Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    *****

    Jeden z nejlepsich filmu bratri Coenu. Skoro az takove noir-krimi s nekolika vtipnejma scenama jak to umi jen Coenovi. Cely film stoji na vykonu hlavniho predstavitele a to co predved Billy Bob Thornton je naprosto dokonale, za to by mel dostat oskara, a je to pro me jeden z jeho nejlepsich hereckych vykonu. Ale i ostatni hrali vyborne. Presto, ze film ubiha celkem pomalu, tak nenudi, je velice napinavy a jak se to vsechno na konci zamotalo me naprosto odrovnalo. Videl jsem obe verze, barevnou i cernobilou a cernobila je skutecne vic pusobiva. Taky se mi hodne libila hudba a kamera, ktera vynikne vic pri cernobile verzi. Coenovi stvorily opet mistrovske dilo. Muj oblibeny film.(6.5.2005)

  • Marigold
    *****

    Černá KOMEDIE? Povídali že mu hráli. V Muži, který nebyl, je asi tolik humoru jako v Kafkově Procesu a mimochodem, je to právě klasik světového existencialismu, který by byl na postavu a osudy Eda Cranea hrdý. Pravda, Coenovic hrdina je poněkud aktivnější a tragédii svého osudu rozehraje sám, rozhodnutím, které je ospalé a nepochopitelné jako on sám. A v sílícím proudu osudových událostí se Ed také snaží poněkud více plovat než odevzdaný Josef K. O to horší je však jeho deziluze. Coenové vytvořili neuvěřitelně působivý, plastický a stylový portrét muže-loosera, kterému život unikl mezi prsty a který se v jedné chvíli stal pro druhé (i sám pro sebe) duchem. To nejsilnější je právě Edova postava, kterou s neuvěřitelnou věrohodností "umračil" Billy Bob Thornton. Počáteční dojem, že se jedná o chladného cynika, který prostě vyhlásil světu věčné mlčení, přerůstá v silnou sounáležitost s obyčejným člověkem, který mlčí ve světě, kterému nerozumí a který nerozumí jemu. V závěru už je ledová maska Eda Cranea definitivně pryč a divák náhle stojí tváří v tvář postavě tak lidské, že mu v obrysech připomene naše každodenní malé existenciální inferno. Za vráskami a strnulou grimasou hlavní postavy se skrývá neuvěřitelně křehké lidské jádro, to jádro, které taje při poslechu Beethovenových klavírních skladeb, to jádro, které by chtělo mluvit, ale nemůže, protože neví, co říct. Ještě dlouho poté, co Eda zalilo světlo věčnosti jsem seděl, zíral do tmy a vychutnával pocit, že se Coenům povedlo něco opravdu VELKÉHO. Film černý jako čerstvě nalakovaná rakev, dokonalá urnička plná absurdity. Kremace každodennosti.(28.6.2005)

  • Gimp
    ****

    Hrdina - naivni a pomerne hloupy holic v podni B.B. Thorntona je vynikajici. Vecne zapalena cigeretka, vyraz nepritomnosti a minimum slov. Kdyby nebylo hercu jedna se o pomenre obycejnou kriminalku v retro stylu s vymakanou zapletkou... A za absolutni bonus povazuji talire. Tragikomika pribehu je v urcitych momentech vybrousena k dokonalosti.(9.3.2004)

  • Mahalik
    ***

    Au!!!! Billy Bob Thornton je holič, neseká hlavy jako Sweeney Todd, ale on bodá.. teda bodne...jednou...naposledy. Člověk, který má život k uzoufání nudný a pořád černobílý (doslova). Přesně jako tenhle pán, jsem si při sledování filmu připadal i já. Coeni to mysleli dobře a měli to i promyšlený, jenže ono to je k uzoufání nudný a hlavně strašně dlouhý. Při scénách jako byla například ta v soudní síni, jsem se naprosto dokonale připejkal ke gauči a v závěru už jsem se rozpadal na malé kousíčky. Bohužel to ani nezachránila fantastická Scarlett Johansson, které pořád dřepákovala za klavírem a ani neměla možnost se pořádně předvést. Černobílé zpracováni alespoň trochu povzbudí, ale nemění nic na faktu, že jsem se při sledování připadal pořád ubimbanej. Jestli od vás očekávám facky? No samozřejmě, že ano....(20.3.2008)

  • Slarque
    *****

    Další dokonalá perla z dílny bratrů Coenových se sice tváří jako film-noir, ale s jehou formou opět pracuje dost originálně. Billy Bob Thornton dokazuje, že i jako naprosto pasivní hrdina může utáhnout celý film, ale zbytek výtečného osazení tady určitě není jen pro parádu. Ještě bych se měl zmínit o krásné hudbě a znamenité práci kameramana.(11.7.2005)