Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (553)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

První, co musí každého upoutat je skvělá práce s kamerou, barvami, filtry, náladou a skvělá stylizace, následuje úžas z výborně vybrané hudby a pak zjištění, že tenhle film není ani náhodou komedie. Pár úsměvných situací se sice najde, ale společný jmenovatel děje je hlavně absurdnost (v tom nejlepším slova smyslu) a jakási "parodie" na spoustu zavedených filmových schémat a klišé. Ústřední trojice uprchlých vězňů je neodolatelná, v čele s přičmoudlým Clooneym. K dokonalosti sice ještě kousek chybí, ale i tak krásných čistých 80%. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějšch filmů od bratří Coenů. Atmosféra Ameriky 30.let z něj jen čiší, čemuž napomáhá i soudobá hudba. Scenáristická variace na Homérovu Odyseu je zajímavá a vtipná. Herci jsou výborní, hlavně pak Clooney se svojí pomádou na vlasy. Nesmírně pohodový film, který mi vždycky zvedne náladu. ()

Reklama

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Velmi hravá komediální road movie:-) s jemnými asociacemi na Odyssea, prostě velmi dobrý film. George Clooney zde chytl vážně skvělou roli a také se jí výborně chopil. Blbeček Tima Blakea Nelsona byl také zahrán s grácií:-). Toto byl můj první film od Coenů a musím od nich vidět další, jsem nadmíru spokojen. 4,5*! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Bratři Coenovi vždycky dokázali překvapit neobvykle vážnými filmy, ale přesto plnými černého humoru, což se v jejich provedení spolu s výbornou atmosférou a chvílemi až komickým průběhem většinou vyplatilo. Stejně tomu tak je i u filmu Bratříčku, kde jsi. Tři vězni na řetězech se ze vteřiny na vteřinu rozhodnou utéct z jejich vězení, odhodí krumpáče a rozhodnou se zdrhnout směr kukuřičné pole. Co je nakonec během jejich cesty za svobodou potká, nechá nejednomu divákovi rozum stát, ale fakt je, že jsem se skvěle bavil a to režisérům, producentům a spisovatelům bratrům Coenovým upřít nemohu. Nebýt tak trochu zbytečného konce, stal by se tento film pro mě rázem jednou z nejlepších komedií co jsem měl možnost vidět. Ale i tak je to velice vtipná a zajímavá podívaná, která minimálně za shlédnutí stojí. --- Ještě že tvoje máma nepřežila porod, jinak by umřela hanbou. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Sysla?“ Díky nenucenosti, s jakou Coenovi zasazují trojici pologramotných blbečků do rámce prapředka všech příběhů o návratu, bych neměl problém uvěřit, že Homér byl slepý černoch, který v čase hospodářské krize na drezíně drandil americkým jihem. Sebe-vědomé těžení z faktu, že většina hollywoodských narativů stojí na oddyseovském půdorysu, je odvážné, ale samo ještě kvalitní film nezajišťuje. V jednotlivostech zábavná, v detailech výstižná reminiscence starých časů, starých filmů a hodně starých mýtů po celou dobu marně hledá rytmus, tón i téma vyprávění. Trio hrdinů, kteří ztratili kontrolu nad vlastními příběhy (zato zjistili, že mohou měnit příběhy druhých), navenek každou chvíli míří jiným směrem, a zřejmě bychom jejich konání také měli průběžně posuzovat s rozličnou vážností (od Jsem uprchlý galejník přes Bonnie a Clydea ke Three Stooges). Jak je ale lze brát vážně, když nejprozíravější z nich, na němž komplet stojí nepatřičně nasládlý poslední akt, má jasno nanejvýš v tom, kterou pomádu si chce napatlat do vlasů? Konzistentní je Bratříčku, kde jsi? nakonec pouze svým „vyšisovaným“ vizuálem (Deakinsova kamera je vůbec parádní) a ohledáváním kořenů americké pop-music, což z něj dvakrát žhavého kandidáta k opakovanému sledování nedělá. 75% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Jordan, classic ()

Galerie (61)

Zajímavosti (25)

  • George Clooney předal svým příbuzným v Kentucky scénář, aby jej přečetli a nahráli tak jeho zvukovou podobu. Clooney chtěl na svém jižanském akcentu zapracovat. Když mu jeho příbuzní poslali nahrávku se scénařem, zjistil, že mnoho slov ze scénáře zaměnili za úplně jiná. (c.tucker)
  • Přestože je snímek natočen na filmový materiál, jde o první hollywoodský film, který prošel kompletním digitálním color gradingem. Natáčelo se na 35mm filmovou surovinu, následně byl ale materiál digitálně naskenován, kde prošel barevnými korekcemi, a nakonec byl znovu nahrán na 35mm film a vyslán na filmových kotoučích do kin. Několik let na to se color grading stal ve filmovém světě naprostou samozřejmostí. (KlárkaS)

Reklama

Reklama