Režie:
Mike FiggisScénář:
Mike FiggisKamera:
Declan QuinnHudba:
Mike FiggisHrají:
Nicolas Cage, Elisabeth Shue, Julian Sands, Steven Weber, Valeria Golino, Graham Beckel, Carey Lowell, Vincent Ward, Lucinda Jenney, French Stewart, Ed Lauter (více)Obsahy(1)
Americké sugestivní psychologické drama o lásce, alkoholu a zmařeném životě, natočené podle autobiografické předlohy Johna OBriena. Je to hluboký a citlivý příběh osamělého scenáristy Bena, kterého opustila žena a jeho postavení v Hollywoodu je též na vážkách. Ben se snaží zapomenout. Utíká do blyštivého světa Las Vegas a do alkoholu. Atraktivní Sera s ním prožije fantastickou noc a snaží se ho dostat z alkoholické závislosti. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (578)
Tak toto bola herecká báseň. Asi najlepší Cageov výkon, čoby ochmelu a ťažkého melancholika. Krásna sonda do duše človeka, ktorého všetky životné ciele sú ohraničené iba na jedno - smrť. Nie všetko sa dá v živote prekonať, na niečo môže byť už neskoro.... Rozhodne ide o silný, podmanivý príbeh, ktorý z mysle len tak ľahko nevyprchá. 85/100 ()
Po skončení filmu jsem zavřel oči a znovu jsem si v hlavě promítal, ten příběh, ty nádherná slova, který dokázala říkat Sera Benovi a Ben Seře, jejich gesta, jejich vzájemný pohledy, zněla mě v uších ta užasná hudba, která začala hrát na miliskundu přesně v ten moment, kdy měla a najednou jsem na tváři ucítil slzy, stékající z mých zavřených očí. Hrozně bych si přál vidět tenhle film v kině, ale ne moderním multikině, ale ve starým biografu s rozvrzanými dřevěnými sedačkami. Kde by bylo slyšet vrčení promítačky, která by pomalu posouvala filmový kotouč s tímhle klenotem ke svému konci. Seděl bych úplně sám uprostřed sálu v jedné ruce láhev whisky a v druhé cigáro, ze kterýho by se dým ztrácel ve světle obrázků cestujících z promítačky na plátno. Seděl bych tam bez hnutí a tiše si prožíval svůj soukromý očistec duše. ()
Když jsem u Obchodníka se smrtí psal, že to je Cageova životní role, tak jsem samozřejmě neviděl tento skvost, jinak bych to v životě nenapsal. Protože Leaving Las Vegas je film, z kterého emoce jen srší. Je to film o beznaději, lásce a (ne)touze žít. K hereckému obsazení nemám co dodat. Cage opravdu předvedl životní výkon, který byl po zásluze oceněn Oscarem. Elisabeth Shue byla sakra vynikající a je jen škoda, že svou nominaci neproměnila. Tohle je jeden z nejsilnějších a zároveň nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Můžu doporučit každému, kdo si myslí, že nemá problémy s pitím… :-) ()
Po Štamgastovi s Mickeym Rourkem druhý film, u kterého doporučuji mít po ruce lahev whisky (případně whiskey). U takovýho filmu se chlastat musí! Nicolas Cage je sice ztroskotanec, ale jistě v divákovi způsobí jen příjemné pocity. Bohém, co nemá nouzi o prachy ani o žízeň. Dilema, zda je lepší whisky nebo nadržená ženská je zde vyřešeno. Nejlepší je chlast požívanej přímo z ženskýho těla! Jen dodávám, že je k filmu taky výtečná hudba. Slabších, ale přece jen 5*. ()
Netradičná love story, ktorá sa ubrala úplne iným smerom než vidíme v klasickom Hollywoode. V iných filmoch nás v scenári nič neprekvapí, happy end si vydobijú diváci i štúdiá a partnerská láska je preceňovaná, nadnášaná a prezentovaná ako bod jedinej záchrany. Leaving Las Vegas búra tieto naivné domnienky a stavia príbeh dvoch zblúdilých duší do výšin nekonečnej osamelosti a sebadeštrukcie. Demotivovaný Nicolas Cage hrá s takým oduševnením, že divák má pocit, akoby jeho postava tápala v samotnom pekle, obaja sa spolu s Elisabeth Shue snažia byť vzájomnou oporou a dôvodom k bolestnému životu, no rozpad vlastnej individuality tomu nejasnému cieľu nedáva žiadnu nádej. Môže vôbec existovať človek, ktorý tak nevysloviteľne opovrhuje životom?! Cage je toho žiarivým dôkazom. ()
Galerie (49)
Photo © Lumière Pictures
Zajímavosti (22)
- Ve scéně, kdy si Ben (Nicolas Cage) balí kufry, aby odešel k Seře (Elisabeth Shue) domů, má vedle sebe skleničku, kterou si dolije. Obsah skleničky je ale v každém po sobě jdoucím záběru jiný. Nejprve je sklenička lehce zaplněná, ve chvíli, kdy ji Ben dolívá, je téměř prázdná. O pár záběrů dále je zničehonic najednou zase plná. (poz3n)
- V jedné z prvních scén mají v restauraci dva filmoví producenti (možná agenti) schůzku se dvěma herečkami. Jednu z nich hraje Emily Procter, která říká repliku: "Nejlepší na tom filmu bylo, že jsme se naučily se zbraněmi." O pár let později si zahrála balističku v seriálu Kriminálka Miami. (Satan)
- O scénář projevilo zájem několik hollywoodských studií, ale všechna jednání vždy zkrachovala na požadavku producentů přepsat konec do pozitivnějšího vyznění. Film byl nakonec za pouhé 4 miliony amerických dolarů natočen v produkci francouzské společnosti Lumiére Pictures. (kenny.h)
Reklama