Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhořadý spisovatel Marton (J. Abrhám) tráví své stáří v luxusním domově důchodců. Kromě vnuka (J. Nosek), který žije kdesi v Austrálii, nemá na světě nikoho. Žena ho dávno opustila, ale zapomenout na ni nemůže. Zdá se mu, že prázdný a stereotypní život mezi stejně opuštěnými lidmi neunese. Svému deníku svěřuje, že spáchá v nejbližších dnech sebevraždu. Jenže přijíždějí noví hosté – krásná paní Rouvrová (E. Balzerová) s invalidním manželem (J. Pohan). Mezi Martonem a paní Rouvrovou rychle přeskočí jiskra, sebevražda je zapomenuta. V domově se ovšem množí záhadná úmrtí. Posléze se nedá pochybovat o tom, že se jedná o vraždy. Na vrahově seznamu se nakonec ocitne i Marton… (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% - Jojo, česká detektivka a ještě k tomu televizní. I přes účast výborných herců včetně mého oblíbence Josefa Abrháma jsem nedokázal udržet bdělost po celou dobu trvání. Rozluštění bylo logické, ale nikterak překvapivé, ovšem scéna, kdy Radoslav Brzobohatý čelí smrtelnému nebezpečí od vraha a jeho komplice, byla realizována přesně v mezích věty, kterou jsem napsal na začátku. Jako celek mě to nebavilo a to je u detektivky poměrně podstatný zádrhel. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Český kriminální film odehrávající se ve Francii v 70. letech 20. století v luxusním domově důchodců Magnolia. Hlavní postava, osamělý spisovatel trpící depresemi Marton (J. Abrhám) je znepokojen, neboť v Magnolii umírají za podivných okolností jeho obyvatelé. Série úmrtí začala v okamžiku, kdy se do penzionu nastěhuje manželský pár Vouvreových, přičemž nerudný manžel J. Pohan je upoután na invalidní vozík a jeho mladší manželka Odile (E. Balzerová) se prezentuje tajemným a podezřelým chováním. Přestože mezi spisovatelem a Odile vzplanou více než přátelské city, Marton podezřívá svou přítelkyni ze smrtí obyvatel penzionu, kteří jí byli v jistém smyslu nepohodlní. Stejně jako Marton, který taktéž jen o vlásek unikne smrti, je i divák přesvědčen, že Odile má na svědomí smrt svého bývalého manžela A. Švehlíka, paranoidního starce S. Zindulku a nakonec i svého manžela, který údajně nešťastně uklouzl ve vaně, neboť její chování tomu nasvědčuje. Úmrtí v penzionu vyšetřuje komisař P. Štěpánek, avšak je pouze okrajovou postavou, neboť na překvapivou stopu skutečného viníka přijde jiný obyvatel Magnolie, generál ve výslužbě R. Brzobohatý. V menších rolích jsme mohli sledovat ředitelku penzionu D. Kolářovou, služebnou Klementýnu J. Smutnou či malíře bez většího významu J. Kepku. Snímek Z. Zelenky hodnotím zcela určitě nadprůměrně, neboť velmi dobře napsaný příběh s překvapivým závěrem, herecké výkony zkušených herců a výsledný dojem tomu odpovídají. ()

Reklama

Kajislav89 

všechny recenze uživatele

Skvělý příběh a velmi dobré herecké výkony. Bohužel, se tu objevuje takové množství chyb ve výpravě a rekvizitách, které snad nepatří ani do televizní produkce. Možná si takových věcí všímám až příliš, ale... Film je situován nejspíše někam do 70.let 20.století (podle vozidel i věku postav). A pak příjdou závěrečné scény v nemocnici, která je zcela moderně vybavena a to stejné se opakovalo i v kanceláři na policii. A já se ptám: To byl pro tvůrce takový problém sehnat otřískanou okresní polikliniku? Ale za solidní mrazivý příběh a výborné herecké výkony dávám tři hvězdy. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zpočátku standardní, ale solidní detektivku s příjemně úsporným výkonem Josefa Abrháma a frajerským Radoslavem Brzobohatým mi postupně kazila přehrávající Eliška Balzerová, kterou zkrátka a dobře nemám rád a nejspíš nikdy nebudu. Kdyby její roli dostala bůhvíproč nevyužitá Daniela Kolářová, bylo by to rozhodně lepší. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Penzionek pro bohaté důchodce začne zničehonic obcházet smrt – což by možná nebylo nic divného, když tam jsou samí staří lidé, jenže ono to vypadá, že jim někdo na onen svět pomohl…Nu celý tento film stojí hlavně na dobrých hereckých výkonech většiny zúčastněných. Samotné postavy mi už tak sympatické nebyly, ale místy to mělo i vcelku snesitelnou atmosféru. Na víc jak obyčejný průměr to však nevidím. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Když se díváte dalekohledem, používáte jedno ohnisko, a když je to z jednoho místa (jako tady – na balkóně), postavy se nemohou svou velikostí přizpůsobovat ději a jednou být větší a pak menší – když k tomu navíc používáte ustálené klišé – neostrou černou masku dalekohledu, aby bylo jasné, že jde o subjektivní pohled. (prezdivaka)
  • Film se natáčel na zámku v Myštěvsi. (skudiblik)

Reklama

Reklama