Režie:
Jana SemschováScénář:
Jaromíra KolárováKamera:
Věra ŠtinglováHudba:
Jiří StivínHrají:
Dana Syslová, Tomáš Töpfer, Věra Kubánková, Lucie Matoušková, Pavel Havránek, Zuzana Mixová, Luďa MarešováObsahy(1)
Co nastane, když se ovdovělá Dana znovu zamiluje? Jindra (L. Matoušková) se nechce smířit s novým životním partnerem (T. Töpfer) své ovdovělé matky (D. Syslová), ačkoli jeho příchod do rodiny ji nijak nepoškodil, ba naopak! Přes konfliktní situace, které vytrvale rozehrává a v nichž negativní roli sehraje i babička (V. Kubánková) děvčete, v sobě nakonec dokáže překonat své sobectví a nová rodina se přece jenom upevní. (Česká televize)
(více)Recenze (26)
Herecky skvěle podaná protivná historka o protivné holčičce, které se obává o své místo v matčině pozornosti. ()
Jaromíra Kolárová byla velká soudružka, ale také velká spisovatelka, její knihy se člou dobře i po letech. Sfilmovým zpracování je to tak všelijak, některé kousky jsou hodně podařené, asi nejznámější jsou Holky z porcelánu a Léto s kovbojem. U televizního provedení jde o hodně velké zkácení. ()
Lucka Matoušková výborně zvládla roli puberťačky, která si nemůže vybrat, koho vlastně má mít ráda. Ach jo, kam to chudinka dopracovala? Nejdříve Kameňák a teď prý mrhá svým talentem v Ordinaci v růžové zahradě. ()
Nový tatínek, miminko a jedna možná trochu sobecky zhrzená 13ka, která si umí docela dobře zahrávat s okolím. Stále aktuální téma rozehrává velmi slušné rodinné drámo i happy end s inscenační, domovskou atmosférou. I když Tomáš Töpfer hraje v podstatě všude stejně, sem se jeho styl výborně hodil. O Lucii "zhrzené" Matouškové napsala Snorlax a o Daně Syslové tu jen dodám, že drží hereckou laťku hodně vysoko. ()
Pomerne plochý pohľad na problémy jednej pubišky, nového ocina a zatrpklej babičky. Očakávala by som omnoho lepšie a "farebnejšie" spracovanie, než toto, ktoré najviac asi pripomínalo obdobie rozkvitajúceho socializmu. ()
Téma stále aktuální a vděčné. Tady je to ovšem podáno stylem, který se dá snadno a rychle zapomenout. Což ovšem nic nemění na tom, že Dana Syslová byla neselhávající v rolích laskavých maminek, stejně jako Lucie Matoušková byla perfektní v rolích pubertálních vysíraček. ()
Měla jsem ráda, když Dana Syslová hrála maminky. Vždycky na mě působila takovým zklidňujícím a laskavým dojmem. Děti si těžko zvykají na nové partnery svých rodičů. Taky jsme to s bratrem zažili na vlastní kůži. Chovali jsme se uplně stejně jako Jindřiška. ()
Televizní film o situaci, ve které se ocitá mladá holka, které ovdovělá matka domů přivede nového tatínka. Pěkně zahrané a dobová atmosféra je krásně zachycená. ()
V těchto dojákách jsem vyrostla :-)) proč ne - ještě to asi všem dětem docházelo :-))) ()
Příběh nejen v oné době aktuální, kdy si rodič s dítětem najde nového partnera. Vztahy mezi hlavními aktéry jsou zde dost realisticky vykresleny - třináctiletá puberťačka se chová na svůj věk jak nejlépe umí a dospělí na to reagují logicky. Celkem vzato (ne)příjemný filmeček. ()
Ze života, kdo zažil ví o čem to je... ()
Töpfer jako sympatický náhradní tatínek se snaží jak může, Syslová je ztělesněním laskavosti a Matoušková je na přesdržku, což je vlastně poklona, že tu roli zvládla dobře. Jinak jde o průměrnou inscenaci z 80. let, ovšem s tématem, které je pořád aktuální vzhledem k procentu rozvodovosti... ()
Lucie Matouskova byla v techto rolich skvela. Jinak prumer, neni treba videt. Podobne tema jako mnoho jinych tv inscenaci - aneb szivani se pubertacky/pubertaka s novym matcinym partnerem. ()
Dana Syslová je tak neskutečně asexuální a nepříjemná bytost, že jsem tentokrát měl soucit i s Topferem, kterýmu jinak nic pěknýho nepřeju. ()
Život s puberťákem bývá dramatický, natož když maminka přivede domů slečně nového tatínka. Výborná hudba Jiřího Stivína. ()
Docela povedený a uvěřitelně ztvárněný příběh. Za mne 60%. ()
Příběh ze života o puberťačce, které našla matka nového tatínka a ona se s tím nemůže smířit. Časem sama ani neví, koho má ráda a tak dělá kolem sebe samé zlo. Jak pravdivě napsané. Chudší televizní zpracování tomu možná i svědčí, protože tak ještě více vyniknou dialogy. Syslová s Töpferem zahráli matku a nového otce tý puberťačky velice civilně. [298. hodnocení, 25. komentář, 61%] ()
Dramatizace televizní hry poukazuje na stále velmi přehlížený životní fakt a to, že ten, kdo nejvíce v rodině vnímá změny a těžko se s tím smiřuje jsou především děti. Málokterý rodič s nimi dokáže o všem na rovinu pohovořit a připravit je na danou skutečnost. V tomto příběhu je to ještě ztíženo tím, že do toho svým odmítavým a svérázným stereotypním názorem zasahuje i babička. Třináctileté děvče už ve svém věku má na danou věc svůj názor a není pro ní problém to naplno vyjádřit. A tak ke konfliktům není nikdy daleko. A to jde jenom o to, že se její ovdovělá maminka zamilovala a rozhodla se znovu vdát. Příběh je napsaný věrně a velmi příkladně. V určitých ohledech co se týče chování protagonistů v některých situacích je sice velmi diskutabilní a omšelé, ale na to, že je to pouhý televizní film, to možná v takovém zpracování jen podivně vypadá. ()
Televizní drama na jedno použití. ()
Dětská herečka předvedla zajímavý výkon, ostatně nebyl její první. Tomáše Töpfera by jako otce chtěl doma skoro každý a Dana Syslová byla takové kvalitní. Tohle téma bylo už mnohokrát zpracované a ještě bude. Otec či matka si najdou někoho nového a dítě se s tím neumí srovnat. Během necelé hodinky jsem se nenudil a tvůrci použili snad všechny motivy, které by puberťák mohl na matku s novým přítelem vymyslet. Tady je to znásobeno ještě Věrou Kubánkovou. Jako krátká zábava to nebylo špatné. Snad se mě to nikdy nebude týkat a rada na tohle je asi jediná: musíte to přežít. Ale rodinného filmečku se to netýká. ()
Reklama