Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
Syriana v komerčnějším hávu. Labyrint lží je oproti ní sice srozumitelnější, širšímu publiku přístupnější, ale zárověň neméně aktuální, ani trochu hloupý, trefný či snad hůře zahraný. Ridley zas a znovu potvrzuje, že v důchodovém věku chytá třetí slinu a neztrácí nic ze svého talentu. ()
Z téhle dvouhodinové konverzace, která cynicky glosuje současnou najatou situaci arabského světa, a občas si jakoby mimoděk odskočí k pořádnému akčnímu nátěru, jsem odcházel s vědomím čisté čtyřky. Jenže uplynul den a mě více a více vrtá hlavou to, že Scott s Monahanem to měli promyšlené ještě hlouběji, že ten černý humor je až zatraceně mrazivý a aktuální stav téhle oblasti vlastně změnit nejde, byť do nekonečna se taktéž protahovat nemůže. Hned nato mi blikne hlavou dokonalý herecký trojlístek jistého Crowea, nekompromisního DiCapria a hlavně mrazivě charismatického Stronga, poctivě ostrý vizuál a fakt, že podnětnější film asi letošní blockbusterový podzim mít už nebude, tudíž nemůžu s plným hodnocením váhat. Ridley na stará kolena válcuje Hollywood jako nikdo! Edit: Napodruhé už to takové grády nemá, ale přesto silné 4*. ()
Méně přímočaré a více "intel" a "hitech" než Kingdom. Někomu to sedne, někomu ne. Faktem ovšem zůstává, že člověk by jen těžko uhodl, že tento dost ukecaný špionážní film režíroval mistr přes vizuál a kompozici obrazu Ridley Scott. Je tu několik kvalitních akčních scén a sekvencí, kde si mistr vyloženě pohrává s konturou barev, ovšem nic navíc tu minimálně v tomhle hledisku není. A nedoženou to ani otřesné tmavé čočky Leonarda DiCapria, který tentokrát nedostal tolik prostoru jako v Diamantu a brutálně mu šlapou na paty Russell Crowe a hlavně démonický elegán Mark Strong. Zřejmě nejzajímavější charakter filmu. Celkově na můj vkus příliš mnoho řečí a příliš málo akce - i když velice kvalitní a úderné. Ačkoliv je Kingdom film jednodušší a východní kulturu řeší velmi přímočarým a jednoduchým způsobem, líbilo se mi víc než Body of Lies, které se sice snaží jít do hloubky, ale dělá to velmi nezáživnou a přespříliš ukecanou metodou. ()
Moc se mi na to ani nechtělo koukat, protože už jsem trochu přejedenej těch thrillerů s arabskou tématikou, ale Ridley je prostě borec. Hrozně mě potěšilo, že to bylo velmi přehledně natočené a vůbec jsem se neztrácel ve všech těch intrikách, a že jich ve filmu bylo požehnaně. Akce byla taky dobrá a herci perfektní. Největší frajer byl Mark Strong aka Hani Salaam. Takovýhle charisma už jsem dlouho u nikoho nezaznamenal. ()
Všechny ingredience jsou tu, ale gurmánská lahůdka se tentokrát nekoná. Jako byl Ridley Scott odpočíval a nesoustředil se tak jako třeba nedávno u AMERICKÉHO GANGSTERA. Herci byli každopádně výborní, vousáč DiCaprio je film od filmu víc cool, Russel Crowe zvládá tatíkovského agenta, který synka učí chodit na záchod na výbornou a pomyslnou korunu si pro sebe ukradl Mark Strong, jehož Hani by s klidem utáhl vlastní film. To ostatní je hi-tech špionážní rutina téměř podle učebnice. Dost chytrá na to, aby vás zaujala, ne tak dobrá, aby jste z ní dvě hodiny slintali blahem. 75% ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Klíčové výbuchy nebyly vytvořeny digitálně, ale byla použita skutečná trhavina. (HellFire)
- Komparz ve scéně z turecké kavárny často čte noviny. Můžeme si všimnout, že pouze někteří z nich čtou arabské noviny správně - tedy zprava doleva. Patrné je to zejména při obracení stran. (Othello)
- Jeden z vystřižených záběrů měl zdůraznit vzájemnou nedůvěru mezi Němci a německými muslimy. Jednalo se o mnichovské policisty podezřívavě si měřící muslimské nádeníky na ulici a opětovaný nedůvěřivý pohled oněch dělníků. Část této scény se zachovala, když Ed Hoffman (Russel Crowe) popisuje velení, v čem mají arabští teroristé nad Západem navrch (nevyužívají moderní technologie), jen již nevidíme policisty a nenajdeme žádný náznak toho, že se jedná o Německo. (Othello)
Reklama