poster

Po svatbě

  • Dánsko

    Efter brylluppet

  • Švédsko

    Efter bröllopet

  • Norsko

    Etter bryllupet

  • Velká Británie

    After the Wedding

  • Slovensko

    Po svadbe

Drama

Dánsko / Švédsko / Norsko / Velká Británie, 2006, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Laurent
    ****

    Skvostný snímek s úžasnými hereckými výkony a citlivou režijí, od které by se mohli všichni současní evropští režiséři učit. Pravda je, že obsahově jsou tam trochu rezervy, ale scénář jako takový je dobrý. Dánské filmy jsou pro mě v tuto chvíli buldozerem současné světové kinematografie. Srovnání se současnou českou tvorbou je prostě neúprosné.(18.3.2008)

  • jojinecko
    ****

    4,5*/5...Detailistická, veľmi citlivo a empaticky natočená dráma, v ktorej je dôležitý celok, rovnako ako najdrobnejšie detaily. Aj drobná mimika, gestika a celkové neverbálne signály majú nádych "osudovosti" a len zvýrazňujú celkovú hĺbku príbehu a postáv. Herci sú bez výnimky fantastický, Mads Mikkelsen má charizmu za troch. Pár scén mi privodilo zimomriavky svojim dokonalým prevedením (napr. prvá návšteva dcéry u otca na hotely). Film, ktorý je velmi silný po obsahovej aj formálnej stránke a je len ďalším dôkazom toho, že Dáni to skrátka vedia!(17.6.2011)

  • Enšpígl
    *****

    Za jeden z největších důkazů talentu režiséra považuji schopnost vyprávět obrazem. Teď nemyslím tu osobitou kameru, která dává filmu dynamiku a opravdovost, ale klasický záběr-střih-záběr, protože právě v tom je zde ukryto to nejcenější, emoce. A že jich tu bylo. Nechtěl bych být ani omylem v kůži Anny, která tam schytá hned tři citový atomovky. Film má zajímavou zápletku, ale to hlavní je tady o emocích, o lidech a především o citech.(8.6.2016)

  • sinp
    *****

    Dánský majstrštyk o morálce... Nezáleží vůbec na pravděpodobnosti událostí, jichž je divák svědkem a ten ironický dialog o náhodě to jen podtrhuje. Tady se spíše má ukázat relativnost urychlených hodnotících soudů a nabourat klid moralistům. Postavy jednají pod absolutním drobnohledem kamery (oči, gesta), režisérka Susanne Bier toho však neužívá "dogmaticky", vždy pouze pro zdůraznění nevysloveného. V takové poloze je Mads Mikkelsen skvělý, protože jeho herectví staví na charismatu a odezírání z drobných nuancí. Možná překvapí, že není až tak suverénním hlavním hrdinou. Hybatelé příběhu jsou i jinde. Na tomto aspektu je nejlepší neustálé kladení překážek, které jsou výborně provázané. Když už máme pocit, že linka je rovná a děj někam spěje, tak se znovu naruší (a pokaždé naprosto přirozeně). Silná je i rytmika, protože mnohé pasáže nejsou zrovna lehce stravitelné a režisérka je ohromně kompenzuje ironickými oslavami (dalekosáhlý odkaz Festen) plnými energie. Pro tak myšlenkově bohatý snímek jsou možná určité vedlejší postavy, co mají "ošéfovat" humor, až příliš jalové. Vlastně ani ty momentky v Indii příliš neřeknou, ač je jejich nezaujatý dokumentarismus velice přesvědčivý. To jsou ale pouhé drobné nešvary perfektního filmu, který je zábavný i téměř cynicky krutý. A že končí jen mlhavě a napůl beru za velké plus.(7.2.2011)

  • Freemind
    ****

    Takže nejdříve mínusy - trošku už se mi začíná přejídat ta manýra ze školy Dogmy97, nejde jen o kameru, ale taky o exaltované scénáře, které vrší devastující zlomy děje a natahují strunu až k prasknutí. Přesto mě tento film opět dostal - Mads Mikkelsen se definitivně ocitl na seznamu mých oblíbených herců, skandinávci opět ukázali, že stokrát vysosaná témata lze udělat znova a svěže, několik scén mě skutečně překvapilo, čehož si v dnešní době naprosto předvídatelných dějových linek začínám velmi vážit. Samozřejmě vřele doporučuji.(11.8.2009)

  • - Nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film. (mahler)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace