poster

Dánská dívka

  • Velká Británie

    The Danish Girl

  • USA

    The Danish Girl

  • Dánsko

    Den Danske pige

  • Německo

    The Danish Girl

  • Slovensko

    Dánske dievča

  • Austrálie

    The Danish Girl

  • Nový Zéland

    The Danish Girl

Drama / Romantický / Životopisný

Velká Británie / Belgie / USA / Dánsko / Německo, 2015, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • poz3n
    ***

    Dánská dívka trochu schizofrenně nabízí zcela povrchní a sterilní příběh, zahraný charismatickými herci, kteří podávají skvělé herecké výkony. Po celou dobu jsem si totiž užíval dvojroli Eddieho Redmayna, který se v mých očích měnil z muže na ženu neuvěřitelně sugestivním způsobem a už jen nasazení punčoch ho jako kouzlem přepínalo v někoho jiného. "Užíval" jsem si i utrpení Alicii Vikander. Postupně ztrácela manžela a nemohla s tím udělat nic, pouze ho podporovat, jinak by totiž ztratila úplně všechno. Zaútočila tak na mě celkem nečekaně motivovaná emoce. Přes všechny tyto silné dojmy jsem se ale zcela pronudil celým příběhem a na jeho konci jsem byl víc než rád, že to celé skončilo. 6/10(8.3.2016)

  • Anderton
    ***

    Filmy Toma Hoopera môžeme rýchlo odbiť slovom midcult, alebo ich formu môžeme považovať za jeho osobitý filmársky štýl. Pravda bude niekde uprostred, ak totiž podľa každého záberu spoznáte režijný rukopis, nikdy to nie je na zahodenie. Prvá polovica, ktorá sa mi páčila viac, nám ukazuje, ako to vyzerá v harmonickom manželstve dvoch inteligentných ľudí. Pripravuje pôdu pre polovicu druhú, aby tu manželka ukázanú oddanosť naplno prejavila. Napriek tomu všetko to porozumenie naokolo nepôsobí úplne presvedčivo. Emócie sú držané pod "pokličkou", dialógy často pôsobia dojmom, že si ich postavy vopred premysleli, aby preboha na seba nezačali kričať a hádať sa. To by sa v tak naleštených priestoroch nehodilo. Napriek výhradám film zanecháva pozitívne pocity. Vďaka príjemnému prostrediu Kodane a Paríža a výkonu sympatickej Alicie Vikander. Jej postavu by totiž chcel mať každý muž za manželku. Ak chápajúci lekár, tak jedine v podaní Sebastiana Kocha.(25.3.2016)

  • castor
    ****

    „Jsem tvoje žena, vím o tobě všechno,“ upozornila svého muže malířka Gerda Wegenerová. Nevěděla. Jednou svého manžela, rovněž umělce a školní lásku, požádala, aby jí pózoval namísto modelky, která nepřišla. Oblékl si punčochy a už v nich rád zůstával. Dán Einar Wegener byl prvním člověkem, jenž roku 1930 prodělal operaci změny pohlaví. Rok nato zemřel ve svých 48 letech, už jako Lili Elbe. Průkopníky proměny představuje oscarový Tom Hooper, který si získal akademiky sebejistou Královou řečí (ač pro mě neosobní) a následně pro změnu mě blízkými Bídníky, kteří dokonale rozdělili diváckou obec. Právě v jejich případě se sešel i s Eddiem Redmaynem, který exceloval v (podle mnohých přeceňované humanistické) Teorii všeho, kde transformuje své tělo k nerozeznání od skutečného předobrazu. Tady příjemně šokuje podruhé. Ač se to mnohým asi nebude líbit, Brit, jehož postava našla odvahu opravit to, v čem příroda chybovala, si zaslouží další velké uznání. Snad i ten Oscar je výrazně blízko. Ano, jeho výkon je trochu jednostranný a mimikou a gesty se opakující, ale i tak je to silná herecká jízda. Redmayne navrch představuje ideál ženy daného období – spíš chlapecká postava s malým poprsím. Střídání štěstí, statečnosti a bezradnosti v tváři stále zajímavější Alicie Vikander je stejně výtečné jako výkon jejího „muže“, navíc její průkopnický duch zůstává inspirací pro dnešní transgenderové hnutí. Vikander srší energií, mění polohy, kamera se jí ráda věnuje. Ve finále pro mě film dvou polovin: první zajímavá, druhá lehce se opakující, na místě přešlapující. Scénář je málo dramatický, Hooper měl vykřesat víc emocí. Sečteno, podtrženo: Herecky na čtyři hvězdy, ne vždy jistý kormidelník Hooper si zaslouží spíš jen tři.(3.1.2016)

  • gogo76
    ****

    E. Redmayne ťahá šnúru úspešných filmov a jeho minuloročný oscar nebola žiadna náhoda. A. Vikanderová je na tom podobne, jej meno dostalo zvuk pomerne rýchlo. Film je hlavne o hereckých výkonoch a Redmayne má naozaj čo hrať. Pre mnohých divákov bude film alebo minimálne jeho hlavná postava pôsobiť divne, ale Redmaynov výkon musíte uznať. Záver filmu je silný a potešil ma aj S. Koch v roli doktora. 80%.(6.2.2016)

  • Spiker01
    ****

    Přesně před rokem jsem byl velice mile překvapen Teorií všeho, která nesla téměř totožné propriety jako Dánská dívka. Tenhle film mě však vůbec nezajímal tématicky a Eddieho Redmaynea nezahanbuju úplně, ovšem taktéž ho v lásce příliš nemám, takže jsem chtěl tento potenciálně oscarový kousek vynechat. Nojo, jenže duší tohoto filmu neoddiskutovatelně je vycházející hvězdička, ve všech směrech dokonalá, Alicia Vikander, která měla loni naprosto luxusní rok a rozhodně doufám, že bude v dobré práci pokračovat. Nejsem a ani rozhodně nebudu jediný, kdo se podivuje nad tím, že je nominována za vedlejší roli, když je filmu stejně důležitá jako hlavní "mužská" postava (časově jsem to neměřil, ale podle mě to fakt vyjde skoro nastejno), ovšem toho plešouna prostě musí uzmout, jinak budu naštvaný na celý svět. Celkově ničím nevyčnívající oscarovka, která se hlavně v závěru snaží ždímat emoce a odvážné téma v některých ohledech zmatkovitě představuje. Například jsem se v jisté rovině ztrácel v časovém rozpoložení děje a jestli se odehrává ještě v Dánsku nebo ve Francii, ale to je jen drobnost v jinak bezchybné režii...7/10(15.2.2016)

  • - V mnoha scénách v Kodani je v dálce či nad hlavami herců patrné umístění elektrických pouličních lamp, které tu však byly nainstalovaný až v 70. letech. (hansel97)

  • - Bezprostredne po premiére na festivale v Benátkach, zožal film desaťminútový neutíchajúci potlesk. (tuntik)

  • - Skutečný původ Gerdy Wegener, která se narodila 15. března 1886 a zemřela 28. července 1940, je dánský, nikoli americký. Romanopisec změnil její původ do Ameriky, aby vyhověl americkým čtenářům. (Jocker94)