Reklama

Reklama

Příběh zrodu psychoanalýzy a vztahu Sigmunda Freuda a Carla Gustava Junga... Píše se rok 1904. Psychiatr Carl Jung přijímá do své péče v curyšské nemocnici Burghölzi mladou pacientku, u níž byla diagnostikována hysterie. Ctižádostivý lékař, inspirovaný prací Sigmunda Freuda, chce na nové pacientce vyzkoušet experimentální léčbu zvanou psychoanalýza. Léčba Sabiny Spielreinové je úspěšná a Jung o svých poznatcích s nadšením píše Freudovi. Na základě vzájemné korespondence vzniká mezi oběma muži přátelství. Freud Junga požádá, aby léčil jeho přítele, psychiatra Ottu Grosse, anarchisticky založeného volnomyšlenkáře. Ženatý Jung pod jeho vlivem ustupuje ze svých pevných morálních zásad a navazuje se Sabinou vášnivý vztah, který může být zničující nejen pro ně dva, ale i pro jejich blízké... Životopisný film Davida Cronenberga vznikl podle scénáře Christophera Hamptona, jemuž předcházela jeho hra Léčba řečí, inspirovaná knihou Johna Kerra Nebezpečná metoda. Jeho protagonisty jsou velikáni psychoanalýzy Carl Gustav Jung (1875–1961) a Sigmund Freud (1856–1939), jejichž učení i život významně ovlivnila dnes pozapomenutá psychoanalytička Sabine Spielreinová (1885–1942), jež byla první Jungovou pacientkou, na niž aplikoval Freudovu revoluční léčebnou metodu. Děj, odehrávající se v letech 1904–1913 sleduje složité lidské i profesní vztahy ústředních postav. Kultivovaný a esteticky působivý snímek také podává obraz doby, pod jejímž idylickým povrchem se odehrávala osobní dramata a vřely temné vášně. (Česká televize)

(více)

Videa (21)

Trailer

Recenze (720)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle rozhodně není snímek pro širší publikum a nic na tom nemění čtveřice Knightleyová, Fassbender, Mortensen a Cassel. Naopak všichni si tu střihli role pro ně spíše netypické a hodně těžké. Nicméně se jich zhostili se ctí. Vyzdvihuji výkon Kiery, která zde svým herectvím opravdu překvapila. Nikdy jsem nepochyboval o jejím nadání, ale tady tedy zabodovala. Kiera je stále kost, ale kosti z ní už lezou a mohla by krapet přibrat. Film je protkán hodně těžkými dialogy a myšlenkami a držet s ním tempo jde jen s čistou a neunavenou hlavou. Nicméně emočně je to bohužel trochu ploché ač skoro zbytečně protože je k nevíře co dokáže napáchat jedna ženská... ! Snímek je překrásně podbarven příjemnou klavírní hudbou. Kamera je skvostná, vyžívá se v detailech a hře světel. Secesní skvost ! Toto byl hodně zajímavý pohled na jeden rodící se lékařský obor. Jen to mohlo být živější. * * * ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Až příliš utlumený a chladný Cronenberg, který sice dává hercům co největší šanci herecky zazářit, a oni jí také využívají, ale jinak nemá moc co nabídnout. Precizně napsané dialogy a historická přesnost totiž neosloví tolik, jak bych čekal a celé to až příliš pomalu uteče. Ještě, že se David příště vrací zpět ke "svýmu". ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Cronenbergovy filmy mám rád, tentokrát jsem ale čekal něco trochu jiného. Námět se zdál dosti bizarní, zůstalo však jen u dialogů, střetů dvou psychiatrů a jedné milostné avantýry. Škoda, že režisér nepropašoval do svého snímku něco z nočních můr, o kterých se jen vypráví. Obřího slimáka, sedícího na zádech nahé Knightleyové, jsem měl doslova před očima. A apokalypsa, jako předzvěst 2.sv.války, kdy se Evropa topila v krvi, mohla celý příběh hezky uzavřít. Film tak zbytečně sklouzl tam, kde ho asi nejvíce ocení studenti psychologie. A nic na věci nemění slušivá kamera, velmi dobré herecké výkony (Mortensen tu vypadal fakt jak dědek), Wagner ani vlažný spank. Jen jsem netušil, co s držkou dokáže pohledná Keira... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mě se to nelíbilo, hrozně "těžký" dialogy, které mě připomínaly komentáře mattyho, shadwella a dalších, s tím rozdílem, že do toho filmu to patřilo a člověk si nemyslel, že hlavní postavy se chtějí před ostatníma jenom předvádět. Celkově mě tenhle slovní průjem s vůní ženskýho románku dost nudil. Jediný co nemělo chybu byla filmařská práce, opravdu tady kulicha dolů, film je natočen i zahrán naprosto bezchybně. Pro uživatele Piterson - napiš adresu a příště ti pošlu omluvenku, za své hodnocení. Prej "Měli byste si dát nějaký kurzy, abyste chápali, co je pro filmový snímek důležité a co nám hodnotit ani nepřísluší, protože o tom nic nevíme!". měl si ještě dopsat, "aby ste filmy chápali tak jako já, protože jedině tak je to správně". Za tenhle výrok fakt díky, jasnej aspirant na frk roku, ty čmeláku přechytralej. Obecně mě tady fascinuje neschopnost zdejších rádobychytráčku a všeználků přijmout za fakt, že někomu se hold ten film prostě nelíbil a nazdar, místo toho je zde klasický "malý hodnocení dává jen blbec co čekal S/m praktiky a nevyzná se v tématu" fakt škoda že už nevychází humorný týdeník Dikobraz, zdejší panoptikum by tam mohlo mít dvoustranu. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Skoro jsem si myslela, že jsem se omylem zatoulala na projekci Vrtěti ženou, páč takovouhle řachandu jsem u filmu už hodně dlouho nezažila. Brada Keiry Knightleyové by si skoro zasloužila samostatný titulek, o nějakém tom ocenění ani nemluvě, mrška jedna špičatá, vošklivá. Nebezpečná metoda svým okázalým ignorováním příběhu, motivací a nějakého jasného vymezení zcela očividně aspiruje na něco ambicióznějšího než klasický narativ, jenže její úvaha o sexualitě, destruktivitě a sebeomezování v zájmu obecné morálky má bohužel podobu suchého přednesení hypotéz jednotlivých postav a nikdy nenabude ucelené podoby něčeho, co by se dalo považovat za víc než za stručné přetlumočení skript. Ale gymnazisté tu školní projekci kvůli ZSV zajisté ocení. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (25)

  • Před natáčením sadomasochistické scény Keira Knightley pohrozila Michaelu Fassbenderovi smrtí. Situaci okomentovala slovy: „Řekla jsem mu, že jestli se mě dotkne, tak ho zabiju. A on mi na oplátku připomněl, že budu přivázaná k posteli, takže bych mu radši moc vyhrožovat neměla. Na to jsem mu odpověděla: Myslím, že máš pravdu a dala jsem si pár panáků vodky a po natáčení několik skleniček šampaňského na oslavu toho, že už to nemusíme točit!“ (Ajka1)
  • Ve scéně, kdy se Carl Jung (Michael Fassbender) baví s Otto Grossem (Vincent Cassel) o monogamii a morálce, je odkazováno jejich umístěním, Ottovým černým oblečením i jeho usazením na prvotní hřích v Rajské zahradě. (Othello)

Související novinky

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

David Cronenberg si vybral svůj další projekt

13.05.2022

Legendární kanadský režisér David Cronenberg (Moucha, Dějiny násilí) letos po osmileté pauze od uvedení svého posledního snímku Mapy ke hvězdám z roku 2014 představí svůj nejnovější příspěvek do… (více)

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

07.07.2012

Volné seskupení čtyř jednosálových artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 12. do 18. července tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších… (více)

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

09.08.2010

Právě dotočil gotický thriller ze 17. století The Monk, na podzim jej uvidíme v roli baleťáka v Aronofského Black Swan, ale pak se vrátí k tomu, co mu jde poslední dobou nejlépe – likvidování lidí. A… (více)

Viggo opět ruským mafiánem

Viggo opět ruským mafiánem

30.03.2010

Viggo Mortensen ještě nedávno prohlašoval, že s hereckou kariérou končí, teď má ale najednou před sebou dva zajímavé projekty. A oba v režii Davida Cronenberga, což asi nikoho nepřekvapí – jejich… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno