Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    ***

    Zátah je uměleckou rekonstrukcí jedné z nejostudnějších událostí moderních francouzských dějin: podílu na uvěznění a likvidaci více než 13 tisíc Židů, které francouzská višistická vláda s chutí obětovala ve jménu dobrých vztahů s německou okupační mocností a rasových předsudků, které podstatné části francouzské veřejnosti včetně společenských elit určitě nebyly cizí. Obludná rasová čistka, která se dotkla i několika tisíc dětí, byla prováděna francouzskou policií a francouzskými úřady. Námět je natolik silný, že svádí nadělit o hvězdičku víc čistě za téma. Jakkoliv přiznávám, že film dokáže obstojně dojímat a prodávat tragiku dětí odsouzených k smrti, stejně jako násilně odloučených rodin, jako celek představuje Zátah pouhý průměr. Scény razie, zatýkání a násilné internace na sportovním stadionu jistě obsahují řadu silných scén, jenže po odsunu do koncentračního tábora film až bolestným způsobem ztrácí tempo i napětí a sází už jen na trpící dětské tváře a Mélanii Laurent. Což o to, jde o spolehlivou herečku, jenže scénář jí moc možností projevu nenabízí a její postava je pro rozvíjení dramatu od začátku nezajímavá a postradatelná. V druhé půli už snímek bezradně přešlapuje na místě a odevzdaně čeká na závěrečné titulky. Celkový dojem: 55 %.(12.6.2014)

  • Terva
    ***

    Všechny události tohoto filmu se v létě roku 1942 opravdu staly. Film má docela podařený střih, který docela zásadně podporuje dramatičnost událostí. CITÁT - Francie, spása židů. V tomto snímku byl Adolf Hitler v záběrech ukazován jako kliďas, vtipálek, milovník zvířat a dětí. Připadali mi to trochu divné. Je to velice smutný a dramaticky natočený film. Ale o druhé světové válce už toho bylo dost.(19.2.2011)

  • Orlau32
    *****

    Velmi emociální film z 2.světové války, kdy se Hitler vyrovnával se židovskou otázkou. Vzdáleně mi připomínal "Sofiinu volbu", samozřejmě, že nemohl asi americkému filmu finančně konkurovat. V tomto francouzském dokumentu nebylo absolutně nic vymyšleno. Každička postava včetně děti existovala a vše, co je tam možno zhlédnout, se stalo. JEAN RENO jistě přijal tu úlohu rád, protože jako lékař zřejmě fyziognomii nejvíce připomínal lékaře Scheinbauma. Mě se film velmi líbil, chvílemi jsem měla dojem, že je to dokumentární film (tak byla vynikajícím způsobem zahrána scéna, kdy odebírají matkám děti). Jen mládí, které neví co je to hrůza války, může mít nejapné připomínky o nudě. Přála bych dnešní hodně mladé generaci, aby nikdy nepoznala hlad a žízeň, ale hlavně VÁLKU a STRACH.(9.1.2012)

  • pakobylka
    ****

    ----- "Kdyby se Kristus vrátil, nosil by hvězdu." ----- Začalo to poměrně nevinně ... hvězdou. Koho z nich by napadlo, jak to skončí - i kdyby je někdo varoval, kdo z nich by tomu UVĚŘIL ? Zhoršovalo se to POSTUPNĚ ... a každá fáze vypadala jako konečná - žili přece V CIVILIZOVANÉ EVROPĚ, VE DVACÁTÉM STOLETÍ ... a válka jednoho dne musela skončit - stejně jako všechny předešlé. Mrazivý snímek o událostech z historického hlediska poměrně nedávných, o dnech, kdy v podstatě Francouzi (lépe řečeno jejich představitelé) hodili přes palubu Francouze - tím neříkám, že byli výjimkou, že to ostatní národy neměly podobně. A jen tak mezi námi: Proč by se Kristus vracel ? Už jednou se nechal ukřižovat a s člověkem to nepohnulo - ani o píď. Píše se patnáctý rok jedenadvacátého století, a jak si stojí Evropa ? Kdepak, nepoučili jsme se ... nijak zvlášť.(27.1.2015)

  • Radiq
    **

    No trvalo dlouho, než se tam konečně objevil Reno, na kteryho sem čekal skoro půl filmu. Bez něho to byla nuda. Ale pozor! S ním taky. Ze začátku filmu jsem měl taky hroznej zmatek z těch francouzskejch žen a matek. Všechny vypadaly stejně nebo podobně, kromě té mladé hezké nasrané. Jediny, co mě tam doopravdy pobavilo, bylo když tam řikali cosi o tom, že zdrhnou do Pičipoi, chch. No tam bych asi zrdhl taky... Všude hrozně vyčnívaly ty žlutý hvězdy, ale co už. Spíš jsem si musel tak nějak všímat toho, že scény byly točený furt na stejnejch místech (aby ušetřili), takže třeba u kolotoča nebo v Hitlerově sídle (mimochodem Adolf se v tomhle filmu jevil poměrně jako srandista a veselej člověk)... Bylo tam prostě hrozně moc věcí, který mě, jako diváka, rušily... Samozřejmě, že ten děj byl dojemnej, krutě zacházející a násilím k nevinnejm kypící. No hnus, no, ale politici, potažmo lidi, dycky byli, jsou a budou svině... Mimochodem šéf cajtů v lágru byl ten sedlák z první scény v Tarantinovejch Hanebnejch panchartech (ve kterejch byl ale teda mnohem lepší...)(31.3.2011)

  • - Jean Reno bol prvým obsadeným hercom a hoci je jeho meno v titulkoch ako prvé, vo filme sa objavil len v približne 45 minútach. (MetalMesiah)

  • - Cyklistická aréna, která je připomenuta ve filmu se nacházela na rohu ulic Boulevard de Grenelle a Rue Nélaton a v roce 1959 byla zbořena. Na její místě vznikla obytná zástavba a pomník, který vytvořil polský sochař Walter Spitzer, který přežil Osvětim. (Lucas87)

  • - Francii po válce dlouho trvalo, než roli státu v deportacích francouzských Židů přiznala. Teprve v roce 1995, krátce po svém prvním zvolení, pronesl prezident Jacques Chirac historická slova, na něž po desetiletí židovská komunita čekala. "Zločinnému běsnění okupanta sekundovali Francouzi, francouzský stát," řekl Chirac. "Francie tehdy učinila nenapravitelnou věc. Zpronevěřila se svému slovu a své chráněnce vydala katům," dodal. (Lucas87)