Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejen starobylá šlechtická sídla či odlehlé hvozdy skrývají děsivé hrůzy a krvelačná monstra. Jedním z charakteristických žánrů osmdesátých let byly rodinné, potažmo dětské snímky, které zahrnovaly hororové prvky. Vedle dnes ikonických filmů jako Gremlins, Rošťáci nebo Stůj při mně tento trend pronikl i do televize v podobě populárních seriálů jako Příběhy ze záhrobí, Neuvěřitelné příběhy či The Twilight Zone. Zatímco pro většinu známých i dnes již zapomenutých režisérů, kteří dávali těmto snímkům vzniknout, se jednalo o žánrové zakázky, pro jednoho tvůrce se staly ideálním naplněním jeho autorských ambicí. Joe Dante miloval laciné béčkové horory a sci-fi z 50. let, které se vyznačovaly úsměvnými mechanickými efekty, přepjatým herectvím a absurdními premisami. Svou filmařskou kariéru započal příznačně v proslulé továrně na brakové sny New World Pictures vedené Rogerem Cormanem, ale až ve spolupráci se Stevenem Spielbergem, potažmo jeho produkční společností Amblin Entertainment dostala jeho fascinace brakem ideální vyústění v projektech jako Gremlins nebo Vnitřní vesmír. Lidé z předměstí vznikli na konci osmdesátých let, když bohužel pro Danteho móda brakově či hororově rámovaných fantaskních filmů pro celou rodinu ustupovala z diváckého zájmu. Snímek je v zásadě koncipovaný jako delší epizoda seriálů typu Příběhů z hrobky a v hávu osmdesátkové rodinné komedie spojuje slapstickový humor s požitkářskou poctou prvkům starých hororů. Vyprávění o předměstské komunitě, do níž se nastěhuje tajuplná rodina, již starousedlíci podezřívají z nejbizarnějších démonických aktivit, divákům připomíná, že staré naivní horory publikum nejen strašily, ale také bavily. Hlavní role zmatkářského středostavovského tatíka, který se proti své vůli dostává do nepříjemných situací, se skvostně zhostil Tom Hanks. Dnes je znám především jako hvězda oscarových melodramat či distinguovaných romantických komedií, ale jak dokládá mimo jiné i tento film, v osmdesátých letech byl jedním z nejtalentovanějších komediálních herců. Hanksovi skvěle sekundují další dobové hvězdy jako Bruce Dern, Rick Ducommun, Corey Feldman a Carrie Fisherová, která ve zdejší roli racionální manželky dokázala alespoň na chvíli uniknout stínu své role z Hvězdných válek. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (109)

Jordan 

všechny recenze uživatele

predtým, než začal vyhrávať oscary ako postihnutý, nakazený AIDSom, moderný robinson crusoe, kozmonaut či hrdinný generál alebo ešte hrdinskejší kapitán, hral tom hanks (počas dekády 80-tych rokov) v pár veľmi vydarených komediálne ladených podivnostiach - ako napríklad táto hororovo zafarbená, béčkovo tieňovaná rodinná komédia o susedských vzťahoch v réžii gremliňáka danteho s naozaj vydarene zábavnou hudbou a komornou atmosférou jedného šialeného amerického predmestia; príjemné a zábavné; ()

Raziel_cz 

všechny recenze uživatele

"Remember what you were saying about people in the 'burbs, Art, people like Skip, people who mow their lawn for the 800th time, and then SNAP? WELL, THAT'S US. IT'S NOT THEM, THAT'S US! [...] WE'RE THE ONES WHO ARE ACTING SUSPICIOUS AND PARANOID, ART! WE'RE THE LUNATICS! US! IT'S NOT THEM! It's us." Joe Dante to má se mnou těžké, protože do svých věcí promítá svou lásku k Looney Tunes a ty já moc nemusím. Ale dva jeho filmy naprosto nekriticky miluju. Gremlins 2 a The 'Burbs. To druhé ještě trochu víc. Syntéza hororu a střelené komedie funguje perfektně, od začátku vás to hodí do děje a tak dokonale to buduje napětí a atmosféru stupňující se paranoie, že se od toho nedá odtrhnout a má to velmi technický a tedy velmi vypointovaný a pro mě tedy velmi uspokojivý scénář. A to obsazení, hudba a nečekané gagy jsou pure gold. K téhle nadsazené předměstké Twilight Zone se budu rád vracet. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Co se stane, kdyz novy sousedi zacnou po nocich delat kraval, z domu jim zacnou slehat blesky a neco zacnou zakopavat na zahrade, az si toho vsimne particka ne uplne normalnich kamaradu a rozhodne se to vse vyresit? Stane se perfektni hororova komedie. Hlavni trojka furt vyvadi nejaky kokotiny, ruzny sledovani a podobne, sem tam padne naka slusna hlaska a novy sousedi sou spravny podivini, takze o komicky, ale i napinavy a trochu tajemny sceny neni nouze. Taky me potesil zaver, kdy to nastesti neni sfoukly nejakym udobrovacim zaverem, ze se vsichni vsem omluvi a podobne. Co se tyce hercu, vsichni hrajou solidne a obzvlast potesi Hanks a Bruce Dern. Film je sice jen takova blbinka, ale vyse zmineny, spolu s perfektni hudbou, dava fakt paradni atmosferu a ja se skvele bavil. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Prejudices can kill, suspicion can destroy... Nesledujete sice "The Monsters Are Due on Maple Street", ovšem Dante se na tuto kultovní epizodu z Twilight Zone odkazuje způsobem, až si jeden říká, zda rovnou nejde o její regulérní komediálně rodinný remake. Dante se však po celou dobu odkazuje i na mnohé jiné horrory a sci-fi. Ostatně zdaleka nejen na . A zdatně mu u toho sekunduje i Goldsmith s nejhravějším soundtrackem své kariéry. Hanks jede na vlně fyzické komiky, má to nápady, trefné obsazení, echtovní osmdesátkovost, lehce přestřelenou stopáž a příliš prostoru pro otravného plnoštíhlého sidekicka. ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Modelové americké předměstí tak, jak ho známe (z filmů...), a vděčná zápletka „divní sousedé“, přifukovaná konspiračními teoriemi a filmovými horory, kterými jsou tu všichni odmala krmeni spolu se Snídaní šampiónů. Každopádně to platí pro hlavní hrdiny Raye a Marka a tahle překvapivá skoro satirická linka vrcholí proslovem na téma, kdo že jsou to tady vlastně ti „nenormální“. Instrukce splnil i Jerry Goldsmith, jehož hudba je hravá, žánrová a parodická stejně jako klišé shlukující se kolem podivné rezidence. Blbé ale je, že kromě Hankse, který je jako obyčejný chlapík odvedle sympatický i vtipný, jsou další hlavní postavy „militaristický magor – veterán z Vietnamu“ a „glosující teenager 80. let“ spíš karikatury, působící často trapně, čemuž moc nepomáhá ani humor typu „pád ze střechy“. Scény jako Hanksova noční můra, přebírání odpadků nebo „Dáte si sardinku?“ jsou ale skvělé. Vlastně příjemná podívaná, která mohla být lepší. A která má paradoxní, možná nostalgické kouzlo v tom, že dneska už každý ví, že lidi, kteří mají někoho ve sklepě, vypadají úplně normálně. Nejspíš jako někdo z hlavních hrdinů. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (20)

  • V obývacím pokoji sledují v televizi Ray a Carol Petersonovi zábavnou hru Jeopardy!, vysílanou od roku 1984. (Stocki)
  • Ve sklepení Klopekova domu si můžeme všimnout sání, na kterých je napsáno jméno "Rosebud". Je to odkaz na film Občan Kane (1941), kde jako poslední slovo před smrtí vyřkne Charles Foster Kane (Orson Welles) slůvko "Rosebud". (Stocki)
  • Když je Ray s Carol na začátku filmu v kuchyni, můžeme si na kuchyňské lince v pozadí všimnout krabice s cereáliemi, které se jmenují Gremlins. Je to odkaz na snímek, který v roce 1984 režíroval Joe Dante a zahrál si v něm i Corey Feldman, který zde ztvárnil postavu Rickyho. (Stocki)

Reklama

Reklama