Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Je prvního dubna a Sylvie se dopouští osudové chyby. Opuštěná a sklíčená se vydává do ulic velkoměsta vybojovat si svou lásku zpět. Překonává jednu překážku za druhou a doufá, že svůj vztah zachrání. Netuší, že se řítí k fatální kolizi. Tenhle den, by raději začala znovu. Celovečerní absolventský film Restart vznikl v koprodukci mladé pražské společnosti Axman Production, FAMU a finské Univerzity umění a designu v Helsinkách. Restart vypráví o jednom dni v životě mladé Sylvie (Lenka Krobotová). O dni, ve kterém se její život rozpadne jako domek z karet. O dni, který by raději začala znova.

Moderní a originální vizuální styl filmu Restart je výsledkem spolupráce českého režiséra Julia Ševčíka a finského kameramana Kasimira Lehta. Subjektivně pojaté vyprávění nabízí pohled na okolní svět Sylvinýma očima. Expresivní obrazy vtahují diváka hluboko do nitra hlavní hrdinky.

Restart je osobité, experimentální drama ze současnosti. Česko-finský štáb natáčel film v průběhu roku 2004 na lokacích po celé Praze: v klubech Radost FX a Roxy, v reálných bytech a fast-foodech, v nákladných dekoracích, které postavil architekt Henrich Boráros. Post-produkční práce včetně střihu, zvukového designu a realizace speciálních efektů probíhala ve Finsku. Film byl natočen na formát Super 16mm a následné zvětšen na promítací formát 35mm (1:1,85). Soundtrack filmu obsahuje skladby od The Nihilists a housové tracky Ecsona Waldese. Původní hudbu k filmu vytvořila kapela Khoiba. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

Ravi 

všechny recenze uživatele

Taková studie jednoho aprílového žertíku, kdy se občas prolínají obavy s realitou, ale ke konci se to ustálí, takže se vyplatí to shlédnout. Na české poměry vynikající, okouzlující a neobvykle poutavé. Jedinou emoci, kterou to ale vyvolalo byl pocit zadostiučinění, přičemž nevím, zda je tohle emoce, kterou jsem od filmu chtěl. Asi ne. Film je takovým vztyčeným ukazováčkem nad rozpustilostí dnešní doby. Ale podle mě je to málo. 65% = 3/5 ()

Jazzzz 

všechny recenze uživatele

Tak tento film jsem hltal už od začátku. Jak mám ještě teď v živé paměti to jak jsem se u King Konga kousal v Kině nudou tak teď můžu porovnat a Restar je skvělý. Pouhých 85 minut mi přišlo dlouhých jako celý den, a to nejen jednou ale celý den dvakrát. Jeden postřeh, který mě napadl během filmu: Filmy jsou černobílé nebo barevné, tento film je modro žlutý! A co vytknout? Snad jen tu zamotanost, ale to byla moje chyba, že jsem se nestíhal orientovat. Určitě bych byl hrozně rád kdybych mohl tento film shlédnout ještě jednou! ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem tak nejásal při závěrečných titulcích jako u RESTARTU. Celý uplynulý rok jsem český film ignoroval, protože mi nenabídl nic nového jen samé další hořké a černohumorné komedie, ze kterých už se mi dělá šoufl. Pouze RESTART se tvářil originelně a jako něco, co má nějaký nápad. Na poměry českého filmu to originální snímek jistě je, ale bohužel je to ten druh originality, kvůli kterému doceníme zaběhaná klišé a stereotypy. Narozdíl od Tykwerovy LOLY se kterou má společnou jak premisu o hrdince bojující v časovém presu s osudem, tak důraz na agresívní vizuál a vypravěčské tempo, je RESTART chaotický, nudný, beze smyslu pro humor a vizuální řešení jsou poněkud okoukaná. Scénář je vetchý, místy zmatečný a nepochopitelný, většinou ale dost průhledný a předvídatelný, vizuál mě ničím nezaujal, naopak mě neustálé opakování téhož velmi brzy začalo nudit a nezanedbatelné mínus je i to, že hlavní hrdinka je narozdíl od LOLY neskutečná kráva. Ale i když odhlédnu od tohoto srovnávání, pořád mi vychází jen necelá hodina a půl hezkých, ale nijak výrazněji zajímavých obrázků navěšených na slabý příběh. Časosběry a zlatý filtr jsou fajn věci, ale postavit na nich celovečerák? I když ten souboj bratrů v ateliéru byl docela slušnej drasťák. Tak jo, jednu hvězdičku za něj a můj příjemně nepříjemný pocit z toho, jak snadno se může láska změnit v nenávist. ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Po SAMOTÁŘÍCH asi to nejlepší, co jsem u nás po revoluci viděl. Silný a depresivní jako svině zároveň. Julius Ševčík se vytasil s moderní vizuální formou vyprávění inspirovanou jednak Tykwerovou LOLOU a především Tony Scottem. Rána do hlavy, která ve vás bude ještě dlouho rezonovat, protože reálně zachycuje typicky české rozvrácené vztahy plné her, bez kterých jako by se česká povaha neobešla. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Už v Restartu se ukázalo, že režisér Julius Ševčík má obrovský talent, který později zúročil v Normalu. Jeho filmy jsou velmi nevšední, i když v případě Restartu by to chtělo trochu doladit scénář, neboť dějová zápletka je banální a nepřekvapivá. Jenže to zpracování! Je to i tím, že si Ševčík k sobě zve talentované mladé lidi ze zahraničí (v případě Restartu z Finska), kteří nejsou ovlivněni mainstreamovou českou produkcí. Díky tomu Restart vypadá mladě a dravě, kašle na inscenačnost televizních "hluboce lidských komediálních dramat", které se omylem dostanou do kina. Restart takový není. Ševčík s finským kameramanem se nebojí experimentovat, kamera je famózní, používá různé barevné filtry a vizuálně je to vůbec pastva pro oči. Hudba Filipa Míška je svěží a neotřelá. Celé je to zkrátka cool a důkaz, že film s neoriginální zápletkou lze natočit moderně, dynamicky, nepodbízivě. Vše je viděno očima hlavní hrdinky, jejíž činy se odehrávají v její mysli a v realitě, přičemž hned není jasné, jestli je to opravdové jednání nebo jen představivost. Což znamená, že film divákovi nedovoluje odběhnout, ale naopak být aktivně přítomen a nespustit oči ze snímku po celou dobu krátké stopáže. Kvůli tomuto tvůrčímu přístupu má Restart (a vlastně i Normal) i několik festivalových ocenění, v Česku je však mainstremovým diváctvem, které chce jen polopaticky vyprávěné příběhy a odmítá aktivně spolupravat, okázale ignorován, což jen potvrzuje teorii o tom, že český divák je konzervativní a slovo invence je pro něj vulgárním výrazem. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Součástí filmového soundtracku jsou největší hity skupiny Khoiba, která v době premiéry dosáhla vrcholu: tracky That Reason, B Electric B, Facilities, 202Pathetic a The Deepest Nightmare. (NinadeL)
  • Autorem námětu a spoluautorem scénáře filmu Restart (spolu s režisérem Juliem Ševčíkem) je Ondřej Ládek, filmový a televizní scénárista a český písničkář, který vystupuje pod uměleckým jménem Xindl X. (suicide)

Související novinky

Jste Otrlý divák?

Jste Otrlý divák?

16.02.2006

Když nepočítáme sledování odpoledních telenovel, je jediný způsob, jako to zjistit: sebrat se a jít do pražského kina Aero na některé - a nebo rovnou na všechny - snímky uváděné v rámci přehlídky… (více)

Reklama

Reklama