Reklama

Reklama

Televizním seriál o ztrátě paměti způsobené dramatickými událostmi na sklonku druhé světové války. V sanatoriu doktora Nowaka žije od konce války jakýsi Erich, jenž si nepamatuje události, které předcházely jeho zranění… Tento příběh se tak, jak ho hrajeme, nikdy nestal. Pokud by vám přesto něco připomínal, hledejte souvislost v sobě a v době, kdy se udál. V dramatickém seriálu z roku 1970 o muži, jemuž byla po dvaceti letech operací vrácena paměť a v jehož vzpomínkách ožívají události z konce 2. světové války, si hlavní roli zahrál vynikající herec Václav Voska... (Česká televize)

(více)

Recenze (29)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zbytečně prodlužovaný děj, zápletka by vydala na výborný film, seriál byl zbytečný. Tvářit se, že v těch letech byly takové filmové postupy, znamená ignorovat například film Mlčenlivý, který vznikl téměř ve stejné době. Rozsudek měl na svoji dobu určitě nadstandardní rozpočet, ale ani to jej nezachránilo od zjevných kiksů. Za nejméně pochopitelný bych označila chybu v začátku pátého dílu, kdy při opakování mizí Jakub pronásledovatelům v Praze, ale v záběrech není automobil, který překryl výhled policistům, a jenž byl jako stěžejní vidět v honičce ve čtvrtém dílu. Nebuďme malicherní a zaměřme se spíše na samotné provedení. Nic nelze vytknout hudbě. Byť Václava Vosku obdivuji a vážím si jeho herectví, přišlo mi zcela zcestné tohoto stárnoucího gentlemana obsadit do role fyzicky zdatného vojáka. Na divadle by možná tento rozpor mezi typem herce a postavy prošel, věřím, že tam by Voska se svým velkým herectvím uspěl. Film má trošku odlišné požadavky a ty Otto Haas zcela ignoroval. Jediné, co lze považovat za naprosto zdařilé, je obsazení Jiřího Holého, profesionálního záporáka. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Tento seriál v mnohém prolamuje dobová klišé a je důstojnou odpovědí tehdejšího Československa na nejlepší západní thrillery; současně prolamuje jejich žánrový rámec. Československo-rakouská policejní a vlastně i zpravodajská spolupráce při polapení nacistického válečného zločince dává totiž tomuto nevšednímu dílu i pevný ideový rámec a současně dosvědčuje poměrně intenzívní kontakty mezi oběma sousedními státy. Mnohé vysvětlí doba vzniku. Seriál, respektive první záměry na jeho výrobu, musely vzniknout souběžně se Šiklovou prací na knize JÁ, JAKUB RAHN a patří k počátkům akčního žánru (dobově zvaného čtiva) již na konci šedesátých let. Souvislost se starším seriálem SÁM VOJÁK v POLI, produkovaném bratislavským studiem, je zřejmá. I když se Haasova režie nevyvarovala občasných slabších míst, dokázala je vynahradit nápaditým špičkovým hereckým obsazením, což zejména platí o výkonu Václava Vosky v titulní úloze. Ale i další jména (Felix le Braux, Bohuš Záhorský, Vladimír Šmeral, Ladislav Pešek, Jiřina Petrovická, Jorga Kotrbová, Jiří Holý, Martin Růžek, Vladimír Ráž) nejsou zanedbatelná. Další zajímavostí je první kriminalista Zeman, tentokrát kapitán ztvárněný Petrem Kostkou, předchůdce mnohem známějšího majora Jana Zemana, kterého hrál Vladimír Brabec. Je škoda, že toto dílo není známější. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem měl drobátko potíž se zorientovat, některé vyprávěcí postupy mi vadily, mátly, ale během druhého dílu jsem si zvykl a strhlo mne to. V naší zemi musel vždy být nějaký vnitřní nepřítel, skrytí náckové byli jedni z nich. Tak to je třeba brát. Ale na dobu, ve které to bylo natočeno to zas až tak přitažené za vlasy není. Je to stylová špionáž-gangsterka s pistolemi, honičkami a kontrarozvědkou. Nejen Jamesem Bondem živ je člověk...80% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně mi vadila ta natahovanost a prkenné herecké výkony snad bez výjimky všech herců, jež z toho vyplývaly. Formát špionážního československého seriálu mne potěšil, černobílá mi nevadila, a moc se mi líbila výprava - ta Šumava prostě má své kouzlo a třeba scéna s bačou je kouzelná (byť krapet kýčovitá). Ale ty postavy! Každý vrhá dlouhé pohledy, dva lidi stojí proti sobě a dlouze se měří ohledem než řeknou „měl bych takový návrh, soudruhu generále“, všichni jsou pořád strašně akční, a vlastně nakonec jedinou akci zařizuje postava Rahna - a i tam je vidět, že ho v mnoha scénách zaskakoval kaskadér (přelezení a seskok z balkonku, jízda na motorce, rvačka). Celé je to takové ani ne naivní, jako strašně blbé, jak jsou všichni pořád strašně vážní a důležití (trochu nadhledu by to sneslo) a kdejakou ptákovinu pronášejí tragickým hlasem, jako by šlo o kdovíjakou důležitou věc. Ale zase zde hraje plejáda tehdejší herecké špičky - a my můžeme porovnat, jak je dnes tristní nabídka herců - a jak jsem říkal, lokace se mi hodně líbily a některé scény, i díky hudbě, mají snový nádech.. ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Podkladom pre šesťdielny seriál bol román Jaroslava Šikla a Josefa Šilhavého „Já, Jakub Rahn“. Ide o dramatický seriál rozvíjajúci sa po vojne, ale jeho korene siahajú do obdobia 2. svetovej vojny, kedy Jakub Rahn bol ústredím odoslaný do Beskýd k partizánskemu oddielu, kde mal odhaliť a potrestať zradcov z radov partizánov. Túto úlohu nesplnil, nakoľko až po 20 rokoch sa prebral v rakúskom sanatóriu, kde mu urobili operáciu mozgu, čím sa mu vrátila pamäť. A tu mu došlo že nesplnil úlohu, ktorú dostal. Tak aj keď od vojny ubehlo 25 rokov vybral sa vykonať spravodlivosť na ľuďoch, ktorí v dobe vojny zradili a zavinili smrť mnoho ľudí. Ide o vynikajúci seriál, ktorý sa nevyhol určitému ideologickému zafarbeniu, ale to predsa patrilo k tejto dobe. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (12)

  • Ve 3. epizodě 1. série s názvem Soudce je při bitce mezi Jakubem Rahnem (Václav Voska) a Jožo „Indiánem“ Homolkou (Zdeněk Kryzánek) dobře vidět, že v určitých pasážích jsou herci nahrazeni dubléry – zejména podle vlasů. (Robbi)
  • Jakub Rahn (Václav Voska) na cestu do Československa použil švédský vůz Saab 96. V letech 1960–1980 bylo vyrobeno přes 540 000 kusů, malá část byla dovážena i do Československa. Model sklízel velké úspěchy ve světových rallye. (Robbi)
  • Jak už bývá v seriálech tradicí, při záběrech s rekapitulací děje jsou zařazeny sekvence, které v předchozím díle nebyly použity. Nejlépe je to vidět při odbočení Jakubova Saabu z Letné do ulice Nad štolou. (Robbi)

Reklama

Reklama