Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 219)
Kdo si hraje nezlobí. Vzhledem k režisérově předchozím snímkům je až s podivem, že dokázal ukočírovat tuhle psychologickou hru s divákem. A nutno podotknout, že velice obstojně. Už úvodní snová sekvence, ve které je spousta krve a podivně se tvářících lidí připravuje diváka na zajímavý thrillerový kousek. Pochopitelně na světlo vystrkují růžky žánrová klišé jako je dům obklopený lesy či zlověstně zamrzlý rybník, všudypřítomný sníh a jednoznačné vyústění příběhu, ale lze vůbec v hororovém žánru přijít s něčím novým a neokoukaným? Šokující pointa je samozřejmě nečekaná a v samotných základech i úsměvná, i když při zpětném ohlédnutí musím smeknout před výkonem Isabelle Fuhrman. Tak syrový a děsivý výkon v tom nejlepším slova smyslu jsem už dlouho neviděl. Na hororovém poli se jedná jednoznačně o to lepší, co bylo natočeno.7/10 ()
Jeden z nejpovedenějších thrillerů za poslední dobu, který sympaticky s přibývajícími minutami nabírá na tempu… Bohužel, celkový dojem trochu kazí typické thrillerové klišé kdy (menší spoiler) vrahovy všechno vychází a také její zdánlivá nezničitelnost, i když zde to naštěstí není až tak protivný. Jinak moc kvalitní a napínavá podívaná, mé hodnocení 4 hvězdičky… ()
Musím sám sebe pochválit. Já totiž režiséra španělského původu Jaume Collet – Serru po remaku Domu voskových figurín rozhodně neodepisoval. I ten vznikl pod ochrannými křídly společnosti Dark Castle. Ta vyprodukovala už slušnou dávku hodně nepřesvědčivých hororových thrillerů (Gothika, Loď duchů), tentokrát má ale našlápnuto k solidním číslům. Režisér hned od začátku mnohem lépe pracuje s budováním charakterů i samotné atmosféry. Manželství Kate a Johna prošlo řadou zkoušek. Tou nejbolestivější byl potrat holčičky, na kterou se oba těšili. Kate sáhla po flašce, John po lákadle nevěry. Adopce má rodinu, jejíž součástí je i syn Daniel a hluchoněmá dcerka Max, opět dostat do harmonie. Jenže ušlechtilá a velmi inteligentní holčička, která má na první pohled chování princezny, uvnitř skrývá opravdové terno zručné manipulátorky. Černovlasá potvůrka naštěstí nepatří mezi ty mimózní holčičky z japonských předělávek. Tahle má totiž neuvěřitelný tah na bránu, což Kate i jeden nevinný holub velmi brzy odhalí. Zvraty, které se postupem děje dostávají na povrch, jsou naštěstí z těch povedených, nepředvídatelných, stejně jako pointa. Sic není nijak geniální, ale divákovo srdce potěší. Španělský tvůrce si zaslouží pochvalu zejména za odvahu, s kterou do projektu šel a za inteligentní ražení, které neuráží diváka. Jako vždy okouzlující Vera Farmiga a přesvědčivá Isabelle Fuhrman pak svým herectvím vtáhnou do děje, z kterého i přes svou relativně přepálenou délku nejednou zamrazí. ()
Docela zajímavý nápad, který mne opravdu překvapil (pořád jsem čekal, kdy z Ester vyleze nějaký démon), je totálně a naprosto zabit demencí všech postav. Konec už ani nemohl být klišovitější a míň napínavý. Pozitivně se dá mluvit snad jen o mihnuvším se Rodenovi a představitelce hlavní role Isabelle Fuhrman, které bych na konci vážně věřil, že už má občanku po dobu delší než krátkou. ()
A ona vypadala jako taková malá, pěkná, nevinná holčička...Btw, mně ta závěrečná pointa s odhalením Esther překvapila a líbila se mi, to bych spíš haněl jiné současné horory za vykrádání již použitých motivů. Co srazilo výsledný dojem byl bohužel klišovitý a ne moc realiasticky vyznívající konec (hlavně scéna u zmrzlého rybníka), ale jinak snad kromě delší stopáže (ikdyž těch prvních 20 minut na druhou stranu napomohlo dobře se seznámit s postavami) nemám co vytknout. Naopak, mimo již zmíněnou pointu musím určitě vyzdvihnout výborné a přesvědčivé herecké výkony (Isabelle Fuhrman vtiskla život jedné z nejzajímavějších záporných postav, bravo!), pak samozřejmě zvukovou stránku, kameru a takovou chvílemi možná nenápadnou, ale ke konci gradující, atmosféru. Viděl bych to na solidní 4*. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Film byl z větší části natáčen v Kanadě, ve městech Toronto (např. scéna ve škole se točila v Centennial College Center), Port Hope a Montreal. (Chatterer)
- Studio Warner Bros. z traileru odstranilo větu „To musí být těžké, milovat adoptované dítě jako své vlastní“ na základě stížností od adoptivních rodičů a organizací pečujících o opuštěné děti. Ve filmu však věta zůstala. (TomikZlesa)
- Vera Farmiga (Kate) prohlásila, že roli přijala proto, že ji film lákal v mnoha ohledech, ale hlavně proto, že chtěla spolupracovat s Peterem Sarsgaardem (John). (newpage)
Reklama