poster

Po svatbě

  • Dánsko

    Efter brylluppet

  • Švédsko

    Efter bröllopet

  • Norsko

    Etter bryllupet

  • Velká Británie

    After the Wedding

  • Slovensko

    Po svadbe

Drama

Dánsko / Švédsko / Norsko / Velká Británie, 2006, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    *****

    Nevadí mi občasný patos, neberu přílišnou melodramatičnost. Po svatbě nevydírá, Po svatbě nabízí hutné drama s nefalšovanými emocemi. A ukazuje, co tolik chybí naší kinematografii – realističnost. Dánská filmařka Susanne Bier (ještě nikdy mě po filmové stránce nezklamala) se i tentokrát hlásí k tradici severské filmové školy. Opět si osahává desatero prohlášení Dogma 95, nenechává se jím ale svázat a bere si jen to, co skutečně pomůže příběhu. Ten se dá odvyprávět v několika větách. Jacob jen těžce nachází své místo pod Sluncem, smysl života mu naplno ukazuje až sirotčinec kdesi v Indii. Jenže svůj boj o hladové krky pomalu ale jistě prohrává a aby se z jeho dětí nestaly žebráci v nebezpečných ulicích, musí z rodného Dánska získat prostředky na svůj nový projekt. Potencionálním mecenášem se stane Jørgen, který lopatou přehazuje miliony a zrovna očekává svatbu své jediné dcery. Tam podle něj Jacob nesmí chybět.. Po svatbě lehce připomene jiné dánské drama Rodinná oslava, i tam se schází velká rodina, i tam se razantně změnilo několik lidských osudů. Bier vtáhne do děje, ale odmítá naznačovat, kam se bude děj ubírat. Dle mého jí jde hra s divákem znamenitě, lepší je předem nic nečíst, protože leckteré recenze zbytečně poodkrývají až příliš. Události velmi brzy začnou dávat logiku, z které mrazí. Svatba se tak stane katalyzátorem následujících událostí, ve kterém hrají první housle lidské reakce. Režisérka nesoudí, nemoralizuje, její postavy dýchají autenticitou, herci zase pro film. V silných momentech se mnohdy nedočkáme jediného slova, postavy hrají jen prostřednictvím pohledů a mimiky. Právě herecký koncert ústřední dvojice (Mads Mikkelsen a Rolf Lassgård) je úchvatný. Mikkelsen je přesně tím typem herce, který zaujme, i když by si měnil třeba jen košili nebo čistil zuby. Po prvních desítkách minut jsem nečekal, že fláknu trochu nadhodnocených pět hvězd (s kterými nadmíru šetřím), ale nyní jsem za to rád. I za to, že celou délku diváka provází naprosto trefná hudba islandské formace Sigur Rós. Prostě tenhle šálek byl připravený v hodně kvalitním kávovaru. A to kafe zrovna moc nepiju.. 90%.. A těším se na Lepší svět (Hævnen / In a Better World)..(11.1.2011)

  • rikitiki
    ***

    Herci hrají seversky uvěřitelně, kamera i osvětlení připomínají principy Dogma a příběh začíná v syrových kulisách indického slumu. Zdá se, že uvidíme další drásající drama s až na dřeň obnaženými lidskými charaktery. Což bývá obvykle dost pesimistické představení lidské ubohosti.____ Jenomže chyba lávky, tenhle film nakonec vyznívá vcelku optimisticky. Příběh, natočený někým jiným, by mohl snadno sklouznout k ploché červené knihovně a ano, jistě, na skandinávský film si drama o převzetí rolí a tím i zodpovědnosti asi každý umí představit v dramatičtějším pojetí (uniklo mi, proč režie tak často snímá vycpaná zvířata: přirovnání k zatuchlé společnosti? - to ale neodpovídalo ději). Protože snímek, přes několik vypjatých momentů, směřuje k očistnému konci, o který se zasloužili téměř všichni protagonisté. Téměř každý z nich totiž prokáže, že je ve skutečnosti spíš dobrý než zlý člověk. ____Na Oscara je to málo, ale na příjemné podívání to bohatě stačí. /11. 11. 13./(11.11.2013)

  • Big Bear
    *****

    Další severská lahůdka. Mikkelsen je borec. Přesvědčil mně o tom již mnohokrát ve skvostech jako byl například Hon... Zde si střihl roli muže, který se v Indii snaží pro děti z ulice zajistit léky, vzdělání, šatstvo a ubytování v děstkém domově. Jenže je na to se svým zápalem sám a neustále bojuje s nedostatkem financí. Rozčiluje ho když vidí na ulici umírat děti s banálními nemocemi jen proto, že nesehnal více peněz. Uvědomuje si, že nemůže zachránit každého, ale jen zlomek procenta všech dětí ulice... Když už situace s financemi je tak špatná, že hrozí zavření dětského domova přijde jako dar z nebes nabídka od bohatého obchodníka z Dánska, který by přispěl několika miliony dolarů na chod domova a další projekty. Má všakm jednu podmínku, chce se s Mikkelsenem osobně setkat v Dánsku. Tomu se z Indie kde jsou na něm deti z domova závislé moc odjíždět nechce, ale vidina zajištěné budoucnosti je příliš lákavá. V Dánsku se s obchodníkem skutečně setká. Ten mu sdělí, že se rozhoduje mezi podporou jednoho ze tří různých charitativních projektů a ještě stále není rozhodnut zda si vybere projekt Mikkelsena. Bere si čas na rozmyšlenou a zve jej zatím na velkolepou svatbu svojí dcery. Na svatbě Mikkelsen zjišťuje, že manželka obchodníka není nikdo jiný než jeho bývalá láska, se kterou se rozešel a díky po rozchodu s ní na léta zmizel v Indii... Začíná pojímat podezření, že uvažovaná finanční podpora jeho dětského domova v Indii a setkání se svojí bývalou partnerkou není jen obrovská náhoda, ale podivný záměr jejího muže... A podivností se začne dít mnohem více.... Dál jako vždy nebudu vykecávat děj. Film je parádní záležitost a já jej rozhodně doporučuji ke shlédnutí !!!! 5 morfiových tabletek. * * * * *(2.1.2014)

  • Enšpígl
    *****

    Za jeden z největších důkazů talentu režiséra považuji schopnost vyprávět obrazem. Teď nemyslím tu osobitou kameru, která dává filmu dynamiku a opravdovost, ale klasický záběr-střih-záběr, protože právě v tom je zde ukryto to nejcenější, emoce. A že jich tu bylo. Nechtěl bych být ani omylem v kůži Anny, která tam schytá hned tři citový atomovky. Film má zajímavou zápletku, ale to hlavní je tady o emocích, o lidech a především o citech.(8.6.2016)

  • sochoking
    *****

    Nedá mi to, ale možný spoiler hrozí ! Ja to vidím takto : chlapík šukal, chlastal, fetoval, potom si na 20 rokov odbehol vyčistiť karmu do sirotinca v Indii a ked sa vrátil, dostal dom, ženu s dzeciskami + 12 melonov k tomu! Valím do Indie! P.S. Lenže ked sa ja po dvadsiatich rokoch vrátim, tak o mňa ani bicykel nikto neoprie a ešte ma aj do rici nakopú !(19.2.2011)

  • - Nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film. (mahler)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace