Režie:
Ivan ReitmanKamera:
Stephen H. BurumHudba:
James Newton HowardHrají:
Robin Williams, Billy Crystal, Julia Louis-Dreyfus, Nastassja Kinski, Charlie Hofheimer, Bruce Greenwood, Dennis Burkley, Charles Rocket (více)Obsahy(1)
Před 17-ti lety si ve studentských dobách zašpásovali s krásnou Colette a pak se vydali každý po svém. Zbyla jim jen hezká vzpomínka, ale možná i problematický teeneger Scott, který se právě vydal kamsi do světa na zkušenou. Protože si nešťastná matka Colette neví rady, osloví oba potencionální otce o pomoc. A všechny to stojí dost práce a přemlouvání, než je všechno tak, jak má být... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (80)
Další americký plagiát. Celkem by mne zajímalo, kolik jich je. Jenže to bychom se asi nedopočítali. Klasická kopie francouzského filmu „Otec a otec“, ovšem velké USA nám snímek okořenilo špetkou vulgarit a jiných vtípků. Ne, že by mi to až tak vadilo. V každém případě opět dvě postavy, z nichž ani jedna mi není sympatická, pana Williamse nějak moc nemusím a pan Crystal se vůbec na roli bijce nehodí. O postavě syna darmo psát. Závěr je jednoznačný za plagiátorství hodnocení dolů a za další také. 9148/9515 ()
„Raz som si na zadok nalepil svoj vlasy.“ – „Prečo?“ – „Dve marihuany a jedna vodka.“ Joel Silver, producent DŇA OTCOV (a PREDÁTOROV a SMRTONOSNÝCH ZBRANÍ A SMRTONOSNÝCH PASCÍ a...) sa v rozhovore s Františkom Fukom pre českú Cinemu kedysi vyjadril zhruba v tom zmysel, že snímka predstavovala určité sklamanie. Režisér Ivan Reitman (KROTITELIA DUCHOV 1-2) dostal k dispozícii dobrý scenár a komediálne esá Robina Williamsa a Billyho Crystala. Silverovi treba dať za pravdu - výsledok je priemerný, miestami až matný, fádny, vizuálne nesympatický (Crystal s Williamsom vyzerajú akosi... dajako... ehm, čudne) a len zriedka chytí dych v dialógoch („Nie, s ním som sa nesprchoval. To on sa sprchoval s jedným sedemnásťročným chalanom. Ja som sa len pozeral.“). Škoda, Crystal i Williams sú povestní talentom na improvizáciu, takže DEŇ OTCOV je šanca vyhodená von oknom. ()
Reitman sa v tomto prípade príliš nepretrhol... Jednak sa stáva pravidlom, že americké prerábky francúzskych klasík končia veľmi zle. V tomto konkrétnom prípade ani hlavný motív príliš nepasuje do amerických končín a na rozdiel od Depardie a Richardsa som ani jednému neveril jeho úlohu. Ani na chvíľu. Crystal sa typovo vôbec nehodí na hlavičkujúceho drsňáka a Williamsa som otravnejšieho a viac prehrvajúceho prisámvačku nezažil. S ohľadom na mizerné tržby chovám nádej, že americkí diváci nie sú tak tupí a nestačí im hovno naservírované na striebornom podnose. A že sa táto vykrádačská éra hollywoodu čoskoro pominie. ()
Objektivně vzato má ten film víc jak na jednu hvězdičku. To bych ovšem nesměl vidět úžasný francouzský originál Otec a otec s výbornými Dépardieuem a Richardem - film, který miluju a tenhle americký remake mu nesahá ani po kotníky - spíše mě dost štval - nejvíc snad ty trapné exhibice mého oblíbeného Robina Williamse (snad jeho nejhorší výkon). ()
Obyčejná komedie. Ale nemusela to být obyčejná komedie. Mohla být začarovaná. Proč? Protože to režíroval Reitman a hlavní role ztvárnily vcelku úspěšná a oblíbená komediální jména. Bohužel se to docela nepovedlo, ale já na to koukal i přesto rád. Jenže to jsem ještě nevěděl, že tohle je předělávka... ()
Galerie (28)
Zajímavosti (2)
- Remake francouzského filmu Otec & otec s Pierrem Richardem a Gérardem Depardieu. (Eldrick)
Reklama