Režie:
Josh TrankKamera:
Matthew JensenHrají:
Miles Teller, Kate Mara, Michael B. Jordan, Jamie Bell, Toby Kebbell, Reg E. Cathey, Tim Blake Nelson, Mary Rachel Quinn, Han Soto, Marco St. John, Don Yesso (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ben, Sue, Johnny a Reed jsou obyčejní mladí outsideři, kteří mají sklony k bádání a překonávání hranic známého světa. Jedním z jejich cílů je i rozlousknutí problému interdimenzionálního cestování. Jakmile mají dojem, že tento úkol zvládli, vydají se na nebezpečnou cestu do alternativního vesmíru. Během pokusu a cesty do nepoznaného prostoru je potká nečekaná proměna. Po návratu se jim šokujícím způsobem změní nejen fyzická podoba ale především schopnosti. A tak se ze Sue stane Invisible Woman, která umí vytvářet silová pole, Johnny jako Human Torch dokáže kdykoliv vzplanout a změnit se v hořící pochodeň, Reed neboli Mr. Fantastic dokáže téměř neomezeně natahovat své tělo a z Bena se stane Thing, kamenný obr obdařený nadlidskou silou. Po počátečním šoku se dokáží spojit v tým, který se učí nečekaně získané schopnosti ovládat a využívat. A brzy se ukáže, že je budou opravdu naléhavě potřebovat při záchraně Země před silným nepřítelem. (CinemArt)
(více)Videa (13)
Recenze (638)
Komiks, který začne částečně šlapat v momentě, kdy chybí do konce asi 20 minut je prostě průser. Z 90 minut se vlastně prvních asi 50 minut neděje vůbec nic zajímavého. Kdo na tohle dohlížel, zasloužil by řádný pohlavek. Zkrátit úvodní seznamovací sekvence by ale i přesto zrovna moc nepomohlo. Protože casting není zrovna z nejlepších, hlášky strašné a svět kolem F4 mě nebavil ani v dřívějších patlaninách pro děcka. Potěšilo nejvíce krvavé inferno, když Victor kráčí laboratorními chodbami a nechává za sebou zakrvácené hlavy. Scéna která totálně neladí se zbytkem filmu, nicméně mě potěšila svou surovostí. Zbytek o ničem. 40% ()
Origin jak víno, který se s příznivým přijetím publika nemohl setkat. Má v sobě totiž tolik samostatných filmů, že jako celek zůstává téměř neuchopitelný. V prvním plánu se jede po objevování cest k jiným světům, ve druhém pak po objevování sebe sama, když chcete uspět ve svém oboru a okolnosti vám nejsou zcela příznivě nakloněné. A v plánu třetím se promítne vojenské dilema a koneckonců i očekávaná rovina akčního komiksu. Nacpat tohle všechno do jednoho blockbusteru by chtělo tři hodiny a i tehdy by to nebylo snadné. Josh Trank se to pokouší zvládnout v devadesáti minutách, což je sice naprostá bláhovost, ale je mi takovým bojem s větrnými mlýny zároveň hrozně sympatický. I protože věděl, kudy vést cestu diváka k postavám - tedy primárně skrz klukovský šarm Milese Tellera a detaily na oči Kate Mary. Proto je škoda, že zrod ikonického záporáka vyznívá zcela do prázdna a nešponuje tak hlad na případné (byť jakkoli nepravděpodobné) pokračování. ()
"Musím říct, že je to fakt něco ... když jsi málem odrovnal celou planetu kabelem od repráků a alobalem." Přiznám se, že mě nakonec to bádání bavilo o něco víc než pokusy o zničení vesmíru a přilehlého okolí, což asi není úplně nejlepší vizitka pro tvůrce efektů. A taky se přiznám, že závěrečná "férovka" čtyři na jednoho mi byla trošku proti mé fair-play srsti, takže jsem podvědomě začal fandit tomu spečenému místo plápolajícího, kamenitého, koulující a saxaňáka. Nakonec jsem rád, že na oživlé omalovánky nechodím do kina, protože v tomto případě bych si sám se sebou musel vážně promluvit o vyhozených penězích. ()
Fantastická sračka aneb Dlouhý, Široký a Propečený negr v hodině a půl scénáristické bezradnosti a předraženého zmaru. Původní verze z roku 2005 fungovala alespoň jako reklama na gájprájd, v níž se sem tam i něco žužu barvičkového přihodilo a žhavý Kapitán Mumulend svým intenzivním žárem prohřál srdíčko nejednoho hošíka, co se nade vše bojí divokých prasat, protože žerou bukvice. Restart je jen asexuální a sterilní nuda, ve které se Živoucí pochodeň v rámci naplňování rasových kvót proškvařila z árijsky homixového blondýna až do afroamericka, Neviditelná žena měla s tím xichtem raději zůstat neviditelná permanentně, Janko Zvonček působí se svými stopadesáti čísly, čtyřiceti kily a křivýma nohama v roli kamenného zabijáka trochu jako parodie na potravinové doplňky pro podvyživené děti a sympaticky Whiplashený tympánista s teleskopickýma rukama je jen nechtěnou komickou vložkou z best of Arabela. To, že asi generačně došli charismatičtí herci, by se ještě dalo odpustit, ale když někdo nutně musí exhumovat cosi, co už jednou unyle chcíplo, jeden by očekával alespoň pořádnou trikovou hitparádu, a ne, že si pětasedmdesát minut z devadesáti bude partička nehezkých dětí otravně hrát s Merkurem, aby v posledních patnácti předvedla ubohý, krátký, trapný a škaredý interdimenzionální mrdník. ()
Krútil som hlavou. Raz z lava do prava, neskor zas naopak a po čase keď sa mi to miestami ľúbilo zas zhora dolu. Skutočne som bol s toho vykoľajený, pretože námet a potenciál to malo. Ale ten záver ako keby bol snáď z úplne iného filmu. Velka škoda. Obľúbený soundtrack: Building the Future, End Titles. 60% - 3* ()
Galerie (79)
Zajímavosti (30)
- Fantastická čtyřka se poprvé objevila v roce 1961 v komiksovém sešitu "Fantastic Four #1". (Bube1)
- Film stál 120 milionů $ (přes 2,96 miliardy Kč) a za první víkend vydělal pouhých 25,7 milionů $ (skoro 635 milionů Kč). (Zdroj: boxofficemojo.com) (ČSFD)
Reklama