Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Životopisný snímek zachycující příběh velmistra Yip Mana (Tony Leung Chiu Wai) především v období kolem 2. světové války. Nezaměřuje se však pouze na hlavního hrdinu, ale věnuje se i dalším velmistrům kung-fu té doby, vztahům a konfliktům mezi nimi. Ačkoliv se nejedná o akční film, je v něm poměrně velké množství soubojů prezentujících jak styl jung-čchun, tak i jiné styly kung-fu. (Tamten)

(více)

Videa (23)

Trailer 1

Recenze (147)

haj 

všechny recenze uživatele

Výrazně pomalé tempo vyprávění, kde se ani přes značnou délku filmu o životě Yip Mana zase až tolik nedozvíme a velkou část filmu ani není součástí dění. Navíc velkým zklamáním jsou pro mě bojové sekvence, kde hlavním problémem není ani tak choreografie jako způsob natočení, který je někde na pomezí mezi Asií a Hollywoodem s velkým množstvím střihů, častými záběry zblízka, přílišným zpomalováním a na můj vkus až moc dynamickou kamerou, takže choreografii si nelze příliš vychutnat. Výsledkem je velmi průměrná akce bez jediné scény, kterou bych si chtěl pustit znova, což v kombinaci s nepříliš zábavnou příběhovou částí filmu vytváří smrtící kombinaci. Zkrátka zklamání. 2,5* ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Pro milovníky a znalce všech těch mnoha různých variant kung-fu věřím, že jde o velmi zajímavý film s ponaučením, historií a hlubokými myšlenkami. Nejsem milovník ani znalec bojových umění a tak mi celý film přinesl jen jedno poznání: bojové ukázky a zpomalovačky by byly pěkné do videoklipu, u filmu jsem ale takřka usínal a stále čekal, až se něco někde stane. V podstatě nic se nestalo a jak unyle, pomalu a vláčně film začal, tak i skončil. Alespoň vizuiálem je to tak o něco zajímavější než Yip Manovské filmy od 2010 dále. Taky mi nějak uniká smysl dělat všechny ty eposy o Yip Manovi chronologicky napřeskáčku. První díl byl druhým, druhý díl je třetím a třetí díl je prvním. Pak se do toho zamotal ještě čtvrtý díl, který chronololgicky už ani nevím, kterým dílem vlastně byl a teď tu máme 'Grandmastera', který se nějak stává chronologicky asi předposledním dílem, ale to ještě nevím, kde se v tomhle všem marastu zabydlí nyní plánovaný Yip Man 3, který rozhodně nebude třetím dílem chronologicky - ani by mě nepřekvapilo, kdyby to už bylo ve vesmíru. Tápu. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to perfektná akčná historická dráma od Wong Kar-Waia. Má veľmi dobrý príbeh o Ip Manovi, majstrovi bojových umení, ktorý vedie slušný život so svojou ženou a dvomi deťmi a keďže je v bojových umeniach na najvyššej úrovni, občas musí svoje schopnosti konfrontovať s inými majstrami, časom jeho život výrazne ovplyvní aj vpád japonskej armády a navyše spoznáva aj osudovú ženu, ktorá má ale tiež svoje problémy, no aj napriek odlúčeniu na seba roky nemôžu zabudnúť. Spracovanie je skutočne vynikajúce, ešte spočiatku si ma to plnohodnotne nezískalo, no za to môžu skôr moje až príliš vysoké očakávania, ktoré asi ani nebolo možné tak rýchlo naplniť, ale aspoň po informatívnej stránke sa mi to už dosť páčilo aj v tejto fázi. No po tej úvodnej dvadsaťminútovke mi už bolo jasné, že som sa nemýlil a následne ma to už úplne pohltilo. Ale netreba očakávať klasický film, v ktorom ide v prvom rade o dej, hlavného hrdinu a jeho prístup k dôležitým situáciám, toto je viac umelecky ladené, takže aj keď je tento dej veľmi zaujímavý, zaberá dlhší časový úsek a niekoľko dôležitých etáp Ip Manovho života, stále si ma získala hlavne tá atmosféra a rôzne umelecké prvky, miestami som bol tak nadšený, že každé slovo, pohľad, gesto alebo aj záber kamery boli skutočným zážitkom. Takže vôbec neprekáža, že tento film vlastne ani nemá hlavného hrdinu alebo najdôležitejší dejový prvok, celé si to tak skvelo plynie, je to správne vyvážené a tešil som sa na každú nadchádzajúcu sekvenciu. A preto by mi vôbec neprekážala hodina, alebo aj dve navyše. Jediné, čo mi tu chýbalo k dokonalosti je viac čisto umeleckých scén, Wong Kar-Wai mi vo svojej predchádzajúcej tvorbe dokázal, že stačí, aby kľudne nejaká postava pár minút hladila koňa, pričom to pre dej nemá žiadny význam, ale vie to podať takým spôsobom, že som si prial, aby sa moje nadšenie neskončilo, takže tu mi to prišlo plnohodnotne vyvážené a ja by som uvítal ešte trochu viac zatlačiť na tú umeleckú strunu, keďže viem, že režisér to zvláda dokonalo a to dokazuje aj tu. Akcie je tu dosť a je skvelá. K tomuto filmu som určite nepristupoval ako k akčnému, takže aj keby jej bolo omnoho menej, prípadne bola omnoho horšia, tak by mi to vôbec neprekážalo. Ale aj napriek iným prioritám filmu sa nadmieru vydarila. Súboje nevynikajú výraznejšie nápaditou choreografiou, skôr pôsobia tak statickejšie, kde postavy často stoja na mieste a len si vymieňajú chvaty, navyše len málokedy aj chce niekto niekomu ublížiť, ale práve tento štýl mám v tomto type filmu najradšej. A preto si ma najmenej získali práve tie dva najdynamickejšie súboje, boje proti presile v daždi, ale inak sú súboje vynikajúco, až tak lahodne natočené, užíval som si každý chvat, majú skvelú atmosféru, zaujímavé spomaľovačky a výber prostredí, či už interiérov alebo aj exteriérov, takže som veľmi spokojný. Najviac vyniká často spomínaný súboj na vlakovej stanici, ktorý je aj dosť originálne pojatý, ale mňa si najviac získal zoznamovací súboj medzi obomi najdôležitejšími postavami, ktorý mi prišiel po umeleckej stránke najhodnotnejší, všetky tie ich pohľady, dokonca ešte aj pri spoločnom páde, nádhera. Herecké obsadenie je perfektné, charizmatický Tony Leung Chiu Wai ako Ip man, po dlhšej dobe si ma konečne naplno získala aj Ziyi Zhang, vlastne mi ešte zo všetkých sadla najviac a plno výborných vedľajších postáv. Jedine hlavný záporák mi neprišiel až tak moc výrazný, ale toto nie je akčný film, takže s tým nemám najmenší problém. Réžia a technická stránka sú úžasné, Wong Kar-Wai je skutočný talent, skvelý vizuál, perfektná atmosféra, celý ten umelecký dojem, v ničom ani trochu nezaostáva. A nesklamala ma ani hudba, síce samostatne by asi moc nefungovala, ale vo filme mi sadla. The Grandmaster bol môj najočakávanejší film tohto roku, takže som sa veľmi bál sklamania, ale to našťastie neprišlo. Som skutočne nadšený, dúfam, že budem mať možnosť vidieť aj celú verziu a už sa teším na ďalšie pozretia. 90% () (méně) (více)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Formálně nesmírně sebeuvědomělý film, který dekonstruuje kung-fu v poezii vertikál a horizontál. Scéna souboje na nádraží je totální rozkoš. Trochu se jen obávám, že s dalšími zhlédnutími už nebude nic co nového objevovat, ale film naštěstí drží pohromadě Wongův neopakovatelný smysl pro poetické ztvárnění prostoru a času, kdy skutečně prožívat film znamená zahodit za hlavu jakékoli návyky spojené s klasickým vyprávěním a místo toho vnímat "scénu pro scénu, záběr pro záběr." O něco víc tady. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Wong Kar- Wai je pre mňa jedným z mála strihových režisérov, ktorý si dokázali vytvoriť špecifický štýl rozprávania funkčný od jeho prvého filmu až po posledný. Jeho fascinácia detailmi a polodetailmi núti diváka pozerať sa na svet jeho očami. Je to svet drsný, melancholický a neuveriteľne poetický. Ip Man je legendárna postava čínskej kultúry. Má rovnaký status ako u nás Jurko Jánošik len s tým rozdielom že kinematografia je k Ip manovi podstatne štedrejšia. Skôr ako na rýdzo životopisný film sa pozeráme len na určité - dôležité fragmenty Ip manovho života. Na miesto toho aby sme sa pozerali na plnohodnotný kung-fu film sa nám dostáva akejsi poetickej transformácie - kde snech a dážď pomaly padajú, kde telá lietajú vzduchom a kde každý pohyb v sebe zachycuje plynutie a zastavenie času. Pripomína to Yimovho Hrdinu, len bez štýlu wuxia. The Grandmaster je film o strate, túžbe , láske, živote a smrti. Všetky tieto aspekty sú podobne ako v predchádzajúcich režisérových dielach prezentované minimalisticky, v stiesnených priestoroch, ktoré sú svojou pútavosťou takmer nulové. Ale podobne ako predchádzajúci Kaiov film Ashes of time Redux - aj Grandmaster je filmovou básňou aká nemá obdoby. Každý jeden súboj berie dych, vháňa slzy do očí a ku koncu zanechá tú najsilnejšiu katarziu. Filmová kritky si má prečo brúsiť zúbky nad analýzov tohto diela. Je neuveriteľne bohaté na symboly a potvrdzuje status Wong kar-Waia ako jedného z najlepších Hong Kongských režisérov súčasnosti. A Zhang Ziyi a Tony Leung vo svojich úlohách ako obvykle bezchybný. ()

Galerie (144)

Zajímavosti (11)

  • Hongkongskí zástupcovia zvolili snímku Veľmajster ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2013. (MikaelSVK)
  • Režisér Wong Kar-wai, který podle vlastních slov něměl hlubší vědomosti o světě bojového umění, se na natočení filmu připravoval sedm let. Tři roky strávil výzkumem různých škol bojového umění a rozhovory s různými mistry. Wongovi podle vlastních slov šlo o znovunalezení moudrosti a hodnot kung-fu, které se v dnešním světě ztrácí. (KlonyIlony)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Wong Kar-wai vyučuje kung-fu

Wong Kar-wai vyučuje kung-fu

31.12.2009

Stejně jako jiní asijští režiséři, kteří se prosadili spíš dramaty (Zhang Yimou či Ang Lee), i Wong Kar-wai (foto) si chce vyzkoušet film s větší porcí akce. Pro něj to ale nebude první setkání s… (více)

Reklama

Reklama