Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boss321
    ****

    Vynikající dílo bratrů Coenových, kteří si ho sami napsali, zrežirovali a produkovali. Výsměch obyčejnému člověku, který si chtěl pouze splnit svůj sen...... Černobílé zpracování filmu dokonale sedlo, B. B. Thorton vynikající jako vždy, kamera úžasná, režijně spolehlivé a vše dokresluje krásná hudba. Pro mě čtyři a půl hvězdičky, ale budu na to koukat ještě jednou tak dávám zatím čtyři.....(28.12.2007)

  • Gilmour93
    ****

    „The more you look, the less you really know.“ Bezvýznamnost může být jen zdánlivá, neboť stačí okamžik a roztáčí se osudová kola směr cesta do pekel a ta je jak dobře víme tradičně dlážděna dobrými úmysly.. Pocta Coenů filmům noir (odkazy na Hluboký spánek, Asfaltovou džungli aj.) s dávkou jejich typického absurdna navrch, která plyne pomalu jako kouř z cigarety mlčenlivého Boba T. a kdyby plynula ještě pomaleji, tak by se snad zastavila. Beethovenovy klavírní sonáty, Velkej Dave Gandolfini i neřízená právnická střela Shalhoub na jedničku. A lakonický holič Ed? Ten si teď už jistě bude pamatovat, že v kadeřnictví nemá brát zákazníky po zavírací době..(3.6.2009)

  • Vančura
    ****

    Billy Bob Thornton si zapaluje jednu za druhou, Scarlett Johansson hraje na klavír Beethovenovu Měsíční sonátu, a ejhle, on se z toho vyklubal nejlepší film Coenovic dua, který jsem viděl :) Vizuálně nádherný film gradující ke svému výtečnému závěru. Současně doklad toho, že černobílý obraz má smysl i v novém tisíciletí, pokud s ním pracuje zkušený tvůrce. UPDATE 23. 8. 2016 - Na druhé zhlédnutí po letech jsem se už k tomu filmu stavěl lehce rezervovaně. Sice se mi stále líbil a některé momenty mi přijdou vyloženě úchvatné (především všechny scény s Tonym Shalhoubem - to jeho herectví je zde tím, co na sebe nejvíc přitáhne pozornost), ale jako celek to už u mě na plný počet hvězd není. Ten černobílý formát mi nově přijde zbytečný - ten film by podle mě v pohodě fungoval i v barvě - a docela mi tam vadil herecký výskyt Frances McDormand, kterou moc nemusím, a potom Scarlett Johansson, která je zde vyloženě tragická. Já ji kdysi měl rád - než jsem si uvědomil, že jako herečka za moc nestojí, a navíc hraje v čím dál horších filmech. Co mě na tom filmu ale stále okouzluje, je jeho pomalé tempo, decentní humor, výtečná kamera, promyšlený scénář a skvěle napsané postavy - ústřední postava (vynikající herecká kreace Billyho Boba Thorntona) je nesmírně zajímavá a není těžké si k ní vybudovat rychle sympatie. Motiv mimozemské lodi mi zde mimochodem přijde vyloženě redundantní a rušivý, ale jiným se to asi může líbit. Ze samotného závěru - který jsem už v běhu času zapomněl, aby mnou teď nově otřásl s o to větší intenzitou - mi je vyloženě smutno, a v duši se mi rozlila nekonečná melancholie. Chtělo by se teď jen stát pod nočním nebem, kouřit jednu cígu za druhou, poslouchat Beethovena - a tvářit se podobně nezúčastněně, jako Billy Bob Thornton, když ho - SPOILER ALERT - v závěru vedou na elektrické křeslo. Někdy člověk nemusí udělat nic, a osud ho stejně dostihne. Myslel jsem na to, co mi kdysi řekl jeden funebrák. Že vlasy rostou ještě nějakou dobu po smrti. A pak přestanou. Říkal jsem si: Čím to je, že rostou dál? Jsou jako rostlina v hlíně? Co se dostane z hlíny ven? Duše? A kdy si vlasy uvědomí, že je pryč?.(18.6.2011)

  • klerik
    ****

    Coenovci ma od čias BIG LEBOWSKEHO ešte ani raz nedostali. Ich filmy sú väčšinou originálne a svojské, ale pre mňa sú to aj tentoraz "len" štyri hviezdy. Pekne natočené, dobre zahrané, precízne rozprávané. Ale je to pomalý a pre niekoho určite brutálne nudný film. Mne sa páčil práve svojou nekomerčnosťou, ale ak budem mať chuť na plazivý, atmosferický kúsok aj nabudúce, siahnem radšej po emotívnejšom ZABITÍ JESSEHO JAMESA...(31.8.2013)

  • genetique
    ****

    Keď sa na to pozerám spätne, Coenovci týmto filmom a na ďalšie tri snímky poriadne vypli a povolili na razantnosti. Za to sa k nám dostala ale konečne jedna z pravých novodobých noiroviek, ktorý priam dýcha starou, nezabudnuteľnou atmosférou, presne akoby ju boli natočili pre päťdesiatimi rokmi. Plynutie chcelo viac vzrúša, ale kamera, nasvietenie, to hranie sa s čiernou a bielou a minimálne scenár by si zaslúžil aspoň oscarovú nomináciu. A Shalhoub dominoval. 80%.(7.5.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace