Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na cestě z Berlína do New Yorku potká Kyle Pratt (Jodie Foster) ta nejhorší noční můra každé matky - v rozlehlých prostorách moderního Boeingu 474 se beze stopy ztratí její šestiletá dcera Julia. Kyle, která je citově zničená z nedávné ztráty manžela, se zoufale snaží nevěřící posádce letadla, cestujícím a později i sama sobě dokázat, že není šílená. Přestože se kapitán Rich (Sean Bean) i letecký strážník Gene Carson (Peter Sarsgaard) snaží o tvrzeních zoufalé vdovy nepochybovat, směřují všechny důkazy ke skutečnosti, že její dcera nikdy na palubě letadla nebyla, což ještě více podněcuje paranoiu a pochyby ostatních cestujících a zbytku posádky. Kyle, která se najednou ocitá úplně sama, zbývá jediné - spolehnout se při pokusu o vyřešení celého tajemství a záchranu dcery pouze na svůj vlastní rozum. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (406)

kingik 

všechny recenze uživatele

Začátek, kdy se hraje na paranoidní strunu, je fajn. Divák oproti hrdince, pátrající v letadle po zmizelé dcerce, není ve výhodě a netuší, co je za jejím záhadným zmizením. Jenže pak to přijde. Odhalení, jak se věci mají, je tak bezradné, až mně bylo líto tenhle film sledovat. Herecké výkony, až na Jodie Foster, jen v oblasti průměru, režie kdyby pracovala s propracovanějším scénářem, určitě by jí nebylo příliš co vytknout, ale ve výsledku ten film za moc nestál. Jako paranoidní thriller si nějakou chvilku vedl zdatně, ale pak přišel na řadu thriller, kterých je obdobného ražení hodně, s tím rozdílem, že valná většina se jich neodehrává v letadle. 40% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Rozhodne zajimavej a docela propracovanej film se zajimavym nametem, sice neco na podobnej zpusob sem uz nekolikrat videl, ale neodehravalo se to na palube letadla. Hlavni problem je, ze se scenarista ze zacatku krotil a budoval slusne napeti az do zaverecneho rozuzleni, ktere je pro me v 45 minute filmu. Tech dalsich 45 minut je jen tezko uveritelna a krapet prehnana historka, nicmene nakonec to vse zapadne. Jodie Foster je jako vzdy perfektni, jen by se nemusela furt tvarit tak psychopaticky. Sarsgard byl taky vostrej a osobu, kterou nakonec ztvarni, byste do nej nerekli. Takovyhle typy tajemnejch a napinavejch filmu mam rad a tenhle je rozhodne nadprumernej, ale na 5* se nedostal. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Další film o tom, že s dětmi jsou jenom problémy. Děti křičí, zvracejí, dožadují se zbytečností, ztrácejí se v letadlech – zpravidla, když to nejméně očekáváte. Kyle Prattová (Jodie Foster) by ještě měla být ráda, když po krátkém zdřímnutí během letu z Berlína do USA zjistí, že se její nezvykle bledá dcerka poděla bůhvíkam. Ale ne, to by nebyl americký film, aby ji vyplašeně nezačala shánět po celém letadle (které shodou náhod sama navrhla) a podezřívat arabské spolucestující z nekalých úmyslů. První třetina ještě ujde. Nevíme, kde vězí pravda, zda-li Kyle skutečně neharaší v mozkovně (jak se domnívá personál, nemající jediný důkaz o přítomnosti její dcery na palubě). Režisérovi se – za vydatné pomoci vytříbené kamery Floriana Ballhause – daří budovat napínavou atmosféra. Jodie Fosterová navíc dokázala svou hrdinku obdařit nevnucujícím se charismatem a ne až tak často vídaným intelektem. Bohužel, když vyjde najevo, o čem vlastně celý film je, veškeré pozitivní prvky jsou nemilosrdně vyhozeny zpátky na zem (pro jistotu bez padáku). Rafinovaný thriller stavějící na divákově nejistotě se rázem mění v trapnou kopii čehosi nechvalně známého již z tolika jiných filmů. Celé dosud pracně budované dějové lešení se ukáže být postaveno z velice křehkého materiálu, který silnějším poryvům větrů v žádném případě neodolá. Takovým poryvem přitom může být zapojení byť jen minima mozkové kapacity uvažujícího diváka. Je to škoda, ale možná že Američané po 11. září přesně takový film potřebují – neustálé omílání důležitosti semknuté rodiny je sice otravné, nicméně stále oblíbené. 45% Zajímavé komentáře: Marigold, Falcor, anais, PogoJoe, Bilky ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Nezvládnuté, nemá to smysl ani jako psychologicko-duchařské bláznění, ani jako akční thriller. Snad ještě ta "mystičtější" polovice zásluhou Jodie Fosterové ke koukání je, ale při velkém twistu se zbláznil scénárista a společně s příběhem jde do kopru celý film. To, že v závěru troubí tuš sborově všechna blbost Hollywoodu už ani nebolí, protože Letovému plánu daly beztak mé sympatie v polovině valé, a tak nezbylo než se bavit křečí všech zúčastněných. Na tom nic nezmění ani fakt, že Robert Schwenke zvládá udržet režii přinejmenším na lehce nadprůměrné úrovni. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Prapůvodně dobrý nápad se utopil v průměrném thrilleru s imbecilním scénářem (SPOILER - Hoho, mám geniální plán, unesu babě v letadle dceru a budu doufat, že si jí předtím nestačí všimnout nikdo z čtyřset cestujících... a nedejbože, aby tý hysterce někdo začal věřit, nebo dokonce pomáhat!). Dvě hvězdy za paranoidní první polovinu. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (15)

  • Erika Christensen (Fiona) nenávidela topánky na vysokých opätkoch, ktoré jej postava musela nosiť, pretože ju poriadne boleli nohy. Na všetkých záberoch, na ktorých je natočená len od pása nahor, chodí bez topánok. (Arsenal83)
  • Prístrojová doska lietadla musela byť úplne nanovo postavená, pretože tá, ktorá bola používaná v mnohých filmoch, bola zničená pri natáčaní filmu Stroskotanec (2000). (Arsenal83)

Související novinky

Setkáme se včera, lásko!

Setkáme se včera, lásko!

25.04.2007

Určitě si vzpomenete, jak si to Eric Bana a Brad Pitt coby Hektor a Achilles rozdali před branami Tróje na meče a kopí. Bylo to tak přesvědčivé, až se nechce věřit, že v soukromí jsou ti dva kámoši.… (více)

Reklama

Reklama