Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rudovous
    *****

    HRUZA! Chaoticky vystrelek Lynchova podvedomi. Neuchopitelna nuda. Silena kamera (zlatej Panavision a Eastman Kodak). Skoro tri hodiny dlouha navsteva v pekle. Absurdne stylizovane herecke vykony. Nepochopitelny zhluk asociaci, alegorii a metafor. Proste zklamani. Proste absolutne uzasne filmove dilo.(3.9.2007)

  • WillBlake
    *****

    "Tímto snímkem v sobě zabil David Lynch poslední kapku své obyčejnosti a úplně se nechal pohltit svými vizemi“, píše se tady na csfd v jednom komentáři. Osobně však tuto "smrt" považuju za jednu z největších předností tohohle veledíla a přeju si, aby se Lynch ještě alespoň jednou vrátil k filmu a modrým zítřkům.(11.9.2017)

  • kitano
    ***

    Tak som sa dockal. Novy film od genia Davida Lyncha, ktory vie svojimy filmami tak dokonalo popliest a sokovat. Ako to dopadlo ? Kazdy Lynchov film nesie jeho dokonale rozpoznatelny rezisersky rukopis, no napriek tomu, zatial mi kazdy jeho film priniesol trochu iny zazitok. Az by sa dalo povedat, ze jeho styl sa vyvija-cibri. Tentokrat je to vsak zmena naozaj razantna. Pouzitie digitalnej kamery vnasa do filmu asolutne odlisny filing. Ci uz je to zrnity vyzual, ci lepsie povedane absolutne odlisny vizual, tak isto herecke vykony posobia uplne rozdielne, jednoducho je to posun, ktory toto dielo posuva asolutne niekam inam, nie len od beznej produkcie snimanej na film, ale aj od tvorby samotneho Lyncha. Pravdu povediac, zo zaciatku mi tato zmena neprisla vitana a vobec som nevedel, co si mam o filme mysliet. Po hodinke vsak nastal obrat o 180 stupnov, a ja som si digital zamiloval. Je ozaj prekvpujuce, do akej miery to film dokaze, zmenit a aky odlisny a skvely zazitok mi pozeranie filmu po tejto stranke prinieslo. A ako je na tom samotny osah filmu? Popravde, zo zaciatku som znova nebol nadseny. Film mi prisiel taky nemastny-neslany, neskor som si vsak uvedomil ze to bolo len tym, ze som sa zo zaciatku nedokazal naladit digitalne medium. Presla vsak prva hodina a ja som bol do filmu absolutne vtiahnuty. Cervene zavesy, modry zamat, tiene a svetla, tajomne chodby, podivinsky ludia, striedanie realit....ano takeho mame Lyncha radi a to nam prinasa aj Inland Empire. Avsak znova je to aj po dejovej stranke trochu iny film. Aj ked pribeh je zamotanejsi a sialenejsi ako kedykolvek pred tym, kupodivu zaver je viac zrozumitelny ako kedykolvek pred tym. Zaver film prijemne uzatvoril a dal filmu celistvy obraz,ci myslienku, nazvite si to ako chcete.Odlisny je trosku aj hudobny sprievod, ale nesie v sebe aj vyrazne prvky predchadzajucich filmov. Je to Lynch, ako ho mame radi, a predsa je podstatne odlisny. Odlisny avsak POPRDELI skvely! A tak uzasne zaverecne titulky som uz nevidel ani nepamatam. Fantazia. David, kurva, to si mi to ale zasa raz natrel...(10/10) Druha projekcia: Ech. Tak tentokrat som Lyncha predsa len precenil. Inland Empire zafungoval hlavne ako zaplata, pretoze na novu Lynchovku som sa tesil, ale druha projekcia vsak ukazala, ze s tymi kvalitami to nieje az take skvele ako sa mi na prvy pohlad zdalo. Vyborne okamihy to ma, avsak film je neumerne natahovany a vypchaty scenami, ktore ani v Lynchovskom svete nedavaju zmysel. Vobec nejde o to ze je to skutocne tazky undergroundovy kusok. Ide o to ze to proste nedrzi pohromade. Prechadzajuce Lynchove kusky sa sice taktiez tazko (ak vobec ) dali pochopit, boli to vsak mozaiky, ktore skvelo fungovali. Je to tak. Prvy preslap Davida Lyncha. (6/10)(30.8.2007)

  • yenn
    ***

    Kdyby bylo Inland Empire o hodinu kratší, přihodil bych hvězdu navíc. Sice není stopáž tak ubíjející, jak jsem se obával, přesto jsem obzvláště ve druhé polovině místy ztrácel koncentraci. I to může být jedna z příčin, proč jsem se později ztrácel v postavách a nebyl si jist, zda je ona tvář na plátně poprvé, či nikoli - hlavně brunetek je tu proklatě mnoho. Jinak vcelku „příjemná“ zmatená exkurze do číhosi vědomí & podvědomí, avšak touhu pokoušet se vykopávat zakopaného psa ve mně nevyvolává ani zdaleka tak intenzivně jako Mulholland Drive. 6/10(17.7.2007)

  • arie
    *

    Absolútne zbytočná, prelynchovaná snímka, ktorá sa po úvodnom hodinovom pokuse o akýsi dej i klasickú tajomnú atmosféru známu už z predošlých režisérových diel pretransformuje na sled nudných, bezvýznamných a nič nehovoriacich scén, čo je pri nadrozmernej minutáži viac než samovražedná záležitosť. Lyncha mám rád, no v tomto prípade ma jeho dielo necháva chladným a myslím si, že rovnaké to bude aj pri väčšine jeho konzumentoch. Komorné, pre divákov neoboznámených s Lynchovou tvorbou nestráviteľné dielo a pre väčšinu jeho fanúšikov trpké sklamanie, taký je Inland Empire, snímka, z ktorej, bohužiaľ, až príliš cítiť režisérsku bezradnosť ďalšieho veľkého tvorcu...(7.5.2008)

  • - Snímek vznikal téměř tři roky, herci neměli k dispozici scénář a někteří z nich viděli hotový film až na premiéře v Benátkách. (venus)

  • - První film Davida Lynche, který byl zcela natočen digitální kamerou (Sony DSR-PD150). Lynch byl tak nadšen, že po skončení natáčení řekl, že již nikdy nebude točit na filmový pás. (contrastic)

  • - Lynch v podstatě pracoval bez scénáře, místo toho dával každý den každému herci pár stránek s jejich dialogy. Sám neměl tušení, k jakému konci se nakonec film dobere. (hot_spot)