poster

Cimrman v říši hudby (divadelní záznam)

Komedie

Česko, 2006, 92 min

Scénář:

Zdeněk Svěrák (divadelní hra), Ladislav Smoljak (divadelní hra)

Hudba:

Jan Klusák
  • fantomas19
    *****

    1. Seminár zameraný na hudobnú tvorbu velikána Járy Cimrmana - hudobná výchova (hra na husle), pedagogický príspevok, vynález dreveného boxu pre cvičenie hry na husle a prečítanie libreta o starom mládencovi, ktorý hľadal nevestu. 2. Jednoaktová opera "Úspech českého inžiniera v Indii" - skvelé herecko-spevácko-choreografické výkony všetkých členov DJC, príbeh českého inžiniera, ktorý prehovorí indického plantážnika, aby upustil od pestovania cukrovej trstiny a výroby cukru, a radšej začal s pestovaním jačmeňa a výrobou lahodného moku - piva. Zaujme najmä spevecké trio o českých ručičkách, a pochodový tanec so spevom Colonela (v podaní Zděnka Svěráka).(12.4.2012)

  • Olík
    ***

    Trochu jiný Cimrman a bohužel druhou větou musím dodat trochu slabší Cimrman. Na hodinu natažená přednáška je vedena vtom nejlepším duchu a tradici.......vyrušující Vondruška funguje podle plánu.....to je všechno v pořádku. Problémem je samotná jednoaktová opera Úspěch českého inženýra v Indii (ještě, že pouze půlhodinová)......to není to pravé Cimrmanovské. Mluvené slovo je mluvené slovo a zpěv nedává takový prostor pro humor dvojice Svěrák - Smojlak, nemluvě o tom, že je limitován rýmovými mantinely. Každopádně minimálně palec nahoru za snahu o něco jiného, neotřelého (byť pouze z jedné třetiny).......každopádně (alespoň za mne) jeden pokus by stačil a dále už pouze vyšlapaných cestičkách.(6.6.2014)

  • stration
    ****

    Geniální. Dokonce jsem neváhal a za hříšný prachy koupil dárkovou edici všech her. U některých se směju víc, u některých míň. Ale směju se vždycky, vždycky mám dobrou náladu a nevěřícně kroutím hlavou, kde na to chodí. Tolik nápadů, odkazů, parafrází a chytrosti jsem snad nikde jinde neměl tu čest vidět. Té hudby ale mohlo být trochu míň...(27.4.2009)

  • naxicka
    *****

    Toto je dílo, které asi u mnohých nedojde pochopení. Je to dílo naprosto geniálních rozměrů, které ale může pochopit, podle mého skromného názoru, jen člověk, který je do věci zasvěcen a přece jen mu Bedřich Smetana a Richard Wagner něco řeknou.. Dovedu si představit, že když člověk v životě neslyšel Smetanovy opery – nebo opery všeobecně - a vážná hudba je mu cizí, tak Cimrman v říši hudby může působit poněkud hůře než jiné cimrmanovky. Ale pro diváka znalého věci se tímto dílem otevírá úplně nová dimenze Járy da Cimrmana. Vždyť genialita, preciznost a citlivost s jakou jsou jednotlivé scénky poskládány, mluví za vše! Pánové Smoljak, Svěrák, Klusák a Cimrman dokázali stvořit dílo nové a neokoukané a ještě dnes po mnoha zhlédnutích této hry nepřestávám kroutit hlavou nad tou překypující genialitou! Hlášky typu – Rozmysli si Jíro, rozmysli.., nebo V chaloupky stínu dobře, dobře, ..., dobře NÁM, atd. – mohou někomu určitě připadat jako zoufalý pokus o vtip, ale když člověk vidí, odkud byly vzaty a kam byly zasazeny, musím nad těmito pány smeknout svůj virtuální klobouk!!(23.8.2008)

  • anais
    *****

    CImrmany mám rád, ale většinou se nesměju jejich vtipům. Spíš se z nich potichu těším. "Cimrman v říši hudby" mě ale rozesmál. A to hlavně v druhé polovině, kdy je předváděna Cimrmanova opera Úspěch českého inženýra v Čechách. Pěvecké výkony, taneční čísla, i samotná hudba Jana Klusáka jsou ukázkou perfektní parodie. Je tu znát skvělé odpozorování různých prvků, ze kterých se skutečné opery skládají, hudba je plná známých motivů, které na diváka/posluchače spiklenecky pomrkávají, dávaje nám nenápadně najevo, že Cimrman přicházel pozdě i s geniálními hudebními motivy. Zpěv hlavních představitelů dokazuje, že tito vědci dokaží pro divákovu osvětu dojít skutečně až za hranice svých možností. Cimrman v říši hudby se od ostatních her DJC liší propracovaností hudebního čísla. Díky němu patří k tomu nejlepšímu, co v tomto divadle vzniklo.(1.1.2007)

  • - Herecký soubor během zkoušek dával Svěrákovi a Smoljakovi najevo, že v úspěch hry příliš nevěří. (Kulmon)

  • - Když autor hudby Jan Klusák odešel z divadla, nedal do roku 2007 souhlas s publikováním na zvukové nosiče. Údajně na tom byl za komunismu materiálně špatně a doufal, že ho opera uživí. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace