Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Profesor Karda, který nepříliš úspěšně provozuje v Krkonoších turistickou chatu Severka, se u vleku setká se svým bývalým žákem Vikim Cabadajem, který se živí jako lyžařský instruktor. Je rozvedený, na horách je se svou dcerou Janou, a když zjistí, že na chatě u Kardy je na návštěvě dcera Marika, o kterou se kdysi neúspěšně ucházel, navrhne učiteli, aby na chatě uspořádal sraz bývalých spolužáků. A tak se po 25 letech na chatě objeví obézní Radek, vlastnící neprosperující vydavatelství, úspěšný televizní bavič Karel, který přijede i se synem Petrem, bezdětná Soňa i Eva se dvěma syny. Viky je sice zklamán, protože nakonec dorazí jen hrstka spolužáků, přesto se snaží navázat na minulost a oživit vzpomínky. Večer dorazí i profesorka Hanka, kterou kdysi miloval Radek. Ve vzpomínkách na dávné události se začínají objevovat hořké tóny vyvolané konfrontací bezstarostné minulosti s trpkými životními zkušenostmi a nezdary v osobním nebo profesním životě. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 122)

kingik 

všechny recenze uživatele

O pokračování Sněženek a machrů se dá směle prohlásit, že je to absolutní protipol svého celkem optimisticky vyhlížejícího předchůdce. Sešla se tu sice stará herecká parta, ale přesto je tento film svým pojetím o tolik jiný. Tvůrci totiž pokračování pojali snad až příliš pietně a v pesimistickém duchu. Ono se to sice přímo nabízelo, že ve dvojce půjde o jakési bilancování uplynulých 25 let a neustálé opakování notoricky známých hlášek z jedničky to jen potvrzuje, nutno však dodat, že tyto hlášky zde už vůbec nefungují a jejich neustálé mechanické opakování navozuje dojem, že tvůrci chvílemi nevěděli, jak dál, protože film se poměrně vleče a nikam se výrazně dějově neubírá, ale přesto je zajímavé sledovat, jak se ústřední hrdinové za ta léta nejen fyzicky změnili. Z hereckého hlediska jsou výkony celkem snesitelné, ale taková Freimanová nebo Brzobohatý snesou i přísnější měřítko. Pesimistickému rozjímání ale nějak chybí životnost. Prostě by to chtělo víc života do toho umírání a nechce se mně věřit, že život po čtyřicítce, je taková hrůza. Ten, kdo ale miloval jedničku, bude dvojkou velmi zklamán. 50% ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Parta přerostlých puberťáků dokola opakuje své hlášky z dětství v příběhu, který se za 100 minut téměř nikam neposune a který si svým závěrem nejspíš zadělal na nějaké ty "Sněženky a machry po 26 letech". Poznámka: Nemám ráda CineStar. Ti *** mi 45 minut před začátkem představení oznámili, že moje lístky v horní řadě prodali někomu jinému, a tak jsem si musela vystačit s krásnými sedadly v první řadě uprostřed. V tu chvíli se mi to zdálo rozumnější, než jet zas hodinu MHD domů... Po shlédnutí musím konstatovat, že odchod by nebyl tak úplně od věci. Ať žije Cinema City, kde sice nevedou sladký popcorn, a Sněženky a machři před 25 lety! ()

Reklama

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Jejej, to je ale zvláštní film. Koncipovaný jako hit zimní sezóny, ale pokud nepočítáme product placement (kvůli němuž ale diváci nechodí do kina), tak tu nejsou vlastně žádné znaky typické komerční zábavy pro masy, jaké mají např. nechutné snímky Marie Poledňákové. _____ Sněženky a machři po 25 letech jsou velmi hořké, smutné a fascinujícím způsobem "rozviklané" dílo, které jako vyprávění nedrží pohromadě, ale jako generační výpověď je to nesmírně silné a komplexní. V té trapnosti, hluchotě a prázdnotě se zračí všechny nezdary, jež potkaly lidi, kteří zažili listopadový převrat. ______ Předpokládám, že se k tomuto filmu budeme vracet s odstupem let podobně jako se tomu stalo s Dědictvím Věry Chytilové a Bolka Polívky. S ním sdílí povadlé Sněženky mnohé rysy; především mudrlantský moralismus - který osobně nijak nevyznávám, ale chápu ho. Ale právě proto, že Machrům po 25 letech - na rozdíl od Dědictví, jehož vážnou rovinu překrylo kultovní hláškování - chybí záchytný humor, bude tento film chápán jen jako "johnovské memento" a pesimistický pohled na roky, jež právě prožíváme.______ Říkám to s plným vědomím toho, že pokládám střetnutí Johnova a Pelantova scénáře s Taušovou režií a kamerou od Chadimy za podivně nefunkční celek. Ale "chyby", omyly, rozpaky a neobratně vykoktaná poselství také o něčem svědčí... Vlastně mě to dost zasáhlo, i když nejsem ve věku hrdinů. _____ Rád bych někdy zkusil srovnat různé typy "lidových filmů", Hřebejkem počínaje, Poledňákovou a Účastníky zájezdu pokračuje a Sněženkami konče. Hodně bychom se z toho dozvěděli o národní povaze a společenském klimatu i podmínkách kulturního provozu. ______________ P.S. Jinak mě dost překvapuje, jak povrchně si spousta lidí pamatuje první film a má ho zafixovaný jako něco humorného a "kultovního". Obávám se, že ta kultovnost mu dost ubližuje. Stejně tak mě udivují otázky "proč to pokračování vzniklo", nebo rádoby dobré rady "nemělo to nikdy vzniknout". To je prostě krátkozraký fetišismus, který si hýčká původní film jako něco úžasného a "příjemného", brr. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Podruhé louhovaný sáček čaje zkrátka nechutná a nic na tom nezmění fakt, že 25 let někde ležel, než ho zase šoupli do hrnku.... Vtipy už nefungují, obstárlí herci už nejsou zajímaví a celé to tak nějak nudí... Uáááááá nějak jsem klimbnul. Jak to vlastně skončilo ? Jestli ve filmu něco funguje je ten sentiment. Vzpomínky na sladké tenkrát, kdy vědět to co dnes, dělalo by se lecos jinak. Ale takový je zkrátka život a každý pokus o cokoliv je první a jediný. Hvězda navíc za hudbu. * * ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nejčastěji jsem se setkala s názorem, že by se mi tento film mohl líbit právě pro to, že mi nijak zvlášť neučarovala "jednička". Ale ono ouha, ono to nefunguje ani tak. Dokázala bych najít sotva pár minut, při kterých jsem nekroutila nesouhlasně hlavou. Poměrně vydařená byla práce s jemnými pastelovými barvami, které obklopovaly zejména lyžující Mariku, ale to je asi tak všechno, když nepočítám jednoduchý, ale sympatický nápad plakátu. Naopak jsem si výrazně ťukala na čelo při reminiscenci kariér "Jeníčkové" a "Suchánka" a považuji za vyloženě trapné, jak málo si s jejich osudy dokázal scénář poradit. A vedlejší linka o současné mládeži? Scestná... Bohužel očekávám, že podobně špatně dopadne i pokračování Saxany. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Některé scény se kvůli nepřízni počasí natáčely i několik dní. (hippyman)
  • Druhý díl s podtitulem »po pětadvaceti letech« vyšel celkově na 70 milionů korun nejen kvůli přemrštěným požadavkům herců, ale i kvůli rozhádanému štábu nebo obrovské spotřebě materiálu! (Karlos80)
  • Scénáře se opět ujal Radek John, tentokrát vytvořil tandem s Ivem Pelantem. Spolupracoval s nimi také režisér Viktor Tauš. (hippyman)

Reklama

Reklama