Režie:
Matthijs van Heijningen jr.Scénář:
Eric HeissererKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Marco BeltramiHrají:
Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen, Eric Christian Olsen, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Paul Braunstein, Trond Espen Seim, Kim Bubbs (více)Obsahy(2)
Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (21)
Recenze (1 060)
Nejsem velký znalec předchozích Věcí, takže jsem se na to díval jako na samostatný film. Místy je zvládnutý lépe (hlavně na začátku), místy hůře (hlavně na konci). Nelogičnosti nemá smysl rozebírat, od takového filmu asi nikdo nic duchaplného nečekal, ale je fakt, že u pitvy mimozemšťana bez jakýchkoli sanitárních opatření (ani roušky, proboha) jsem kroutil hlavou i já. Taky chápu, že v tom tuctu zaměnitelných fousatých Norů musela být aspoň jedna půvabná žena, ale M.E. Winsteadové jsem špičkovou paleontoložku fakt nevěřil. Nejvíc mě tak potěšilo, že jsem autorem jednoho titulku (chlubník) ()
Na originál sa to pravdaže kvalitou a ani atmosférou ani zdaleka nechytá. Carpenterov opus magnum je jedným z najdesivejších hororov vôbec. S perfektnou hudbou od Boha filmovej hudby Morriconeho, parádnymi hnusnymi trikmi a pocitom neistoty na každom kroku. Nový remake pravdaže nemal žiadnu šancu svojho predchodcu prekonať, dokonca sa mu ani kvalitou priblížiť. Jediné, čo mohol dosiahnuť bola obstojná hororová zábava s odkazmi na originál (pre pamatníkov) alebo novým hororovým dobrodružstvom s tematikou z r. 1982 pre dnešnú mládež. Darí sa to tak z polovice. Pochválil by som občas citeľnú atmosféru (ale o stálom pocite neistoty/strachu sa hovoriť nedá) a niektoré podarené hororové momenty. Triky však nepotešili, miestami tie predigitalizované monštrá úplne zabíjajú atmosféru. Scenár občas tiež pôsobí veľmi divne + veľmi slabý úvod a finále (oproti originálu). Potešila však scéna pri záverečných titulkách, ktorá pekne nadviaže na Carpentera. Jedno pozretie sa dá bez problémov vydržať. ()
Slušně odvedená práce, která se viditelně originálu nechce rovnat, ale nehodlá dělat ostudu. Určitě se povedla atmosféra, která je plná napětí, i když nevyvolává paranoiu uzavřeného prostoru (a už vůbec ne velké zimy, tam venku za zdmi... já měl dojem, že jsou skoro na kanárech:)). Další odklon vidím především v menším důrazu na postavy, kde kvalitu překonává kvantita, stejně jako staré-dobré efekty jsou nahrazeny těmi počítačovými, které pro mě osobně nemají žádné kouzlo, feeling a vlastně celou tu atmosféru v mých očích docela kazí (místo strachu okatá ukázka, i když s dobrými nápady->viz. prolnutí:)). Chytré detaily (plomby, naušnice) oceňuji, je vidět, že tvůrci zkusili něco nového, ale těch pár dalších chyb a rádoby-efektních momentů (kudy to ta Mary E. propadla do útrob lodi?). Takže úkol splněn, Věc má svůj počátek. Bude mít i konec?:) ()
Asi jsem na ty nové mainstreamové velkofilmy starý. Mně to prostě přišlo hrozně stupidní a taky zbrklé. Všechno je divákovi naservírováno až pod nos a mozkovou činnost může zapojit tak možná u náušnice. Na Carpenterově Věci byla krásná ta nejistota. Ta tady kvůli obrovské předvídatelnosti a hnusným efektům úplně padá. V úvodní části se jedná o béčkový monstermovie. V té další, která si nese potenciál z předchozích verzí, je vše řečeno hned zkraje, takže i neznalý divák, nemá vlastně co řešit. Ostatně ona i Carpenterova Věc měla náznaky béčkovosti, nebyla však tak hloupá. Na Antarktidě, kde i v létě je maximálně -10 stupňů (ale spíše méně), si v klidu sedí bez čepic a mají piknik? Objeví se mimozemská entita a vědci ji jdou pitvat tak, že nemají ani u pusy roušku? Na začátku se objeví megaloď, ale zdá se, že na ni všichni hned zapomenou? A ta věc s helikoptérou a jejími dvěma pasažéry? A řada dalších věcí. Navíc se samozřejmě nejedná o horor, jako spíše o prostinký "lekačák", který používá ty nejomšelejší žánrové prvky. Pokud mě na tomto prequelu něco skutečně potěšilo, tak je to krásné navázání na Carpentorovu Věc, i s použitím Morriconeho hudby, u kterého mi skoro ukápla slza. ()
Je z toho cítit ohromná úcta k originálu. Režisér Matthijs van Heijningen Jr. a scenárista Eric Heisserer nejspíš hodněkrát viděli Carpenterovu Věc, protože v řadě detailů (myšleno v pozitivním slova smyslu) Věc: Počátek kultovní originál připomíná. Bohužel jsou tu méně zajímavé postavy, slabší finále a čas od času zbytečně digitální "mimozemský hnus". V podstatě jsem ale spokojený. Pokud bylo smyslem projektu složit poctu originálu a natočit důstojný prequel, v zásadě se to povedlo. Věc: Počátek není bez chyb, ale je to pořád o několik tříd lepší, než bývá v současné americké hororové produkci zvykem. ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Keď Kate Lloyd (Mary Elizabeth Winstead) kontroluje kolegom zuby, či nemajú plomby, používa LED baterku. Takéto zariadenie v roku 1982 neexistovalo. (Arsenal83)
- Tvorca pôvodného filmu z roku 1982 John Carpenter chcel pôvodne hosťovať aspoň v nejakej malej scéne, no konflikt pracovných termínov mu v tom zabránil. (Arsenal83)
- Pracující Kate Lloydová (Mary E. Winstead) poslouchá ve sluchátkách píseň nazvanou „Kdo to teď může být?“ od australské pop-rockové skupiny Men at Work, jež zpívá o unaveném muži, který se necítí dobře a chce zůstat doma o samotě. „Je to člověk,“ ptají se, „co mě odnáší pryč?“ Tato věta mluví za vše. (anuki)
Reklama