poster

Dobrou noc a hodně štěstí

  • USA

    Good Night, and Good Luck.

  • Slovensko

    Dobrú noc a veľa šťastia

Drama / Historický

USA, 2005, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ninon
    ****

    Clooney nás ve svém filmu zavádí do období amerických procesů 50. let, tzv. honu na čarodějnice. Do doby, kdy si televize začala uvědomovat, jaký může mít vliv a kdy se před kamerou ještě mohlo kouřit. Příběh je servírován jako komorní drama, boj muže proti muži. McCarthy vs. Murrow. Ani u jednoho se nedozvíme nic ze soukromí, pouze postoj k jednomu tématu a způsob jejich boje. Odosobněnost vládne celému filmu. Vlastně až na výjimky skoro všichni v tomto filmu vypadají jako lidé bez soukromí, oddaní pro svou věc nebo spíš pro tu Murrowovu? Loajální vůči CBS až tak, že jsou ochotni přijmout zásadu žádných osobních vztahů na pracovišti. Odbočka k manželům Wershbamovým mě zaujala a to z důvodu kam nás tím chtěl režisér vlastně nasměrovat? Mně se totiž po zbytek filmu drala na mysl otázka, proč někdo, kdo se snaží o morální políček, prosazuje takový zákaz. Z důvodu ochrany nebo čeho? Dost se to v mých očích bilo s přístupem ředitele CBS k celé situaci kolem kauzy McCarthy. To by vydalo na jeden díl pořadu pana Murrowa. Pokud by to ovšem pro něj bylo dost velké téma, že. Tím se dostávám ke skvělému výkonu Davida Strathairna a jeho sucharskému, rezervovanému a nemýlícímu se Murrowovi. Pro dobré hodnocení filmu by mi snad stačil na plátně jen on a kouř z cigarety (na který ovšem v reálu Murrow nakonec doplatil). Málem jsem utrpěla šok, když si ten muž s pokerovou tváří začal nervózně poklepávat nohou. Projev lidskosti!(13.2.2009)

  • anais
    ****

    Good night and good luck zachycuje boj televizních redaktorů proti senátoru McCarthymu. Clooney svůj snímek komponuje ze skutečné herecké akce a množství dobových materiálů – hlavně záznamů z výslechů McCarthyho komise, ale i vskutku přesvědčivých reklam na cigarety. Film je natočen v ČB a je členěn výkony nějaké barové zpěvačky. Spolu s neustále dýmajícími cigaretami to vytváří skoro až noirově temnou atmosféru, kdy čestní reportéři bojují proti mccarthyovskému zlu a jsou sváděni z náročné cesty za pravdou. Skutečným objevem pro mě byl David Strathairn v hlavní roli Edward R. Murrowa. Sice známý obličej (mj.L.A.přísně tajné), ale opravdouvou příležitost dostal až tu. Jeho hrdina se pyšní až „spockovskou“chladnokrevností a neméně výrazným smyslem pro logické uvažování. Filmu se dá vytknout snad jen přílišná komornost, skromnost. Díkytomu je to tak trochu hodina z amerického dějepisu, na kterou se nádherně dívá, ale ve výsledku z ní v hlavě mnoho nezbyde.(27.4.2006)

  • D.Moore
    *****

    Je, pravda, že čím více toho divák o mccarthismu ví, tím lépe pro něj, ale řekl bych, že i neznalému člověku se může Dobrou noc a hodně štěstí snadno zalíbit. Film má velice dobrou atmosféru (černobílá kamera plus skvělá hudba dělají divy), "ukecaný", ale, pokud na něj máte náladu, ani na chvíli nenudící scénář, senzačně sehrané a vyrovnané herecké výkony... Čtyři a půl hvězdy zaokrouhluji nahoru za všudypřítomnou uvěřitelnost. Clooney válí i za kamerou.__P.S. Člověk, který k DVD dělal titulky, překvapil. "Přeložit" Rin Tin Tina jako Maxipsa Fíka, tomu říkám invence.(13.7.2011)

  • Šakal
    *****

    Tak toto je parádní záležitost! Ještě teď jsem plný dojmů z tohoto vynikajícího snímku! Nikdy by mě ani ve snu nenapadlo, že takovéto téma se dá zpracovat takovýmto úžasným způsobem. Jedná se o rekonstrukci sporu komentátora CBS Edwarda Murrowa se senátorem Josephem McCarthym. McCarthy stál v 50. letech v čele " výboru pro neamerickou činnost " , který vyšetřoval občany podezřelé ze spolupráce s komunisty. Práce výboru se rovnala honu na čarodejnice a nespravedlivá obvinění zničila životy i kariéry mnoha lidem. I pro člověka jako já ( který před shlédnutím tohoto snímku věděl o problému pouze to nejnutnější bez nějakých další podrobností ) nebylo vůbec problémem se ve snímku ihned zorientovat a vše pochopit a to i přes to, že režisér George Clooney si nedělal nějakou zvláštní starost s podrobným vysvětlením tehdejší situace a diváka rovnou vrhnul do víru událostí. To vše i díky výborně propracovanému scénáři, parádní kameře a skvělým hereckým výkonům, kterým vévodí David Strathairn v roli komentátora zpravodajské stanice CBS Edwarda Murrowa ( jeho výkon byl opravdu strhující ) , vše pod režijní taktovkou George Clooneyho. Musím přiznat, že jsem se trošku obával nebude - li tento snímek pro mě těžko stravitelným, či mě nebude dokonce nudit, ale opak byl pravdou.Od prvního okamžiku jsem byl stržen dějem a užíval si každičký záběr. Celkový, ( už tak nádherný zážitek z tohoto snímku ), umocňuje ještě fakt, že snímek je černobílý. Nemám nic co bych tomuto snímku vytknul a dávám ( s nesmírnou radostí ) plné hodnocení! Buďme rádi, že v této době má někdo vůli a chuť natočit takovýto typ snímku a to ještě takovýmto způsobem! Smekám G. Clooney a těším se na tvůj další netradiční počin.(5.2.2009)

  • sinp
    *****

    Přesně mířený řez.... Takhle nějak se tvoří moje ideální představa o věrném zachycení doby. Možná s pověrami, ale bez iluzí. Clooneyho film je velice hutná výpověď až po okraj v detailech, jejíž atraktivita spočívá v citu pro estetiku. Etapa padesátých let tu je správně černobílá (jiná ani nemůže být) a zvláštně vyhrocená v představě na jedné straně imaginárního nebezpečí, které nikdo reálně nevidí (McCarthy po celý film jedině ze záznamů) a opačně zase nepřesvědčivého uklidnění, jak je všechno OK (soudobé reklamy a zprávy). Musím říct, že lavina drobných dobových berliček v ději se může zdát suchá, ale novinářské prostředí vzruchu, překřikování a neskrývaného napětí to bohatě vynahrazuje. A hlavně - příběh o morální odvaze jednotlivce je na americký film až nebývale střídmý, prost vygradovaných promluv a milostných "úhelníků" všeho druhu. Jde tu jen o vyrovnání dluhu, což naznačuje už vypravěčský koncept. Cítil jsem se, jako kdybych viděl soudobý film té doby, detailnost je nebývalá. A k tomu jsem cítil i strach z okolí, projevený většinou mlčky. Tohle je skutečně vzácný film, neumím si ho představit o moc lépe zvládnutý.(17.1.2011)

  • - V jednom z archivních záběrů, ve kterém John L. McClellan vyslýchá Josepha McCarthyho, můžeme vpravo vidět tenkrát ještě mladého Johna Fitzgeralda Kennedyho. Toho času byl jedním z poradců. (Othello)

  • - Tradiční rozloučení Edwarda R. Murrowa (ve filmu David Strathaim) "Good night and good luck" ("Dobrou noc a hodně štěstí") si tento reportér přenesl z Velké Británie, kdy dělal hlasatele rozhlasu během bombardování Londýna. (Othello)

  • - Jazzová hudba hraje ve filmu dohromady přesně 23 minut, což byla standardní doba trvání televizních pořadů v 50. letech. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace