Nastala chyba při přehrávání videa.
  • F.man
    ***

    Jeunet pořád originální jako málokdo, ale už jen v porovnání s konkurencí, ne ze sebou. V Galimatyáši totiž vykrádá vlastní copyrighty a to boužel i v místech, do kterých se to, imho, vůbec nehodí. Přesto řeč filmu má zvládnutou skvěle a po téhle stránce není co vytýkat. Hrozně ale tentokrát záleží na tom, jestli vám Jeunetův styl sedí nebo ne. Ta naivní rozpustilost, kterou například v Amélii zkousne snad každý, protože tam prostě přirozeně patří, může tady někoho dost rozčilovat. Celkově je Galimatyáš opravdu takovým zmateným galimatyášem, ve kterém jsem si já našel naprosto úžasné scény a místy byl naopak hodně rozčarovaný. Když k tomu přidám místy až Gillamovu představivost a vynikající technickou stránky tak mám tři hvězdy. Ale jako vážně dost rozpačité. Mrkev je uvařená a vy nejste o nic chytřejší(21.12.2010)

  • fmash
    ****

    Nijak výrazná, ale milá míchanice stylů, motivů a charakterů. Pro Jeuneta typický způsob barevného (doslova i obrazně) vidění světa a lidí může v divákovi na chvíli vyvolat dojem, že nic nového neuvidí. Je to svým způsobem i pravda, jenže Jeunet má zkrátka originální pohled, takže to ve výsledku není na škodu. Příjemné jsou narážky na dřívější autorovy filmy (například hraní na pilu z Delikates v domě, kde se zvuk šíří komíny), naopak mi jako mírně rušivé a křečovitě zapracované přišlo roubování na moderní fenomén sociálních sítí. Váhám mezi 3 a 4, ale Jeunet je jen jeden…(27.12.2010)

  • Dubro
    ***

    Z môjho uhla pohľadu, čiže z vtáčej perspektívy, sú Jeunetove devätnásťročné Delikatesy dodnes samotným Juenetom neprekonané a na svoj rok narodenia sú skutočnou lahôdkou. Zjedol som síce aj štvrtých Votrelcov a Améliu hodnotím ako jednoznačný krok vpred, no dnešný Galimatiáš určite nie je odsúdený na úspech. Na bezdomovcov príliš mnoho akcie reznuté pantomímou. No jednoducho galimatiáš.(25.8.2010)

  • Skejpr
    ***

    Jeunet dokáže stvořit překrásné momenty (závěrečná tancující sukýnka bez tanečnice mluví za vše), ve vší té barevné přestylizovanosti, podivnosti charakterů a snaze o "francouzskost" ale najednou nějak ztratil. Galimatyáš není propracovaný, postrádá eleganci a občas to tak nějak přestává být sranda. Postavy jsou pak vlastně strašně nezajímavé (výjimkou jest pochopitelně Pinon)(12.12.2009)

  • Terva
    ****

    Kulka v hlavě žádná sranda. CITÁT - Při průchodu detektorem mu bude pískat hlava.......... Když okolo 14 minuty jede Bazil (Dany Boon) a Placard (Jean Pierre Marielle) na motorce podél věží na elektřinu je možné v levém rohu vidět bilboard z poutačem na tento film s přesně stejným obrázkem, který právě divák sleduje. Scéna okolo 25 minuty mě dostala. Fotbalový zápas a dva komentátoři. Jeden z nich říká, že musí opět diváky upozornit na nové pravidlo. Na fotbalovém hřišti je totiž neznámo kde umístěna jedna nášlapná mina:-) Tak tento příběh je víc propracovaný než Delikatesy. Osoby ze skládka jsou zde věrohodnější a přirozenější než řezníkova "rodina". Jíst lidi je jiné, než je zabíjet. Osobně se mi moc líbila Julie Ferrier v roli Hadí ženy. Milá a velmi příjemná. CITÁT - Chtěl si válku? Bude to blesková válka!!........ Později je to celkem dramatické, ale stále veselé.(23.8.2014)

  • - Sám režisér popsal tento film jako něco mezi filmy Delikatesy (1991) a Amélie z Montmartru (2001). (Avalon820)

  • - Natáčení probíhalo v Paříži, konkrétně na letišti Charlese de Gaulla. (Terva)

  • - Jeana-Pierra Jeuneta inspirovala ke vzniku filmu návštěva restaurace, kde mezi stálé štamgasty patřili známí obchodníci se zbraněmi. Jeuneta zaujaly zejména jejich příjemné tváře. (Avalon820)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace