Reklama

Reklama

Ačkoli má tovární dělník jménem Quaid (Colin Farrell) krásnou manželku (Kate Beckinsale), kterou miluje, výlet do mysli mu připadá jako perfektní dovolená od frustrujícího života – skutečné vzpomínky na život super špióna mohou být přesně to, co potřebuje. Ale když se proces zvrtne, Quaid se stane hledaným mužem. Quaid, který je na útěku před policií – kterou řídí kancléř Cohaagen (Bryan Cranston), vůdce svobodného světa – se spojí s povstaleckou bojovnicí (Jessica Biel), aby našel hlavu ilegálního odboje (Bill Nighy) a zastavil Cohaagena. Linie mezi fantazií a realitou se začne smazávat a osud jeho světa visí na vlásku, když Quaid objeví svou skutečnou identitu, svoji pravou lásku a svůj skutečný osud. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (33)

Trailer 1

Recenze (1 382)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Zapomněl jsem na Wimmerovo jméno v kolonce scénárista a šel jsem do toho bez vyšších ambicí, ale taky bez obav. A tak dokud Wiseman vzpomíná na dětství strávené u herních arkád, jde to celkem v pohodě, i když Colin si to moc nedává a Jessica už tuplem ne. Všechno táhne krouživá kamera Paula Camerona a nepřiznanou roli terminátorky užívající si Kate Beckinsale. Pod kytky se to ale sune s každým dalším vysloveným dialogem, které prostě nevypustíte z huby, ani kdyby vám v Recallu narvali do palice půl kila koksu, takže jsem se chvílemi přistihnul, že se usmívám, ač to zrovna tvůrci neměli v plánu. Za stopětadvacet mega docela slušná jízda, blbé je, že měla trvat aspoň o půl hodiny méně. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Asi tím některé překvapím, ale podle mě je tenhle film zcela unikátní. Zejména co se týče akčních scén tady v dějinách kinematografie nic takového zatím nebylo. Všechny akční scény jsou totiž pojaté vertikálně, a nikoliv horizontálně, jak je běžné. Od začátku filmu až po závěrečné titulky se tu zcela systematicky a promyšleně pracuje s vertikálními pohyby hrdinů: úvodní pád Jessicy Biel, útěk z Rekallu, útěk před Lori, který provázejí dokonce tři Farrellovy pády z výšky, skok na auto mířící vzhůru a posléze deaktivace magnetu vrhající auto zase dolů, jezdící výtahy v podobě zvláštních kostek, a do toho neustále přesuny klasickými výtahy, lezení po žebříku a samozřejmě metafora celého tohoto vertikálního přístupu, obrovský tubus převážející kolonisty skrze zemské jádro. Je až k neuvěření, jak poctivě tvůrci filmu po celou dobu tenhle vertikální přístup naplňují. Zatímco ve většině filmů představují vertikály například v podobě hrozícího pádu z výšky nebezpečí a horizontály bezpečí či obecně jistotu, v Total Recall je tomu přesně obráceně: před blížícím se nebezpečím přicházejícím zepředu či zezadu se utíká nahoru či dolů. Díky CGI vytvořenému světu tu nakonec výška není nabytá strachem z pádu, jako třeba při lezení Cruise po reálné budově v MI-4, tudíž se vyloženě nabízí, aby se hrdinové v Total Recall z veškeré šlamastiky dostávaly vertikálními pohyby nahoru či dolů, jak také činí. Trochu se tu možná nabízí oprášit slogan z Nolanova Počátku „Sestup dolů je naše jediná cesta vpřed.“ Odmítnutí horizontality ve prospěch vertikality, který v Total Recall nastal, se odráží i ve stylu: při útěku z Rekallu se kamery agresivně přibližují a oddalují horizontálně od Farrella, zatímco kupř. pád auta po deaktivaci magnetů provází meditativní zpomalení fps. Total Recall tedy jak vidmo není jeden z těch filmů, které rozestaví před diváky ve velkých záběrech honosné kulisy futuristických měst pnoucích se do výšky, aniž by s touto výškou jakkoliv dále pracovaly a zapojovaly ji do děje či do pojetí akce. Tato zrada se podle mnohých diváků přihodila například v Prometheovi nebo v Sunshine, které se z ambiciózní, vertikálně směřované sci-fi epopeje zalomily do zběsilého, horizontálně orientovaného béčkového survival hororu. ____ To, že ten film tak pečlivě pracuje s vertikalitou, respektive s prostorem, jde ruku v ruce s tím, jak malou úlohu tu hraje čas. Hlavní hrdina je časově zcela neukotvený, jelikož postrádá jak minulost, tak budoucnost. Coby člověk bez paměti a bez vzpomínek neví, kým vlastně je, a minulost pro něj neexistuje. Totéž platí pro budoucnost, kterou coby tovární dělník rovněž nevyhlíží zrovna v dobrém světle. A je zcela logické, že tam, kde schází čas, nastupuje prostor, který tu má podobu jak již zmíněných vertikálních akčních scén, tak velkolepého futuristického prostředí. Hlavnímu hrdinovi jako by se také neustále připomínalo, že je časově neukotvený, pořád uprostřed, mezi věcmi, v mezibytí, v jakémsi intermezzu: (i) Umocněno je to třeba tím, že režisér Wiseman vyžadoval vedle mocné podpory CGI i skutečné kulisy. Jenže vystavět takové kulisy, prohlásil sám Wiseman, je nesmírně drahé, tudíž když už je vystavíte, musíte se do nich vracet a natočit v nich více scén. Taková jsou prostě pravidla a zákonitosti současné filmové tvorby. Není pak ale divu, že má Farrell pořád tytéž sny, když se kulisy ve filmu opakují, a že, jak si stěžuje svému kámošovi, pokaždé sedí v tubusu převážejícího kolonisty na tom stejném místě, den po dni, rok co rok, čím dál větší rutina. Tomuto paranoidnímu pocitu Farrella ze zastaveného času napomáhá i neustálé pendlování filmu mezi dvěma prostory, australskou kolonií a britskou federací. (ii) Za druhé je tento důraz na prostor na úkor času umocněn tím, že až do konce není jasné, odehrává-li se film ve snu, či v realitě, tudíž jako by byl neustále otevřen a bez konce. Pro obě verze existuje spousta argumentů, Wiseman to tak údajně zcela záměrně natočil, nota bene něco jiného tvrdí verze pro kina a něco jiného directors cut (v directors cut verzi nemá Farrell pod náplastí tetování z Rekallu, čímž film implikuje, že se odehrává celý ve snu). Tohle neustálé kmitání mezi oběma verzemi, pro něž lze ve filmu nacházet oporu, je podle mě mnohem důmyslnější než obvyklé twisty á la Shyamalan nebo Planeta opic, které v závěru přijdou s nějakým zásadním obratem či šokem, protože tyto filmy umožňují vlastně jen dvě zhlédnutí, jedno nevinné a druhé poučené, kdežto Total Recall je jako nekonečná smyčka a v počtu zhlédnutí neklade na diváka žádná omezení. ____ Total Recall se svým důrazem na prostor na úkor času, který se projevuje zejména vertikální akčními scénami a hrdinou bez minulosti i budoucnosti, tedy není jen tak nějakým tucotvým filmem, nýbrž naopak úžasnou metaforou současné tendence v kinematografii, která se odklání od zájmu o vyprávění k zájmu o prostor, ať už to souvisí se zájmem o průzkum imaginárních prostředí ovlivněný počítačovými hrami (hovoříme o kyberprostoru, nikdy o kyberčasu), s novým psaním historie francouzskou školou Annales upřednostňujícím každodenní události namísto velkých dějin nebo s obecnější proměnou v povaze světa, kdy podle některých v čele s Fukuyamou už neobýváme čas nebo dějiny, ale ve skutečnosti pouze prostor. Dřívější historická, temporální a narativně orientovaná kultura zřejmě nyní ustupuje kultuře prostorové, což lze pozorovat třeba na Hvězdných válkách, kde není zdrojem naší fascinace samotný příběh, ale spíš průzkum tohoto rozsáhlého světa bohatého na různé rasy a dobrodružství. Kdyby měla být dnes znovu natočena Casablanca, určitě bychom se chtěli dozvědět mnohem víc o prostředí Casablancy. Dnes by bylo neodpustitelné natočit film s názvem Casablanca, který by nejen z ústředního baru, ale i ze samotného města ukazoval tak málo. Dnes bychom toužili to město prozkoumat. Ten přechod od času k prostoru, který v kinematografii nastal, je dán ale zcela přirozeným vývojem a není překvapující. Dává rozum, že se zejména v první polovině dvacátého století nejprve vyprávěly klasické příběhy směřující od bodu A do bodu B, načež se takový přístup stal natolik otřepaným, že se v druhé polovině dvacátého století přešlo k prostoru v podobě komplexních fikčních světů jako tady nebo k různým puzzle filmům (Memento, Hangover) či síťovým narativům (Babel, Magnolia), které s časem pracují spíš jako s prostorovými dílky, jež umisťují do vzájemného souladu. () (méně) (více)

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Kdybych neznal původní verzi s Arnoldem z roku 1990, tak asi budu hodnotit líp, ale tohle považuju za úplně zbytečnej remake (nebo spíš vykrádačku). Je to takovej mišmaš starýho Total recallu, Blade runnera, Matrixu a možná ještě něčeho, ale dohromady to moc nefunguje. Místo "inteligentního" sci-fi zůstal jenom hloupej akční film jak od Rolanda Emmericha. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Už jsem tohle přirovnání pro film jednou použil a nový Total Recall je film, kde jej, chtě nechtě, musím použít znovu. Tento film je jako Megan Fox. Člověk by se na ni vydržel dívat celé hodiny, exteriéry jsou to pěkné, ale uvnitř je to strašně prázdné. ______ Pamatuju si, že jsem na tento film chtěl jít i do kina, že jsem se na něj strašně těšil (ostatně, který chlap by se netěšil, když z traileru bylo jasné, že nás čeká super bitka Jessicy Biel proti Kate Beckinsale?) a že mi bylo celkem líto, že jsem to v kině nestihl i přes ty vcelku průměrné recenze. Nyní jsem ale rád, protože tento film nemá co nabídnout krom super vizuálu, což je ale v dnešní době už standard. Naštěstí to nenudí, ta bitka byla fajn a Colin Farell se sice Arniemu nevyrovná, nicméně taky nebyl nejhorší a toho chlápka, co neví, co je reálné a co ne, mu věříte. Abych to nějak zakončil, Total Recall rozhodně není film, který bych potřeboval vidět podruhé. 50 %. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Nazdar bejku, kam deš takhle večer? A co takovej výraz? - Ále, du z kina domu. - Aha, a na čems byl? Něco českýho? - Né vůbec, novej Total Rektal. - Počkej, to scífko se Šváňou? Dyť ten je starej jak já! - Né, tohle je nová verze, víš? - Aha, a dobrý? - Vůbec. Vizuál sice hezkej a ty dvě čundy taky, no ale když tam furt něco bouchalo a střílelo se, tak mně to bylo docela šumák. - Takže trapný jo? - Hmmm... - Hele, a nechceš zajít na pivko? To ti zvedne náladu! - Né dneska už ne, pudu domu, dám si špeka a mrknu na ňáký porno, to mě taky zvedne. - Hehe, to je fakt! Tak jo draku, měj se a o víkendu se u tebe stavim jo? - Dobrá, mrknem na ten novej kinorip Promethea. To by mohlo bejt už super. - Oká, tak čus. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (36)

  • Nápis „Welcome to the Colony“, který se zobrazuje na mnoha digitálních poutačích v Koloniích, je v závěru vidět mj. i v češtině, a to ve znění „Vítejte“. (IQ Tiqe)
  • Scéna souboje Quaida (Colin Farrell) s policejním komandem, které se jej chystá zatknout, odkazuje na scénu na začátku Matrixu (1999), kdy jde policie zatknout Trinity (Carrie-Anne Moss). Počáteční záběr, kdy se díváme přes Quaidovu ruku za hlavou do světla baterky a vidíme přibližujícího se policistu a závěrečné zaklení, jsou prakticky identické. (Dzin01)

Související novinky

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

06.01.2014

Paul Verhoeven dal světu trojici výjimečných akčňáků – Total Recall, RoboCopa a Hvězdnou pěchotu -, které díky kombinaci satirického nadhledu a brutální akce těžko někdy upadnou v zapomnění. Bohužel… (více)

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

The Wolverine – prokletý projekt?

The Wolverine – prokletý projekt?

05.09.2011

Už ten příběh znáte. Katastrofa v Japonsku, odstoupení Darrena Aronofského, přesun natáčení na podzim. Teď se situace opakuje. Když už se myslelo, že pokračování X-Men Origins: Wolverine, inspirované… (více)

Reklama

Reklama