Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Kill List se mi nelíbil, ale měl alespoň nějakou atmosféru. Tohle chce být jakousi vizí post-kapitalistické společnosti, ale ta vize je jak od nějakého gymnazisty. Wheatley pokračuje ve svých těžkopádných, pro mě nepříjemných a strašně otravných filmech, které jsou o ničem takovým tím blbým způsobem. Po skončení mě vždycky napadne proč by to vůbec někdo chtěl točit, že to musela být strašná nuda už tvořit. Někomu tyhle hloupoučké in-depth vize mohou vyhovovat, ale mě vyloženě otravují svou existencí. Party v renesančních kostýmech jako symbol zkažené society? Paní přijede na koni a 'Which one of you guys will fuck me up the arse?' Přesně vím, o co se snažil, ale přesně vím, že to zůstalo u studentského pokusu. ()
Čtvrt hodiny před koncem stále nevím, oč vlastně jde a proč se nájemníci jednoduše nespakují a neodejdou jinam, i kdyby jen nakoupit (to bude nějaká strašně chytrá alegorie). V posledních pěti minutách se aspoň zasměju scéně s deodorantem. Na závěr poděkuji bohům za to, že má Hiddles pěkný zadek, takže ty dvě hodiny nebyly ÚPLNĚ o ničem. ()
nečekej přívětivou naraci, nečekej nepředvídatelný vyvrcholení. to, jak celá tahle vizuálně předimenzovaná kritika společnosti dopadne, se stejně dozvídáme hned na začátku a jiný konec než totální destrukce všeho snad ani nepřipadá v úvahu. elektřina vypadává, na střeše mrakodrapu si cválá kůň, žerou se psi. dystopia at it's best. ()
Nic podobneho jste pravdepodobne nevideli a tri hvezdicky, ktere jsem tomu dal je cire pokrytectvim. Protoze bud z toho budete odvareni a nebo se vam to zkratka vubec libit nebude. Jenze ja se nemohl rozhodnout az do sameho konce. Musim rict, ze me to predevsim zaujalo vizualne... pripadal jsem si jak kdyby kazde zabradli, kazda koule od dveri mela neco navic, jako kdyby prave toto zabradli a tyhle dvere byly necim specialni a pro tento jedinecny pocit, ktery jsem pochytil behem prvni poloviny filmu, jsem ho dokoukal do konce. ()
Retro-futuristický mrakodrap jako neřízený, izolovaný mikrokosmos / organismus jasně představoval alegorii lidské společnosti, s třídní hierarchií svérázných figurek rozloženou podle pater. Interesantně načatá a nápaditě natočená "surrealita" se nepřekvapivě zvrhla do totální apokalyptické anarchie, která by mne zpětně snad i bavila, kdyby bolestně nepostrádala pointu dodávající smysl. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Producent Jeremy Thomas se pokoušel o zfilmování již v 70. letech. Projekt obnovil v roce 2000, ale ani tehdy nebyl jeho pokus úspěšný. V roce 2013 se o novelu začal zajímat režisér Ben Wheatley a právě až spolupráce Thomase a Wheatleyho vedla ke vzniku filmu. (Pria)
- Elisabeth Moss sa vyjadrila, že najťažšou vecou pre ňu pri natáčaní bolo rozprávať s britským prízvukom, pretože je rodená Američanka. (beso74)
- Aj keď to nie je nikde vo filme uvedené, dej sa odohráva v rokoch sedemdesiatych. Chýbajú tu moderné veci, ako mobilné telefóny, internet a podobne, a navyše, oblečenie či dopravné prostriedky sú typické práve pre túto dekádu dvadsiateho storočia. (beso74)
Reklama