poster

High Rise (festivalový název)

  • Velká Británie

    High-Rise

  • Slovensko

    High–Rise

    (festivalový název)

Drama / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie, 2015, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    ****

    Do nebes vynášeného Ballarda, ať už v knižní, nebo filmové podobě, jsem nikdy nepobírala, a proto jsem se v jeho případě odjakživa nedokázala rozhodnout, zda mám před sebou jen banální navoněné hovno v podání kryptického kecala, který se přes svůj nedostatek myšlenek hrozně rád poslouchá, anebo jsem prostě vylízaný plebs, co není schopen poznat, kdy má koho uctivě masturbovat. Pověřit adaptací High-Rise Wheatleyho byl tudíž geniální nápad, protože teď už si s tím kultem kolem Ballarda nevím rady ale vůbec. Pokud vám ovšem ke spokojenosti stačí audiovizuálně bombastické videoklipy, popřípadě vás pořád ještě baví předstírat vlhnutí z fádních afektovaných metroušů (v tomto ohledu je Hiddles obsazen perfektně), rozhodně si přijdete na své.(12.7.2016)

  • venalce
    ***

    Dokážu si představit, že na papíře to fungovalo skvěle, že je knižní předloha prvotřídní čtivo, jenže filmové převedení prostě skřípe. Nejprve mi nebylo jasné, proč těm lidem najednou hromadně přeskočila a až mnohem, mnohem později mi došlo, že ten film nemám brát doslova, že je vyhnaný daleko za hranice absurdity. Well, jako podobenství o rozkvětu a úpadku "státu" to mohlo být dobré, ale řekněme, že to není zrovna "user-friendly". film je to obrazný, ale většinu času se tváří jako, že ho máte brát smrtelně vážně. Nedávný film Humr, který byl taky vyhnaný ad absurdum, byl v tomhle daleko průhlednější.(15.5.2016)

  • Yoda sama
    ****

    Dalo by sa o tom písať veľa no treba si to zažiť. Ťažko uchopiteľná, no o to zábavnejšia exhibícia rozpadu spoločnosti, kde činy protagonistov sú číre metafory, kde sa dejú poctivé zvrátenosti a kde zhruba v polovici začne totálny bordel a fakt moc som to zožral. Poctivá, skvelo natočená festivalovka hodná diskusie.(22.6.2016)

  • Anderton
    ***

    Mix Snowpiercera, Dredda, alebo Šílení a mnohých ďalších podobných filmov vo vizuálnom šate pripominajúcom Wesa Andersona alebo Petera Greenawaya. Či skôr ich kombináciu. Film ale pôsobí výrazne svojsky a vyvoláva dojem ťažko nepreniknuteľného artu. S tým súvisí určitá ťažkopádnosť a neprehľadnosť deja. Film trvá subjektívne dlhšie ako dve hodiny, čo nie je práve dobrá vizitka pre dramaturga. 70%(15.9.2016)

  • Wacoslav1
    ****

    A co uděláme s tím koněm? Sníme ho!!! Tohle se dá těžko hodnotit a ještě hůř komentovat. Tohle je čistej úlet jehož doslovný smysl mi dokonale uniknul. Jasně je tu nějaká ta sociologická kritika konzumní společnosti a jejího pokrytectví. Najdou se tu i nepokrytě nastíněné levicové politické názory, ale hledat v tom hlubší smysl to je docela solidní mozkolam. Nicméně někde jsem si přečetl citát, že někdy je důležitější než samotné dokonalé pochopení filmu jeho pocit z něj a to pro tenhle film stoprocentně platí a mě to zkrátka sedlo nedokážu přesně specifikovat proč, ale sedlo. Jenom si myslím, že zkušenější režisér by to dokázal ještě o něco lépe rozpracovat a vypointovat, protože tohle je jasné vítězství formy nad obsahem. Každopádně Wheatley je beze sporu talent a od Seznamu smrti a kvalitní povídky Unearthed z cyklu abcs of death tu udělal další krok kupředu (ještě si budu muset sehnat Pole v Anglii) Film rozhodně nedoporučuji milovníkům zvířat ani nikomu kdo má panickou hrůzu z čehokoliv co je jenom trochu cáknutý artem (hlavně ať se na to nekouká verbal proboha!) vlastně ho nemůžu doporučit vůbec nikomu a dokážu i pochopit když tomu někdo napere odpad a nebaví ho to, protože je to čistokrevnej bizár na kterej si člověk musí udělat náladu, ale mě čas od času takovej film přijde vhod. Navíc snad mě tu už všichni dobře znáte a víte, že Wacoslav1 není žádnej artovej hnidopich a devět z deseti podobných filmů bych sprdnul pod černou zem, ale tohle je ten desátej. Pokud máte rádi podobný šílenosti tak směle do toho, jinak čelem vzad. Tohle je moje barva! 75%(14.6.2016)

  • - Elisabeth Moss sa vyjadrila, že najťažšou vecou pre ňu pri natáčaní bolo rozprávať s britským prízvukom, pretože je rodená Američanka. (beso74)

  • - Keď v roku 1975 kúpil Jeremy Thomas po prvýkrát práva na sfilmovanie tohto diela, uvažoval o zverení réžie Nicolasovi Roegovi. (beso74)

  • - Tom Hiddleston trávil přípravy na natáčení role lékaře Roberta Lainga v přítomnosti forenzního patologa. (Pria)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace