Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Ovíněně o ničem. Uvolněnou atmosféru tomu nelze upírat. "Je to totiž tam", jenže až v závěrečné půlhodině. Přibližně od doby kdy se z děje vykvartíruje Lukáš Langmajer. Do té doby je to taková "hrc frc" slátanina, která neví kam míří a ani jakým způsobem tam jde. Ještě, že se tak děje vlastně docela příjemně. Obsazení je sympaticky neokoukané, hudba skvělá (většina nejlepších momentů je spojena právě s atmosférickými pasážemi založených pouze na hudbě), ale kamera to celé posílá do hnoje. To už není ani kýčovitě pěkné, to je čistá esence vlezlého kýče nejtěžšího kalibru. Navíc bez technického zázemí a vše točené z jedné vody na čisto. Přepálené omalovánky na "čisté" Moravě versus zašedlé tóny prohnilé Prahy. Wow, kolik času tvůrcům zabralo vymyslet tak neuvěřitelně inovativní koncept? Ale proč se nad tím rozčilovat. Stačí zmínit, že kamera s úspěchem takřka zabíjí i vizuální přednosti Terezky Voříškové. Což by jeden řekl, že snad ani nejde. Přesto přeze všechno jsou Bobule dobrým filmem. A to hlavně právě díky Voříškové, červené kačeně a Hádkovi. Bařina v tom zase tak moc nejede, ale dalšímu jeho snímku bych se apriori nebránil. Pokud bude s jiným kameramanem. Ovšem vínko bych si po projekci přeci jen dal, takže červené sem. Hola, kde jste kdo? Já chci víno a je tu jen plzničku!(18.4.2008)

  • ORIN
    *

    Začíná mi být opravdu stydno z toho, jaké typy filmů u nás vznikají; jen neoriginální krátkozraké zbytečnosti vzhlížející k zahraničním originálům s přemírou jakési jen tvůrcům známé stylizace. Zjištění, že téměř všichni hlavní představitelé moravských charakterů se narodili v Praze, byl pro mě vrchol přes který jsem se nedokázal přenést. Navíc uboze zobrazené (údajné) protiklady mezi Moravou (Pražáci si tady připadají jako někde na Dálném východě) a Čechami (Prahou): pití piva X vína, držení sklenice za misku X stopku, odkud X z kama. Pokud tohle je věrohodné zobrazení moravských tradic a ještě kdovíčeho, tak já asi teď žiju v Tramtárii...(24.10.2009)

  • Subjektiv
    **

    Pozor - lehké SPOILERY. Existují filmy, ve kterých hlavní hrdina je kretén, ale láska jej napraví. Pak také filmy, ve kterých hlavní hrdinka chodí s kreténem, který není hlavním hrdinou, ten se nenapraví a proto ostrouhá. Kombinace těchto přístupů nejsou vzácností. A že jde často o díla, která svůj konec necudně odhalí již v první čtvrthodině, nemusím snad zdůrazňovat. Ale co na tom, že hlavní hrdina prodělá změnu, hluboce psychologicky propracovanou, kterou lze ve vnitřním monologu popsat jako: "Byl jsem kretén, zmrd a podvodník, ale golfový míček z mládí a sex s krásnou slečnou mě přivedly na správnou cestu a od teď budu zákonadbalý, poctivý, moudrý, prostý, čestný a hrdý občan a milenec." Vždyť tento film mi slibuje ukázat krásy moravského vína a řve: "Já tě budu strašně bavit, řičet smíchy budeš. Dám cokoliv, abych tě rozesmál." Občas sice rozesměje, ale povětšinou člověk nevěřícně kroutí hlavou, jakých že to nepodob umí humor nabýt. Méně snesitelná je ovšem reklama na vínečko (to mám víno rád a velmi). Od levnohumorného "archivního burčáku" přenáší se přes kreténské líčení populárního obrazu Pražáka jako vinného barbara (znám moraváky tisíckrát barbarštější), vychvalování moravského vína nad argentinské (což v červeném víně v nějakém významějším měřítku - je, pravda, pár moravských výjimek - prostě není hrdost, ale buranská, smradlavá sebechvála, jelikož naše podnebí prostě něco nedovoluje), rurální kýčovité idylky (ač moravské vinice umí být i zcela nekýčovité), vybuchující burčák (o kterém režisér nejdříve trapně dialogem prozradí, že vybuchne, pak nedočkavě volá záběrem: "Pozor, teď už přijde," a tudíž, když to pak opravdu přijde, efekt je nula) ke spoustě dalších drobných s vínem spojených, více či méně uměle naroubovaným momentkám. Podbízí se dívčími vnadami. A zůstává po něm kocovina. P.S.: Navíc určitě způsobuje nedorozumění v mém životě, neb čas od času vypiji s dívkou 3 lahve a jen výjimečně si myslím v duchu: "Jedna je aby byla povolnější a dvě pro mě na kuráž."(5.10.2009)

  • tron
    ****

    „Lepší je si to posrat podle svího, než podle toho, co ti poradí vostatní.“ Ak sa vám film dotkne srdiečka, ťažko budete riešiť priemerné herecké výkony alebo priemerný scenár. Budete chápať, čo sa komu nepáči, ale na druhej strane – ten, komu sa to nepáči, vo vás nenájde pozorného poslucháča. BOBULE sú vykrádačka Ridleyho DOBRÉHO ROČNÍKA. Väčšina snímok, ktoré vykrádajú iné snímky, to nedokáže zvládnuť na úrovni. Stále sú to proste zlodeji. BOBULE to u mňa dokázali. Vtipné scény (dychová skúška, baran, Kolik hlav má tohle hejno?), krásna výprava, poetická atmosféra a hravé dialógy („Ahoj! Kam ´deš?“ – „Nikam. Proč?“ – „Jen tak. Nechceš jet s náma?“), to sú ich hlavné plusy. Mňa si nimi získali takmer (ale nie úplne!) rovnako, ako svojho času Ridley s Russellom a to už je sila.(22.11.2009)

  • Galadriel
    ***

    Velká převeliká škoda té "pražské" části, protože v okamžiku, kdy se děj přesune na Moravu, začne ohromná pohoda, která způsobí to, že budete mít nepřekonatelnou chuť vydat se obdivovat krásy Moravy a ochutnávat výborné víno do nejednoho sklípku. Nádherná kamera a nenucený příběh vytváří film, který prostě perfektně vystihuje slovo "pohoda".(4.1.2010)

  • - Natáčení probíhalo na Jižní Moravě v Bulharech, Valticích, Velkých Bílovicích a Vrbici, kde se nachází nejstarší dochované a plně funkční sklípky. (M.B)

  • - Když Klára (Tereza Voříšková) jde pomáhat Honzovi (Kryštof Hádek) na vinici sbírat víno, má na sobě tmavé tričko. Pár záběrů na to má ale žluté. (Terez_Vv)

  • - Hlavní postava filmu je mírně inspirována mystifikátorem a podvodníkem Lukášem Kohoutem. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace