Režie:
Michael CrichtonScénář:
Michael CrichtonKamera:
Victor J. KemperHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Geneviève Bujold, Michael Douglas, Elizabeth Ashley, Rip Torn, Richard Widmark, Lois Chiles, Hari Rhodes, Gary Barton, Richard Doyle, Lance LeGault (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Doktorka Susan Wheeler (Genevieve Bujold) sa po smrti svojho najlepšieho priateľa v bostonskej nemocnici, kde vykonáva prax, rozhodne dopátrať, čo bolo príčinou jeho smrti. Zistí, že až príliš veľa hospitalizovaných mladých a zdravých ľudí upadá do kómy, z ktorej sa už nikdy nepreberú. Pri svojej snahe zistiť, prečo k tomu dochádza, naráža na nepochopenie svojich nadriadených i milenca, kolegu Marka Bellowsa (Michael Douglas), ktorý by nerád ohrozil svoju sľubnú kariéru
V poradí len druhá kniha s názvom Kóma a už bestseller od Robina Cooka bola predlohou pre tento film. (Yoss)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Mysteriózne thrillery Robina Cooka, hlavne tie z lekárskeho prostredia, sú všetky veľmi dobré a výborne sa čítajú. To platí aj pre Kómu, ktorej literárna predloha nedá ani na chvíľu vydýchnuť. Žiaľ nemyslím si, žeby sa toto filmové spracovanie kvalitatívne aspoň priblížilo knižnej predlohe. Snímok síce plynie s ľahkosťou a veľmi dobre sa naň pozerá, ale po atmosferickej stránke je to iba priemer, to isté platí aj pre napätie. Na druhú stranu, veľkou pomocou a záchranou sú výborní herci a solídne dialógy. Chcelo to pridať na tajomnosti samotných úmrtí, ponúknuť divákovi viac otázok a hlavne zlepšiť celkovú atmosféru snímku. 65/100 ()
Tenhle námět mě velmi zaujal. Podezřívám po zkušenostech i české nemocnice z něčeho podobného. Sice ne nutně přesně toto, ale jsou i jiné motivace, proč se zbavovat pacientů, že. Navíc zpracováno je to skvěle. Nejdřív to vypadá, že hlavní hrdinka je kráva a nakonec jí člověk fandí. U žádné z postav nevíte, kde si stojí. Hudba se první hodinu vůbec neobjeví, ale pak je furt a Jerry nezklamal. Závěrečnou půlhodinu mi bušilo srdce tak, až jsem se bál, že mě odvezou na OR 8. Snímek by se vůbec neztratil jako jedna z lepších epizod Krajních mezí, ačkoliv toho sci-fi tam zas tolik nebylo, v Mezích by za to samozřejmě mohli mimozemšťané. Takhle to bylo lepší. ()
Klasika: krásná, mladá, zvědavá, odvážná a nenapravitelná proti ošklivým, starým, chamtivým, úlisným a zkaženým. Pro jednou souhlasím se zdejším plénem, že děj na začátku navozuje stav kómatu. Druhá půlka má ovšem grády, jako by se k mančaftu přidal Jarda Jágr. Zvláštní cena poroty se pak uděluje výborně udělanému ústavu pro zavěšené spáče, kde to hutnou atmosférou jen dýchalo. P.S: Když doktorka Susan lezla v sukni po žebříku, mohl jsem si hlavu ukroutit... ()
Výborný thriler z nemocničního prostředí. První půlka je poněkud nudná, ale jak po hlavní hrdince začne jít zabiják, děj se přesouvá do Jeffersonova institutu (tady to působilo poněkud scifoidně) až ke strhujícímu finále. Crichton umí perfektní sondu do lékařského prostředí a pointa toho co se tu děje je dostatečně hrůzostrašná. Jinak být hlavní hrdinkou, tak Douglase zabije za tu jeho nechápavost a nedůvěru. EDIT 2023: I po letech velice působivý thriler. Crichton byl určitě lepší spisovatel než režisér, ale tady zaválel. Mrazivý příběh o uvádění lidí do komatu s reálným vysvětlením toho kdo a proč, který v druhé půlce sází napínavé až infarktové scény s výbornou vyděšenou Bujoldovou. Umím si to moc dobře představit v českých reáliích. Jediná výtka je, že to napětí a mrazivost jdou trošku na úrok logiky. Hrdinku za celou dobu nenapadne zavolat policii a ten její přítel se chová jako totální nechápavý pitomec, který s ní jedná jako s s hysterkou i když právě utekla vrahovi. Silné 4* ponechávám. PS: První známější film film Douglase, který přeznamenal jeho thrilerovou specializaci, v mini roličkách se mihnou Selleck (mrtvola) a Ed Harris (mladý vlasatý! patolog). ()
O existencii Kómy som vedel desaťročia. Disponoval som základnými informáciami. Hrá v nej Michal Douglas a je podľa predlohy Michaela Crichtona. Možno som raz za čas v telke zahliadol pár minút a poznám ikonický, futuristický záber na visiacich pacientov. Kedysi som lekárske trilery od Crichtona, Robina Cooka, Kena McClurea alebo F.P. Wilsona čítal vo veľkom, ale potom ma to prestalo baviť, tak aj z toho dôvodu som nejako extra Kómu vidieť netúžil. Nakoniec som si ale v roku 2020 povedal: „idem na to“. A aj som šiel. Zaskočilo ma, že som polovicu života žil v omyle. Predlohu nenapísal Crichton, ale jeho žánrový konkurent Cook. Paradoxne, film REŽÍROVAL Crichton. To ich celoživotnému žánrovému súboju dodáva zvláštnu, bizarnú príchuť. Trocha mi to pripadá ako keby sa dvaja muži celý život nenávideli a ten druhý sa prvému pomstil tak, že by mu zviedol manželku, tá by sa s ním rozviedla a vzala si jeho súpera. Ale možno mi to pripadá zle. Film, prirodzene, čiastočne zostarol. Ženy doktorky sú tu mužmi skôr tolerované, než rešpektované. Ak urobia niečo, čo sa mužom nepáči (pričom to nemusí byť chyba), tak si povzdychnú: „ach tie ženy“. Ale inak ide o vydarený, ukážkový lekársky triler. Odohráva sa v atraktívnom nemocničnom prostredí. Pitevne, márnice, operačné sály, prednáškové miestnosti, labyrinty chodieb, laboratóriá a kancelárie. Vyzdvihnúť musím aj mrazivú atmosféru, presný kasting (Douglas, šikovná Bujold v titulnej úlohe, Richard Widmark, Rip Torn, dokonca Tom Selleck a Ed Harris v maličkých, ale prepracovaných rolách) a scenár, ktorý je napínavý, tajomný, záhadný a zamotaný (aj keď od finále som možno čakal predsa len trošku viac, ale iba o štipku). ()
Galerie (112)
Zajímavosti (2)
- Pri lekárskej vizite v Jefferson Institute jasne vidno, že všetky pacientky majú odhalené prsia. Keď o pár minút neskôr prechádzajú cez miestnosť strážnici, pacientky majú prsia zahalené. V nasledujúcej scéne, keď strážnici hľadajú Susan Wheeler (Geneviève Bujold), ich majú opäť odhalené. (Jayem)
Reklama