Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vilmos ZsigmondHrají:
Gemma Jones, Josh Brolin, Anthony Hopkins, Naomi Watts, Freida Pinto, Antonio Banderas, Lucy Punch, Anupam Kher, Roger Ashton-Griffiths, Pauline Collins (více)Obsahy(1)
Romantická komedie, vypovídající o manželství, rozvodech a nevěře... Hořkým humorem ilustruje, jak lehké je pro naše iluze ze sebe dělat blázny. Vášně, touhy, sny, neklid i stres vykolejí v životě nejenom manželský pár Alfieho (Anthony Hopkins) a Helenu (Gemma Jones), ale i jejich dceru Sally (Naomi Watts) s manželem Royem (Josh Brolin). Poté, co Alfie opustí Helenu, aby dohnal své mládí a věnoval se energické, svobodomyslné dívce na telefonu jménem Charmaine (Lucy Punch), se Helena odvrací od racionálního přístupu k životu a řídí se praštěnými radami kartářky. Sally, nespokojená ve svém manželství, se zamiluje do pohledného majitele galerie Grega (Antonio Banderas) a její manžel Roy, nervózně čekající na reakci na svůj první rukopis, se zblázní do tajemné ženy Die (Freida Pinto), kterou pozoruje z okna svého bytu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (371)
O kousek lepší než Whatever Works ale slabší než Vicky Cristina Barcelona a Cassandra's Dream, kde jsem (v posledním jmenovaném) vůbec prvně začal Woodymu přicházet na chuť. Do poznané filmotéky už můžu zařadit i několik kousků z Allenovy starší práce (jeho ještě herecko-režisérské nebo dokonce i jen herecké období), a jednou, jednou snad zkouknu všechny jeho filmy. Ve "Vysokém cizincovi" nepřekvapí než možná zbytečný motiv Alfieho "druhé (viagrové) mízy a jak to dopadlo", jinak sem všechno skvěle pasuje, všechny osudy jsou vykresleny přesně podle pravidel filmově reálného života. Woody tentokrát nechal odpočívat Scarlett i Penélope a "nasadil" další horkou krásku, mladičkou Freidu (kterou už celý svět znát z multioskarovky Milionář z chatrče). Ó Půlnoci v Paříži, nastaň! ()
Život je jen hluk a vřava. A ve výsledku neznamená nic.... G.Jones je Helena a má dceru N.Watts, jejíž manžel J.Brolin není zrovna úspěšnej spisovatel, ale zato má hezkej výhled z okna na F.Pinto, která má červený (i) spodní prádlo. A.Banderas má galerii a manželství na hovno, a protože A.Hopkins měl to samý, tak se na to vykašlal, prohlásil, že stárnutí je kravina, nechal si vybělit kůži a zhnědnout zuby (nebo obráceně?) a přiměl dokonce i Helenu, aby vstoupila do OBDOBÍ VELKÉHO NAPLNĚNÍ. Hříčka ze života a o životě, kterou Woody pojal jako dlouhou tragikomickou anekdotu, ve které učí muže svádět ženy a ukazuje, jak ironický a krásný může být život. Sympatická Allenovka. Co víc chcete? Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Nevím přesně ve kterém okamžiku se z herečky stane děvka. 2.) Cítím se dobře, ale bez Viagry nedám ani ránu (nebo jak tomu u vás říkáte). 3.) Jsem blázen do svýho šéfa. (Platí pouze pro ženy.) PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Právě pro vás nastává období velkého naplnění........... Příběh o životě a jeho cestách, částečně vyprávěný třetí osobou. CITÁT - Všichni víme, že to někam dotáhneš.......... Líbí se mi, jak všechny osoby dostávají skoro stejný čas a prostor. Není to film jen o někom, je to prostě o všech. CITÁT - Já chci už svou rodinu.......... Asi ze všech těch postav, z nichž každá má svůj problém, se mi nejvíce líbí maminka Helena. CITÁT - Ať už sklapne, zabiju jí !!!........ Postavy se dostávají do stále trapnějších situací a i když jim to přejete, jejich osud si je najde. Boží mlýny - znáte to - a postavení planet není zrovna v dobré konstelaci. Snímek o tom, jak pomíjívá a křehká je existence. Nežijeme jen jednou. Film má bezvýznamný konec, ale to už je jiný příběh. ()
Může se zdát, že je to zase lehké a komediální, jako další Allenovy filmy z tohoto období; vybízí k tomu uvolněná hudba, světlé interiéry i exteriéry. Co se ale může během sledování jevit poklidně a v některých momentech odlehčeně, je však během děje neustále narušováno a v závěru smeteno, až připomíná ty nejtíživější Allenovy filmy (Interiéry, Září, chybí snad jen ona krutost z Manželů a manželek): Roy odcházející z nemocnice, Sally loučící se se svým šéfem, Helena, když odmítá dceři půjčit peníze, Alfie, který musí žít s tím, že dítě nejspíš nebude jeho - hlavně záběry na jejich tváře v tyto momenty. ()
Woody Allen již poněkud vyčpělý a stále se opakující. Herci jsou sice fajn a jejich dějové linie jsou zajímavé, ovšem Woody si s nimi tentokrát nepohrál tolik, jak jsme zvyklí a celé mi to přišlo kapánek nedotažené až odfláklé. Dialogy mě po většinu času už moc nebavili a nějak jsem celou dobu už věděl, co od Woodyho čekat. Zkrátka jsem se na Allena až nezvykle nudil. Aspoň, že na Naomi Watts a Freidu Pinto se tady moc hezky kouká. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (10)
- Keď mladý tréner masíruje Hopkinsovu ženu, môžete si všimnúť, že v každom zábere má ruky na jej nohe položené inak. (Johnny.ARN)
- Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (Duoscop)
- Anna Friel nakrútila svoju postavu za jeden deň a rovnako aj Celia Imrie, ktorá povedala, že úlohu, aj keď bola len malá, zobrala len preto, lebo Woody Allen je proste legenda. (U_S_O)
Reklama