Režie:
Zack SnyderKamera:
Larry FongHrají:
Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Carla Gugino, Oscar Isaac, Jon Hamm, Scott Glenn, Gerard Plunkett, A.C. Peterson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)
(více)Videa (14)
Recenze (1 734)
Keď už chceli spraviť film, ktorý bude postavený na absolútne nesúvisiacich motívoch, tak tam mohli radšej zamotať cestovanie v čase, prípadne paralelné vesmíry a potiahnuť to trochu do sci-fi žánra. Ale NIE ! Tvorcovia sa to pokúsili na silu natlačiť do príbehu, v ktorom podobné "úlety" nemajú čo robiť a finálny výsledok je len povrchné a stupídne zneužitie príbehu dvoch sestier naznačený v prvých minútach filmu... Odhliadnuc od zabitého scenára to má však aj svetlé stránky a to: efekty, strih, soundtrack a Emily Browning... čo je asi tak všetko, takže okrem týchto štyroch vecí nič viac nečakajte :D ()
Pubertální přelet nad kukaččím hnízdem v robotických Ninja spodničkách. Stupidní střílečka s bandou afektovaných nán v podvazkách, které hrají jak v laciném americkém pornáči, zarámovaná jakýmsi pseudo-spirituálním blábolením o síle člověka. Co mě opravdu zklamalo je fakt, že Zackovy vizuální montáže jsou sice bombastické, ale naprosto se míjejí účinkem – nevím, jestli za to může jejich nepůvodnost nebo strašná samoúčelnost, ale Sucker Punch mi přišel jako rozmařilá splácanina, která nadbytkem efektů zakrývá naprostou absenci duše. Jen se potvrzuje, že Snyder je vynikající klipař (i když Sucker Punch i v tomto ohledu zaostává za zbytkem jeho tvorby) a že herce vede slušně řečeno velmi benevolentně – dokud má před kamerou solidní materiál, zanikne to, ale jakmile mu tam kvokají ta oživlá pubertální fantasmata, je výsledek katastrofální. Jednu výhodu tahle vyvřelina má – Watchmeni mi po ní připadají jako ještě větší zázrak. Ale tím to hasne (v duchu se teď proklínám, že jsem dal 300 tak málo...). P.S. Nespolehlivý vypravěč ještě nikdy nebyl tak nespolehlivý, jako v tomto filmu (což mu bere všechen kredit a účinek). ()
Sucker Punch je akoby kombináciou dekadentného muzikálu a tupej videohernej adaptácie. Stojí na príbehovej kostre odohrávajúcej sa v „realite“, z ktorej si odbieha do muzikálových čísiel (videoherných levelov). Príbehová kostra však nefunguje a je tu iba preto, aby držala pokope odskoky do fantazijných akčných úletov. A tieto úlety, v ktorých hrdinky likvidujú nacistov, ninjov, drakov a orkov z Pána prsteňov či robotov z Ja, robot, nefungujú dlhšie než prvých desať minút, pretože sú iba vizuálnou exhibíciou bez akejkoľvek inovácie. Dokonca aj s Tarantinovym Kill Bill sa tu nájde podoba v stavbe scenáru – ale Tarantino je holt „trochu“ lepší scenárista než Snyder – jeho príbehová kostra bola jednak pevnejšia, a hlavne ju jednotlivé epizódkové odskoky ešte rozvíjali. To, z čoho je zlepený Sucker Punch, je samoúčelné, nezmyselné a o ničom. Popkultúrna zlátanina, ktorá musela zaváňať jasným prúserom už na papieri. ()
I když se jedná zatím o vizuálně nejlépe vypadající blockbuster roku, ve kterém se nešetří zpomalovačkami a sexy oblečky pro sexy ženy, tak přesto jsem z kina odcházel s nenaplněným očekáváním pravděpodobně kvůli tomu, že film jako celek u mě nezabodoval. Jak už jsem psal, hlavní ženské obsazení je velice hot, ale dialogy a vykreslení postav pokulhává a kvůli tomu závěrečná „bulačka“ vůbec nefunguje. Škoda, že se to bere tak vážně, ale i tak jsem zvědavý na R-kovou verzi, mé hodnocení 3 hvězdičky… ()
Vizuálně uhrančivá popkulturní demence. Až si budu chtít zahrát počítačovou hru, zahraju si počítačovou hru a nebudu ztrácet čas celovečerním experimentem, který má jedno zcela zásadní minus - chybí mu interaktivnost. Proč se koukat na významově vyprázdněný a bezobsažný, téměř dvouhodinový, videoklip, když nemůžete ovlivnit jeho děj? Vždyť jedině o to přece v počítačových hrách jde, proto může být dějová složka klidně přitažená za vlasy. Fenomén kinematografie ještě není ve vývojovém bodě, kdy bude médium filmu plně interaktivní a divák bude hrát film jako dnes hraje běžnou videohru. Zack Snyder je možná vizionář, jestli ale ano, pak opravdu hodně předběhl dobu... Sucker Punch tak nejlépe vystihuje jedno slovo - samoúčelnost. ()
Galerie (188)
Photo © Warner Bros. Pictures / Clay Enos
Zajímavosti (48)
- Rufus Sewell byl zvažován do role Blue Jonese, kterou nakonec získal Oscar Isaac. (Othello)
- Režisér Zack Snyder tvoril tento film 5 rokov. (ash99)
- Před příjezdem do Lennox House zazní upravená verze skladby „Sweet Dreams“ od kapely Eurythmics, jejíž zpěvačkou byla Annie Lennox. (Milan25)
Reklama