ztvárnění hodit. Avšak barevnost tomu téměř vůbec neuškodilo, i přesto se mi totiž film hodně líbil a výkon Billyho Boba Thorntona byla skutečně skvělý ( i když by se dalo polemizovat o tom, jak moc ve filmu vlastně "hrál", protože toho v podstatě ani nemusel moc dělat :D ). Avšak hodně jsem se bavil a na konci jsem byl vážně skvěle překvapen. Filmy bratří coenů jsou všechny nečím vyjímčené a tento za nimi rozhodně v ničem nezaostává. 9/10(27.6.2007)

  • Bachy
    *****

    To je ale velké překvapení. Všechny Coneovic filmy mě nadchly a tenhle..taky. Zásádním bodem je styl vyprávění B. B. Thorntona. Ten buď divákovi sedne a pak je nadšen a nebo nesedne a pak sice uzná špičkovou kameru, ale jinak se vcelku nudí. Se mnou problém není, já se do příběhu ponořil hned a vychutnával si každý záběr. Co se kamery týká, jde o opravdovou lahůdku. Thornton střihá vlasy a je to slast, Thornton kouří a je to slast. Velmi spokojen.(14.8.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace