poster

Horší už to nebude

  • Česko

    Horší to už nebude

  • USA

    Stranger Than Fiction

  • Slovensko

    Horšie to už nebude

Komedie / Drama / Fantasy / Romantický

USA, 2006, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Bravo!! Je až s podivem, že se jméno německého všeuměla Marca Forstera ještě nevyjímá na nějaké výrazné filmové sošce. Minimálně za to, za jak krátkou dobu natočil tolik působivých snímků. Má chuť experimentovat, být žánrově rozličný, spolupracovat s absolutní hereckou špičkou (Depp, Watts, Hoffman, Berry, Winslet, McGregor) a ještě všechno ukočírovat s neuvěřitelnou grácií. Jeho Stranger Than Fiction rozhodně nebude vyhledávat masové publikum. Decentní, hravá, vizuálně nápaditá a inteligentní komedie je typickým materiálem pro semináře filmových škol. Jednotvárně nalinkovaný život Harolda Cricka plyne v rytmu udávaném jeho hodinkami. Pohlcen numerickým světem se očividně svému nudnému životu nebrání, nehodlá nic měnit. Jenže ouha!! V jak hektické době žijeme, pozná náš hrdina na vlastní kůži. Ženský hlas, ve větách stylisticky literárních, začne odkudsi z jeho okolí vyprávět o něm samém. Popisuje vše, co se mu děje. Situace velmi brzy vyvstane tak, že spisovatelka Karen Eiffel, léta píšící zřejmě svůj nejlepší román, netuší, jak jej ukončit. Na tom by nebylo nic zarážející, pokud by Harold Crick nebyl její románový hrdina. A právě s ním začneme velmi intenzivně sdílet jeho snahu bojovat se svým stávajícím stereotypním životem, stejně se zřejmě nezměnitelným koncem. Jenže jak vystrnadit protivný ženský hlas z vlastní hlavy? Do okolí vysílá zoufalé signály, křičí na ulici, šílí. Na snímku je potěšující, že svého diváka překvapí, ať už od něj bude čekat prakticky cokoliv. Tvůrci si s nabídnutými možnostmi pohrávají, aniž by divák dokázal předpovědět, co bude následovat. Netradiční pojetí romantické linie má neuvěřitelný náboj (pochopitelně, mám slabost pro Maggie Gyllenhaal, která hravě prozáří leckterý záběr). Forster navíc narýsoval pro Willa Ferrella zřejmě jeho na dlouhou dobu nejlepší roli, ten ze sebe vykřesal pořádnou „špetku“ charismatu a nabídl divákovi zcela odlišnou komiku, než na kterou je zvyklý. Neuroticky silná postava byla zase po dlouhé době předložena Emmě Thompson, která jí s pokorou přijala. A my se můžeme vrchovatě dojímat (se shrnujícím a kapku zbytečným komentářem, obdobným jako od Mary Alice Young - fanoušci vědí). Závěr je tak v plné režii divácké spokojenosti.. Aby také ne!! 80%.(17.1.2008)

  • Hellboy
    ***

    TYVOEEEEE!!! co ten konec !! Ten to zazdil ! Nejhorší na tom je, že já sám sem KUA vymyslel lepší a uspokojivější konec..! Možná by někdo řek, že z toho jen tak tak vybruslim, ale furt lepší, než jak to bylo ve filmu. Kde nechali tvůrci svou představivost?? Nonic, co naděláš.. Jinak je to fajn film, celou dobu jsem si říkal, jo to je vono, super náladička, která se každou chvíli střídá, pomalý tempo, který tomu přesně sedne, nádherně romantické scény, mile smutnej Will Ferrell a sympatická Maggie Gyllenhaal, pohodovej Dustin Hoffman a...divák jen čeká, jak to teda skončí....a takle to zќ#Гұяұфli.. to sem fakt nečekal. Prostě tvůrci porušili vlastní pravidla a totálně vochcali diváky.. Když to hooooooooooooooodně přeženu, mělo to náběh na štýlo Nebe nad Berlínem, až na to, že tohle je prostě jen další trapnej Hollywood!!! Achjo..nevim, jak hodnotit..celou dobu se mi to líbilo, hezkej nápad, všechno. Nechci celej film zatratit kuli závěru, ale něco takovýhleho, to sem snad v životě nezažil. lepší 3*** tomu rád dám, ale vědomí, že to mohlo bejt mnohem!! lepší..to mě ničí..4 bych tomu dal hned, nebýt toho konce. 5***** si to ale nezaslouží ani omylem! PS: Sofiin svět, Jostein Gaarder, řiká vám to něco??!(17.4.2008)

  • xxmartinxx
    *****

    Little did I know. Tenhle originální a zábavný film mě dlouho odrazoval, protože z Ferrela mívám vyrážku. Byla to ale chyba. Hra s vyprávěním, která ale nepůsobí samoúčelně. Humor, který nepůsobí nuceně. A drama, které skutečně chytne. A konec je dokonale vypointovaný a odvážný. Záměrně vybírá nejhorší variantu, ale bezproblémově ji obhajuje. Forsterův nejlepší film...(17.9.2012)

  • Dudek
    ****

    Úchvatný začátek naznačuje, že tenhle snímek bude něco neopakovatelného. Velmi neotřelá a riskantní režie hned na začátku odkrývá všechna svá esa a divákovi je jasné, že bude mít co dočinění s příjemnou hravostí. Hlas vypravěčky, hrdina, čísla, hodinky... Kdo film viděl, okamžitě ví o čem mluvím a ti z vás, kteří to štěstí neměli si nejspíš začínají myslet, že mi hrabe. Není tomu tak, těchto pár artefaktů totiž významně slouží k posouvání děje. Stranger Than Fiction ale není tak oblíbený díky těmto faktům, jakožto spíše díky zajímavému vrstvení děje a hrátkami se zákonitosmi jak beletrie, tak i kinematografie => v několika momentech překvapivá režie. Harold Crick není ničím zajímavá postava, vlastně je nudný, stejně jako jeho stereotypní život, tedy do té doby než se dozví, že se stal shodou jistých okolností hlavní postavou nové knihy světoznámé spisovatelky Karen Eiffel. Od té chvíle nezůstane kámen na kameni a snímek se dost bizarním způsobem dostává do hledání vlastních zákonistostí. Musím se přiznat, že jsem téměř celou stopáž nebyl schopen děj logicky přijmout, ale snažil jsem se. To že Harold začne slyšet hlas vypravěčky příběhu mi ani divné něpřišlo spíše pak fakt, že ačkoli se jedná o postavu z knihy, může vlastně jednat vlastním způsobem a život Harolda A (skutečnost) a Harolda B (fikce) se prolíná jen v některých souvislostech, které pak spojuje i hlas. Jenže závěr naštěstí všechno vysvětlil a vše do sebe skvělým způsobem zapadlo. Ze všech postav patří můj největší obdiv Lindě Hunt (Dr. Mittag-Leffler) a Dustinu Hoffmanovi (prof. Jules Hilbert), kteří nejenže mají zábavnou scénku potažmo zajímavou postavu, ale hlavně se jim podařilo skvěle vykreslit svou roli a dodat jí onu známou jiskru věrohodnosti. Mezi nejpovedenější scény patří pak ta, kdy se všechny tři hlavní postavy dozvědí konec příběhu - ještě k tomu si jej pochvalují - a divák tak vlastně zůstává tím úplně posledním.(3.1.2008)

  • Nathalie
    ****

    Harold Crick je hlavním hrdinou v cizím románě a pěšákem na vlastní životní šachovnici. A když o vašem životě (a ideální smrti) rozhoduje neurotická spisovatelka s aktuálním (desetiletým!) psaveckým blokem, máte o voice-over a zběsilé tahy postaráno. Slibná premisa je rozvinuta po vizuální stránce k nerušivé dokonalosti a z hlediska příběhu se rozutíká všemi směry- k niternému dramatu, subtilní romanci a místy situační komedii, aby se na konci roviny protnuly.... Kaufmanovština pro začátečníky. Škoda jen, že se Stranger than Fiction vzepne k vrcholu, aby před dokončením ladného pohybu ustrnul a misto mollových akordů začal hrát veselou melodii v dur. Marc Forster již podruhé ( po Finding Neverland) skládá hold kouzelné moci literatury a malým radostem. A já skládám hold jemu. Za příjemné šimrání při filmu a lehce zastřenou mysl po něm.(23.4.2007)

  • - Poslední noc před Haroldovou životní zkouškou se s Maggie dívá na film Muž a žena. (HellFire)

  • - Světlé sako, které nosí postava Dustina Hoffmana, se velmi podobá saku, které stejný herec oblékal ve filmu Porota (2003). (Listeroman)

  • - Všechny postavy ve filmu nesou příjmení slavných matematiků. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace