Reklama

Reklama

VOD (1)

Splašený vlak se řítí rychlostí 100 mil za hodinu a vám budou vstávat vlasy hrůzou! Uvidíte jedinečné, na Oscara nominované výkony Jona Voighta a Erica Robertse. Akce, napětí a nečekané vyvrcholení na vás čeká v thrilleru Splašený vlak. Manny (Jon Voight) - drsný trestanec v odlehlé věznici na Aljašce - podnikne se svým spoluvězněm Buckem (Eric Roberts) odvážný útěk. Dostanou se do nákladního vlaku a plnou parou míří za svobodou. Jenže strojvůdce uprostřed jízdy zemře na srdeční příhodu a muži zůstanou sami ve vlaku blížícím se šílenou rychlostí k jisté katastrofě. Pak ale objeví třetího pasažéra, krásnou železničářku (Rebecca De Mornay), která je stejně tak zoufalá - jako rozhodnutá přežít - jako oni! (MGM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (214)

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Nadprůměrně zpracovaný thriller, jehož námět pochází z hlavy japonského filmového mága Akiry Kurosawy. Jon Voight tu předvádí jednu ze svých nejlepších rolí-rozporuplného záporáka, kterého nenávidíte a současně mu držíte palce.. Eric Roberts je výrazně slabší, ale film to ustojí. Povedené dílko, které ale není pro každého.. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Hybridní vlak složený ze čtyř těžkotonážních lokomotiv si to jako šíp žene ledovou a zasněženou aljašskou pahorkatinou. Trevor Jones k záběrům svištícího monstra připojil tíživou hudbu a o mrazivou atmosféru, která leze až k lůžkám nehtů, je tak postaráno. A v útrobách vlaku sledujeme příběh a vývoj dvou uprchlíků, dvou skvěle napsaných a stejně tak zahraných postav. Škoda tolika afektovaných hlav v řídícím centru. S blížícím se finále začíná více sněžit, obloha se zatahuje, železnici zatraktivňují tunely, vyslovují se nezapomenutelné věty, provádějí nečekané činy a kumulují se těžké pocity. A tam v dáli kolej slepě končí, stále hustě sněží a mráz štípe do tváře jako tisíc jehliček... nezapomenutelný závěr. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Entré velmi slibné. Sugestivní vykreslení nálady v přísně střežené věznici na prostoru několika málo minut zkazí až trapně snadný útěk do pekelně chladné okolní pustiny. Jenže všeho moc škodí, i svobody, reprezentované plně rozjetým vlakem bez strojvůdce. Dva chlápci s policii v patách v nezastavitelném vlaku. Dokázal by z toho někdo vykřesat kvalitní příběh o rozsahu více než hodinovém? Snad... Akira Kurosawa? Zní to bizarně, ale tento velikán japonské kinematografie skutečně jistý podíl na výsledném scénáři má. I díky němu není Splašený vlak pouze (a vlastně vůbec) akčním filmem, nýbrž hlavně psychologickým dramatem o divoké jízdě za nejistou budoucností, jenž vrcholí skutečně bravurní scénou, která „vám dá křídla“ nebo něco v tom smyslu. Režie ale má své slabé chvilky. Například snaha o propašování laciné akční hudby dost narušuje pracně budovanou tísnivou atmosféru, podpořenou rovněž slušným hereckým výkonem Robertse a excelentního Voighta. Film se ve snaze o vyhovět mainstreamové i okrajové části diváctva láme do dvou nesourodých celků. Jeden překvapuje logickým chováním dobře napsaných postav a ten druhý zaráží množstvím typických klišé i patetickými výlevy emocí. Stále před sebou však máme mimořádný multinárodnostní „útěkový“ film řadící se v žánru k tomu lepšímu. 80% Zajímavé komentáře: Visáč, sud, spable ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Ledová atmosféra je fantastická. Velice depresivní a skutečná. Voight je rovněz špičkový, tedy pokud zrovna nemá jeden ze svých emocionálních projevů, ve kterých nepůsobil autenticky, nýbrž trapně. Ovšem co předvádí Rebecca De Mornay, to už opravdu není ani přehrávání, nýbrž trapnost nejvyššího kalibru. Vůbec zde bylo několik momentů, ve kterých dialogy mezi hlavní trojicí působily velmi uměle a až neskutečně, což se mi už dlouho u filmu nestalo. Jako napínavý thriller však ucházející především díky režii a originálně zpracovanému nápadu. Těžko si představit drsnou a zasněženou krajinu Aljašky jako kulisu lépe využitelnou než se to povedlo zde. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • První lokomotiva nebyla nikdy poškozena – srážka byla pro film kašírovaná a stroj dostal přesvědčivé „maskování“. Tento typ lokomotiv byl původně navržen pro potřeby armády USA a měly mít možnost se přizpůsobit různým rozchodům kolejnic v Evropě pro případ válečného konfliktu. Dvacet let byly zavřeny ve skladu, pak jich třináct odkoupila Alaska Railways. Protože jejich údržba byla značně náročná, byly vyřazeny z provozu v roce 1984. Stroj s identifikačním číslem #1605 „hrající“ ve filmu byl bezprostředně po jeho dokončení sešrotován. (Robbi)
  • Natáčení probíhalo při běžném provozu po trati, což způsobovalo značné potíže a zpoždění. Jak uvedl koordinátor druhého plánu Ted Hewitt, museli filmaři často využívat vleček, aby uvolnili trať skutečným vlakovým soupravám. Z tohoto důvodů měl Alan Hume pro každý záběr k dispozici tři kamery, aby získal co nejvíc materiálu, než štáb bude muset udělat místo jinému vlaku. (Robbi)

Reklama

Reklama