Reklama

Reklama

VOD (1)

Strhující příběh o Cypriánovi, který žil v 18. Století na magickém místě zvaném Červený klášter. Jednoho dne najdou mniši před bránou kláštera polomrtvého, postřeleného muže. Vyléčí ho a přijmou mezi sebe, i když nic netuší o jeho tajuplné minulosti, o krutých událostech, o ztracené lásce... Z jeho chování je však zřejmé, že prošel peklem a na odlehlém místě kam ho zavedl osud, hledá úkryt a klid. Mezi zdmi kláštera mu společnost dělá pětiletý sirotek Michal, o kterého se mniši starají z dobročinnosti. Postupně si zvyká na život ve světě, kde se zastavil čas a začíná se učit od starého Alberta bylinkářskému a léčitelskému umění. Nadále ho však pronásledují démoni z minulosti, proto se rozhodne složit přísahu mlčenlivosti a přijme jméno Cyprián. Přejde dlouhých 12 let a zvěsti o mlčícím mnichovi a jeho schopnostech léčit se rozšíří po krajině. Z Michala vyroste dospělý muž a jednou objeví u Cypriánova pacienta knihu s podpisem Leonarda da Vinciho s projekty létajících strojů. Mladík začne snít o létání a tajně takovýto přístroj sestrojí, ale jeho pokus ztroskotá. Potom ho už nic neudrží v nehybném světě kláštera a opustí ho. Roky plynou dál, mniši odejdou nebo zemřou. Cyprián je už úplně sám, sám se snem, který se nepodařil splnit Michalovi. Létající stroj začíná nyní skládat on... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (136)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,KDE TO VLASTNE SOM?“ ,,U NÁS.“ ,,TO VIDÍM. ...A ČO TU ROBÍTE?“ ,,ŽIJEME.“ __ Akýže to trpký osud stíha naše novodobé ,,veľkofilmy“. O Cypriána som sa pokiaľ nevstúpil do kín vôbec nezaujímal a dopredu som vedel, že to bude prepadák (boli ním aj Bathory a Jánošík, lenže mali aspoň návštevnosť) a moja nepríjemná veštba sa aj vyplnila. Táto skutočnosť je o to horšia, že sa ním stal naozaj neprávom. Ak by som mal Solčanskú porovnať s Jakubiskom a Hollandovou, tak napriek tomu, že všetky filmy majú u mňa 4*, je u mňa ,,poletujúci mních“ jednoznačným víťazom a vo svojej podstate ,,najväčším filmom“. Vďaka svojej komornosti netrpí snímka smiešnou a vnútenou okázalosťou, čím sa len zvyšujú jej umelecké ambície. Dokonca aj scenár tu má pomerne hutnú podobu a aj napriek početným retrospektívám nijako nevybočuje z ciest rozprávania. Spomínaná stagnácia tempa je tiež myslím absolútne prirodzenou a chcel by som vidieť režiséra, ktorý by vedel ničím nerušený život za nedotknuteľnými múrmi kláštora výraznejšie oživiť (scéna so snehuliakom je na popukanie). V kontexte tak len o niečo premrštenejšie vyznieva (pred)finálna pointa, akoby požičaná z ktorejsi epizódy latinsko-amerických telenoviel. Naozaj dychberúcou je vizuálna stránka, ktorá je absolútne ROVNOCENNOU tomu najšpičkovejšiemu vo svetovej kinematografii a tak nádherné obrazy som doteraz nevidel ani u uznávaného ,,maliara filmového plátna“ pána Ridleyho Scotta. Dokonca by som vedel vysloviť názor, že spolu s Johnstonovým ,,Vlkodlakom“ je Cyprián najlepšie výtvarne spracovaný film roka! Divák však ostáva oslovený aj celkovým technickým spracovaním a vskutku vydarenou hudbou. Film teda jednoznačne patrí medzi to najlepšie, čo u nás v posledných 10 ba aj viac rokoch vzniklo. Quo vadis, slovenský film? P.S.: Kam sa vyparil Latinák? (254. hodnotenie, 40. komentár k filmu) ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Dlhú dobu som sa k tomuto filmu nevedel dokopať, pretože som čakal sklamanie. Paradoxne , očakávanie sa naplnilo. Po konci tohto filmu som ostal sklamaný. Na filme je totiž veľmi zreteľne vidno ženskú ruku, veľa scén je "jemnýhc" tváriacich sa zbytočne umelecky napríklad ako zodvihne zo zeme list a prejde rukou po strane. Taký by bol naozaj Cyprián ? Minimálne ja si ho tak ale nepredstavujem. Myslím, že filmu by pridalo šmrnc, keby sa aj v dialógoch herci odosobnili od toho, že sú platení herci a zrástli sa s mníchovskými rúchami. Cukor, cukor, cukor. To bolo jediné čo som z filmu cítil, nezachránilo to ani pár krvavých scén, ktoré neboli nutné. Filmu napriek tomu patrí aká-taká poklona, už len vďaka tomu, že sa v tejto "seriálovej epoche" slovenskej kinematografie našla medzierka na väčší projekt. Ktorý je určite hodnotnejší ako všetky zo seriálov ktoré bežia. No tie zväčša nestoja za nič. Škoda, pokračujem v hre "čakanie na svitnutie zlatých časov pod našou vlajkou v našich kinách." ()

Reklama

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Človeku, ktorý potrebuje mať vo filme výbuchy, akciu a sex Legenda o lietajúcom Cypriánovi nemôže absolútne vyhovovať. Človeku, ktorý potrebuje potrebuje bezduché strieľanie, okázalé kulisy či niekoľkotisícový komparz sa filozofické posolstvo filmu ani nedostane. Navyše je celý zážitok z filmu umocnený nádherným až emotívnym soundtrackom. Po niekoľkonásobnom zhliadnutí traileru som fakt nevedel čo od filmu čakať. Avšak ostal som prekvapený aké emócie vo mne nakoniec vyvolal. Až na pár sterilných pasáží uprostred ma film ani na okamih nenudil, a to hovoríme o slovenskej produkcii. Marko Igonda ma ako herec už presvedčil už v predošlom nepochopenom slovenskom skvoste Rozhovor s nepriateľom, a tu si svoju pozíciu udržal. Samozrejme, kto chce hľadať chyby historické príručky si nájde, no ja som sa nechal unášať príbehom. UPOZORNENIE: Toto nieje film pre ľudí nasiaknutých americkou produkciou! ()

Maq odpad!

všechny recenze uživatele

Jakpak asi se podařilo Marianě Solčanské vyštudovat režii a sehnat peníze na její filmové projekty? Ptám se docela vážně. Od někoho, kdo projde sítem a stane se graduovaným tvůrčím umělcem, například tedy režisérem, totiž očekávám jistou, a to nemalou kulturní úroveň. Solčanská žádnou nemá. --- Její opus je vybudován na zcela triviální šabloně. Vezmeme polozbořený klášter kdesi na konci světa a vložíme tam příběh zbojníka, který projde duchovní obrodou. Tečka. Na to přijde i popkulturní vrták, a přesně na tom také Solčanská skončila. Nezná reálie, neumí vystavět drama a nemá vkus. Nemá tušení, jak taková "duchovní obroda" probíhá (její hrdina ji nastupuje s prohlášením "mně už je všechno jedno") a co obnáší, takže z ní nic - NIC - neuvidíme. Chlap prostě zůstal v zavšiveném klášteře a složil slib mlčení. Jak se proměnil v cosi, snad vynikajícího ranhojiče, se nedozvíme. Kdy a jak se naučil číst, mimochodem? A naučil se vůbec? Jak se velikost jeho ducha projevovala? Nedozvíme se. Musíme si domyslet, tetelit se v námětu atraktivním zejména pro ty, kteří žádný duchovní život neznají. Pro mě - milovníka hudby - nejpříšernějším gólem je hudba Vladimíra Martinky. Naprostá sračka, nevkusná, popkulturní představa o "duchovní hudbě". Fidlá to skoro nepřetržitě, beze změny, a barbarovi to vnucuje pocit, že je v kontaktu s "duchovnem". Solčanská rezignuje na scénickou hudbu, která by skutečně mohla podbarvovat a umocňovat vizuál, a už vůbec nezvládá ticho. V tom příběhu přece mělo ticho hrát hlavní roli! --- Už dost nadávání, je to prostě KÝČ. Dejte na má slova, že tahle ženská nikdy nic dobrého nevytvoří. ()

Marina111 

všechny recenze uživatele

Marko Igonda je podľa mňa nepochybne najtalentovanejším súčasným slovenským hercom, čo dokázal už vo viacerých počinoch. Tu si svoju povesť ( v mojich očiach) obhájil. Nič to však nemení na fakte, že film sám o sebe nebol dobrý ako celok, skôr ako studnica jednotlivých fragmentov. Daromné boli výborné herecké výkony, i výborná práca s kamerou, i nádherná a nádherne nasnímaná príroda, keď scenár by si zaslúžil dlhú a úplnú korektúru ... I tak sa však Mariana Čengel- Solčanská nemá za čo hanbiť, práve naopak : ak dokázala spraviť takýto atmosferický a komorný debut schopný upútať všetky médiá a vybojovať si v nich nadštandardnú pozornosť, potom sa naozaj môžme len tešiť na ďalšie jej - verme že stále lepšie a lepšie - kúsky. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (9)

  • Médiá často citujú archívny zápis levočského kronikára o verejnom spálení Cypriánovho stroja na námestí v Spišskej Belej. Kronikár uvádza, že príkaz na spálenie vydal nitriansky biskup Ladislav Mattyasovszký z Markušoviec, ale vtedy už tento biskup nežil. (krasomama)

Reklama

Reklama