Režie:
Stephen SommersKamera:
Mitchell AmundsenHudba:
Alan SilvestriHrají:
Dennis Quaid, Channing Tatum, Marlon Wayans, Sienna Miller, Joseph Gordon-Levitt, Saïd Taghmaoui, Christopher Eccleston, Adewale Akinnuoye-Agbaje (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)
(více)Videa (10)
Recenze (1 213)
"PROSKOČIL JSEM VLAKEM. A TY?" - "JÁ HO PŘESKOČIL." S G.I. Joe jsem si hrál až do ostudně vysokého věku a film pro mne byl tudíž srdcovka, k mé radosti natočená u nás a s odkráglovanou českou modelkou, která řekne tuším přesně jednu větu (Siena Miller je ale bezkonkurenční). Oproti TS a TF 2 nemusí filmoví G.I. JOE bojovat s kvalitou nějakých předchozích dílů a navíc se od začátku netají tím, že jsou totální blbinou pro děcka, což znamená značně zvýhodněnou startovní pozici (když pominu, že auta měnící se v roboty jsou mnohem víc cool). Scénář odpovídá nulové inteligenci kresleného seriálu i komiksů a stejně jako ony perfektně vystihuje nakažlivou náborovou atmosféru hyper hi-tech armádního dobrodružství, jehož absurditu pravidelně odlehčují pubertální chtěné, ale i nechtěné vtípky. Bohužel, fetišistické akční scény plné cool vystajlovaných bojovníků a vojenských hraček jsou s čestnou výjimkou geniální honičky Prahou za záchranou Eiffelovky (zatím nejlepší akční scéna roku) naprosto fádní, utápějící se v létajících jiskrách a rozbitém skle a nepřesvědčivém pixelovém uragánu, kdy člověk přestává věřit, že by cokoli ve filmu stálo v reálu. „ŘÍKEJTE MI… KOMANDÉR!“ ()
„Ten výbuch som prežil. Ako tak.“ Blbosť, v ktorej nič nedáva zmysel (dialógy, postavy, príbeh) a kde postavy stvárajú neuveriteľné veci, odporujúce fyzikálnym zákonom a sedliackej logike. Blbosť je jedna vec, DVOJHODINOVÁ blbosť ale druhá. Hoci sa pokladám za fanúšika akcie a v detstve sa ku mne dostali dve čísla komiksu „G.I. Joe“, ktoré v slovenskej mutácii vydal Semic-Slovart, Sommersov nešťastný pokus o filmovú celovečernú adaptáciu prekročil pomyslenú hranicu a stal sa... nezaujímavou koninou. Pokiaľ by boli Arnold Vosloo, Dennis Quaid a Brendan Fraser na plátne častejšie a snímka by mala o 30 minút menej, MOŽNO by som išiel na 60%. Ale iba sa mihnú (hlavný priestor dostali finančne a inak lacní neznámi, mladí herci plus Marlon Wayans) a trvá to dve neznesiteľné hodiny. Akcie je extrémne veľa, trikov detto (až sú rušivé a paradoxne nudné) a ak sa aj chvíľku nedajbože nič nedeje, Sommers do dialógovej scény napchá akčnú retrospektívu, takže ZASA akcia. Ale aby som mu nekrivdil, akcia je miestami neskutočná (čo je plus... asi), efekty mohli byť EŠTE horšie a občas som sa dokonca pousmial („Sme ďaleko od Miami.“). A určite je to lepšie, aspoň pre mňa, ako VAN HELSING. To bola, aj keď sa tomu ťažko verí, ešte väčšia blbosť. ()
║Rozpočet $175miliónov║Tržby USA $150,201,498║Tržby Celosvetovo $301,543,074▐ Tržby za predaj DVD v USA $60,066,243 //počet predaných kusov 3,729,614║ Tak až takúto sprostunkú podpásovku som veru nečakal ako niekdajší obdivovateľ kreslených postavičiek tohto comicsu som čakal omnoho viac než nezáživný vývar bez lepšej štipky myšlienky a dialógov. Po trikovej stránke to má tiež slušnú kolísavosť, akcia je prevažne natočená tak že nič moc nepovie, vydarených akčných sekvencií je ozaj len minimum asi najviac zaujme naháňačka Parížom. V podstate každou pribúdajúcou minútou je tento film čoraz viac otravný a nedá sa v nijakom ohľade užiť a nejaké vypnutie mozgu sa v tomto nedá absolvovať, jedine absolútny reset mozgu po dopozeraný filmu. K tomu výber hercov do hlavných úloh bol asi najhorší výber, čo som kedy u veľkorozpočtového filmu zažil, taký Dennis Quaid tu je len do počtu, Marlon Wayans maximálne rušivý článok v každej sekvencii čo sa ukáže mi o príde ako trápnosť šedivá, na Siennu Miller sa dá aspoň pozerať ale to je jediné pozitívum, Channing Tatum ako hlavný hrdina je dosť nevýrazný na to aby vytvoril okolo seba nejakú auru a stiahol pozornosť na seba.... jednoducho prevarený béčkový vývar za $175miliónov čo sa nedá porovnať ani z nejakou ku príkladu Fantastickou štvorkou. /videl v kine: 25%/ ()
Minulý rok jsem jásal u Doomsday, letos jsem měl jiným způsobem pusu do "O" u téhle bejkárny. Minule jsme slintali nad zadečkem Rhony Mitry, teď budeme pouštět sliny při pohledu na dekolt a sexy tvář Sienny Miller. Pro našince je tu i vojanda Kůrková... Sommersovi se to celé digitální peklo zčásti vymklo z rukou, ale na to sere pes, zábavné to je dost. 7/10 ()
::::::::::::::::::::: Velká reklama za 175 melounů na Dubble Bubble. Ach jo. Chápu, že pro dnešní generaci jsou tyhle filmy strašně cool a dnešní puberťáci z toho stříkaj, ale proč jsou tak nudné ? Osud hlavních hrdinů mi byl ukraden, v polovině jsem se přistihl, že se dívám do okna, jak tam hezky sněží a film mě moc nezajímal, ještě ke konci filmu jsem nevěděl kdo je kdo a jak říká Tosim, prostě v tom filmu byl moc velký bordel a přišlo mi to moc všechno rychlé. Chápu, že se režisér snažil, a by neměl ve filmu žádné hluché místo, ale na mě ten film byl až moc rychlý a pomatený. Není nad Mikea Bayea. Ale za tu perfektní honičku v Paříži dám o jednu hvězdu navíc, abyste neřekli ;-) :::::::::::::::::::::::: ()
Galerie (71)
Zajímavosti (43)
- Pre vytvorenie digitálnej Eiffelovej veže mali technici prístup k pôvodným stavebným plánom. (Greenpeacak)
- Akční scéna v pařížských ulicích se natáčela čtrnáct dní v pražských Dejvicích (mimo jiné). Filmaři zde postavili několik obchodů s květinami, změnili jména budov a do ulic zaparkovali několik francouzských automobilů. (TomikZlesa)
- Během natáčení souboje se Rachel Nichols (Scarlett) popálila a Sienna Miller (Ana) si namohla zápěstí. (Janzic999)
Reklama