Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dráma približuje príbeh troch žien: 50-ročnej, ktorá pred 35 rokmi dala svoju malú dcérku na adopciu, ďalšia je jej dcérou a nakoniec Afroameričanka, ktorá by si chcela dieťa adoptovať. (horacko)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (151)

Dont 

všechny recenze uživatele

Drama, ve kterém se kříží osudy tří žen, nešťastné matky, která své dítě kdysi dala k adopci, její již dospělé emancipované dcery, která dítě nikdy nechtěla, a ženy, která naopak po dítěti touží, ale mít ho nemůže. Herecký koncert všech zúčastněných, kteří beze zbytku vytěžili maximum z kvalitního scénáře. Dominují úžasná Annette Bening a jako vždy výborná Naomi Watts. Skvělě jim však sekundují i muži – Samuel L. Jackson a Jimmy Smits. Vynikající obsazení má ale snímek i v menších rolích (Shareeka Epps, David Morse). Škoda, že se film vůbec nedostal do české distribuce, připadá mi neprávem opomíjený. Pro mě naprosto zasloužených 90%. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Na prvý pohľad nesúrodé útržky zo životov zainteresovaných žien sa po chvíli zmenia na úžasný celok, kde hrajú prím najčistejšie ľudské city - láska matky k dcére a naopak. A hoci bývajú cesty k uvedomeniu si častokrát tŕnisté, odmena je vždy najsladšia. Bezchybný film je skromnou ukážkou aký je život komplikovane nádherný. ()

Reklama

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Neskutečně krásný, ale opravdu nádherný snímek, který na mě měl nečekaný vliv a vzbudil ve mně silné emoce. Tady se nejedná o prvoplánovanou dojímavost, ale naopak snímek je natočen s takovou upřímností, že ji vyvolá sám, ať chcete nebo ne. K tomu všemu ty výborné herecké výkony všech přítomných dam, paní a slečen ale i pánů a jejich postavy, která každá prožívala trochu jiný vztah a pocity, ovšem týkající se stejné věci - mateřství. V podstatě do posledních 10 minut jsem opravdu nevěděla, jak to skončí a že to skončí zrovna takto. Nemůžu hodnotit jinak než 5*, protože kromě toho, že snímek je naprosto dokonalý prostě se vším všudy - je zbytečné tu vyjmenovávat kameru, jednotlivé herce, střih, hudbu atd. - ale taky mě donutil zapřemýšlet se nad mými vztahovými peripetiemi a nemohla jsem jinak než, že jsem v podstatě od půlky filmu nebo možná od poslední 1/3 brečela skoro v kuse jak malá. Takže hodně silný zážitek. Rozhodně mě značně ovlivnil, avšak nejsem si jistá, jestli ho budu chtít vidět ještě někdy znova, protože se obávám, že takový nával emocí asi dobrovolně už nebudu chtít podstoupit. Krásná píseň Little one. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nezvrhává-li se film v banální dojímadlo o tom, že správná křesťanská matka své dítě nikdy nedá, pak díky věcné režii a realistickým hereckým výkonům. Během pár úvodních záběrů je s brutální jednoduchostí shrnuto několik desítek let života i hlavní „prohřešek“, který hlavní hrdinku od jejího mládí pronásleduje. Stavbou příběhu – tři odděleně se odvíjející dějové roviny – připomíná Mother and Child drastičtější dramata Alejandra Gonzáleze Iñárritua, výkonného producenta filmu. Neromanticky fyziologické pojetí sexuálního aktu pro změnu oživilo mé vzpomínky na seriál Tell Me You Love Me, aniž bych věděl, že Rodrigo García režíroval jednu z epizod. Rovněž režíroval několik epizod cvokařské série In Treatment, což by mohlo vysvětlovat psychoanalytickou povahu filmu. V dlouhých záběrech, snímaných kamerou jen málo svolnou k jakémukoli pohybu, se odehrávají velká dramata. Jenomže ne melodramaticky, tedy na povrchu. Postavy po sobě nemusí křičet a prožívat šílená muka (vážně, Alejandro), abychom pochopili, jak se úporně snaží najít svá místa v životě a jak je trápí, že to nedokážou. Zatímco u jiných filmů mne ledabylost, s jakou hrdinky vyhledávají a nabízejí tělesnou rozkoš dokáže naštvat, zde mi sex přišel jako přirozená, psychologicky podložená součást dějového vývoje. Třebaže není závěrečné propletení rozpletených dějových nití stoprocentně věrohodné (těch náhod je najednou nějak moc), autentických momentů, kdy jsem plně cítil s postavami, se ve filmu nachází dost na to, abych scenáristům odpustil jejich dobráckost. Osud stejně milostivý nebývá. 75% Zajímavé komentáře: kleopatra, Beagle, mat.ilda ()

castor 

všechny recenze uživatele

U mě dobrý. Jen bacha na SPOILERY. Charakterová proměna u Anette Bening, náhlý zvrat v případě názoru manžela Kerry Washington a hlavně totálně nepasující délka těhotenství mladé matky a Naomi Watts. Sice to jsou vady na kráse, ale celkovému dojmu tolik neubližují. Protože ten je velmi vymazlený a Rodrigo García dokazuje, že je zdatný scénárista a spisovatel (režijně mě oslovil už dramatem Cestující, i když většinu veřejnosti spíš nikoli). Alejandra Gonzáleze Iñárritua, výkonného producenta filmu, cítíme. Některé momenty naprosto žadonily o to, aby diváka vyždímaly do poslední slzy. García se k tomu nicméně nepřiklání, často je střízlivý a trumfy, které má schované po kapsách, dávkuje velmi umně. Také při castingu měl velmi šťastnou ruku, u mě vede kromě Naomi i třeba Washington nebo Samuel L. Jackson, mnohé scény jsou neotřelé a mají vnitřní sílu. Takže prostě u mě dobrý. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (5)

  • Skutočný vekový rozdiel medzi herečkami Annette Bening (Karen) a Naomi Watts (Elizabeth), ktoré stvárnili matku a dcéru, je iba 10 rokov. Vo filme to bolo 14 rokov. (MikaelSVK)
  • Když Elizabeth (Naomi Watts) v podzemních garážích nakládá do kufru svého auta zavazadla a dětskou autosedačku (čas 1:35:32), tak za ní v rohu stojí zaparkovaný automobil Škoda Octavia. (thomasnikrs)
  • V každé scéně se objeví fialová barva. (ČSFD)

Reklama

Reklama