Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

První polovina slabší průměr, na tlupě bezdomovců od každé popelnice za rohem a prázdném tlachání nebylo nic zajímavého, skoro nic se nedělo. Než přišel zlom v podobě akční vzpoury. Mezi nejemocionálnější scény patřil moment střetu dvou světů, styčný bod mezi jednou a druhou stranou. Byly to vteřiny, ale silný zásah do nitra každého z nás, zamyslet se, jak je ta hranice reálná a křehká. Další nej scénou byla pochopitelně závěrečná extáze a apokalypsa v jednom, ač očekávaná, přesto bravurně nasnímaná, zahraná a vypointovaná. Mě sedla postava Malamadreho, hlavně pro jeho pevné místo ve vězeňské komunitě a jasnou vizi ve svých plánech a postupech. Zdaleka to nebyl jeden z mnoha do počtu tlupy. Opravdu minimálně pozoruhodný snímek, navíc další z rozšiřující se řady mých oblíbených filmových témat. ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

SPOILER: Cela 211 se zaměřuje na jednoho bachaře, který si věznici prohlíží. Nakonec se vše zvrtne do krve prolití. Bachař nemá cestu z věžnice a snaží se přizpůsobit vězňům a podaří se mu to. Celý film je o svobodě vězňů a aby se bachaři nechovali jak "hovada" a měli nějakou úctu. Spoustu nečekaných zvratů, jak venku z věznice, tak ve vězení. Bachaři si začnou podrážet nohy vzájemně a celá situace se ohromně komplikuje. Nakonec vše dopadne úplně jinak než bych čekal. Např. přeměna charakteru hlavní postavy kvůli situaci, která nastala úplnou náhodou. Závěr je neskutečný a skvěle udělaný. Režisér to zvládl perfektně a na to, že tento snímek není z USA je excelentní. Je vidět, že i Evropané umí natočit pořádné filmy, které nedají divákovi ani chvilku vydechnout. Tento film doporučuji a doufám, že narazím ještě na nějaký skvost jako je tento. Cela 211 svým způsobem připomíná film Felon (Zločinec), který mě také zaujal. Filmy z věznice mi přijdou jako jedny z nejlepších vůbec, i když jich je jen pár (kvalitních)... 8/10 =88% ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"... ()

Cubinho 

všechny recenze uživatele

Jo, povedené. Určitě jsem se u filmu bavil, poněvadž příběh a samotný závěr je opravdu nevšední. Jen jsem měl problém uvěřit Juanovu "herectví" a všem těm, co mu to žrali. A hlavně, z největšího hajzla španělských věznic se nakonec stane celkem citlivý a odpouštějící chlapík. Film určitě stojí za to vidět, protože je to minimálně tak trošku jiný vězeňský příběh. 7/10 ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jste-li iniciativní blbec a rektální alpinista, co musí prudit kolegy v práci den před nástupem do zaměstnání, nedivte se, když vám snaha vlichotit se předem naprosto zkurví život. V zahradnictví si můžete zdevastovat haksnu vertikulátorem, v kanceláři si můžete podříznout tepnu o papír... jako bachaři vám však hrozí osud horší než smrt, nemají-li vaše hýžďové svaly dokonale pevný stisk! Ani veškerý váš důvtip nemusí stačit na paranoiu muklů a za mřížemi nemáte žádný vliv na to, co se děje venku. V televizi pak můžete vidět věci, co vám lehce rozhodí příčetnost. Vcelku uspokojivě drsný film, bohužel poněkud rozkolísaný ve věrohodnosti, v chování postav... zase jsou trestanci lepší, čestnější a větší dobráci než ta agresivní, asociální pakáž, co je hlídá (tímto vysekávám uctivou poklonu "Zelené míli"). 70% ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)

Reklama

Reklama