Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (560)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

To ze je bratricek unikatni filmecek je neoddiskutovatelny fakt. Zdali je viden pozitivne ci negativne, to uz je otazka, me osobne se libil vzhledem k jeho velmi hezkemu vizualnimu pojeti a uzasnym hudebnim, nekdy az obradnim chanting sekvencim. Jako lahudky bych oznacil sceny se sirenama s erotickym nadechem a uzasne ritualni upaleni negra. 3 hlavni herci zahrali velmi dobre totalni trotli a za zminku urcite stoji jeste vyborna, byt kratka role Johna Goodmana, ktery se na scenu privalil jako traktor a naprosto si to nadiktoval. 7/10 ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Ó můzo! Zapěj skrze mne a vyprávěj cestu o muži zběhlém v umění válečnickém o poutníku sužovaném osudem.......... Inspirováno Odysseou od Homéra. Scénář velmi divný a lehce čitelný, to není to pravé Coenovské. Nějak jsem se na tento příběh nedokázal naladit. Některý scény, které asi měli být komické, mi připadají spíše trapné. A možná jsem to spíš nepochopil. Herecké obsazení povedené, prostředí nádherné a hudba krásná. CITÁT - Nic není pro nic, za nic.............. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Filmu nemám prakticky čo vytknúť. Milujem príbehy zasadené do dvadsiatych a tridsiatych rokov minulého storočia a v tomto snímku je atmosféra za hospodárskej krízy perfektne vykreslená. Výkony všetkých protagonistov sú parádne a všetkým dominuje svojím výkonom George Clooney. Tu dokázal, že úloha v absurdných príbehoch pánov Coenovcov mu sedí úplne skvele. A song Constant Sorrow sa pamätá navždy. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Scénáristické bloudění tčřicátými léty, ve kterém záměrně absentuje pevná příběhová osa a postavy směřují za glorifikovanými morálními hodnotami překonávaje přitom nahodilé překážky a proměnlivé motivace. Coenovci ukazují velmi vtipně a nápaditě prostředníček zastaralým společenským hodnotám, které vyústily v největší hospodářskou krizi v dějinách, a jejich postavy se opakovaně zbavují okovů a unikají vstříc budoucnosti, která jim coby dětem nového věku nabízí postupně duchovní i úřední očistu a záchranu. Nesrší to sice vtipem ani zdaleka tak, jak by bylo vzhledem k potenciálu celého námětu a tvůrčí výřečnosti Joela a Ethana zdrávo, ale díky neskutečně energickému uchopení, překrásné stylizaci, hercům a jednomu z nejlepších dobových soundtracků vůbec z toho nelze spustit oči a neužívat si každý z té dlouhé řady originálních uměleckých voleb a postupů. Navíc Clooney je děsnej frajer a třicátá léta americká nejsou jen O myších a lidech, ale také o ropuchách, gangsterech, pomádě a krávách na střeše. Ani se mi věřit nechce, že je Coeni na vlastní kůži nezažili... 80% ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Roger Deakins je můj bůh. To co dovede s obrazem on, to nedokáže snad nikdo jiný. Dejte mu už konečně toho Oscara. Coeni jsou taková samostatná umělecká jednotka. Ač mě žádný z jejich filmů nikdy absolutně nedostal, jejich styl je tak osobitý, že mě pořád baví koukat na další a další jejich filmy. A to přesně do puntíku splňuje Bratříčku, kde jsi. 8/10 ()

Galerie (61)

Zajímavosti (27)

  • Žena, která se ptá prodavače na nahrávku "Hochů od Syslí řeky" je Gillian Welch, jedna z aktérek filmového soundtracku. (c.tucker)
  • Příběh filmu vychází z Homérova eposu „Odysseia“. Stejně tak se v něm v přeneseném významu objevuje mnoho postav inspirovaných Homérovou středověkou básní. (Olík)
  • Přestože je snímek natočen na filmový materiál, jde o první hollywoodský film, který prošel kompletním digitálním color gradingem. Natáčelo se na 35mm filmovou surovinu, následně byl ale materiál digitálně naskenován, kde prošel barevnými korekcemi, a nakonec byl znovu nahrán na 35mm film a vyslán na filmových kotoučích do kin. Několik let na to se color grading stal ve filmovém světě naprostou samozřejmostí. (KlárkaS)

Související novinky

Clooney natočí scénář od Coenů

Clooney natočí scénář od Coenů

26.10.2015

Spolupráce bratrů Coenových a George Clooneyho zatím čítá Bratříčku, kde jsi?, Nesnesitelnou krutost a Po přečtení spalte. Už brzy uvidíme jejich čtvrtý společný film, retro komedii Ave, Caesar!, tím… (více)

Clooney & Coen Brothers

Clooney & Coen Brothers

25.11.2005

Herec George Clooney už má za sebou dvě úspěšné práce se scénáristicko režijně producentským duem Ethanem a Joelem Coenovými, kterými byli filmy Bratříčku, kde jsi? a Nesnesitelná krutost. Nyní se… (více)

Reklama

Reklama