Režie:
Roger VadimKamera:
Claude RenoirHudba:
Charles FoxHrají:
Jane Fonda, John Phillip Law, Anita Pallenberg, Milo O'Shea, Marcel Marceau, Claude Dauphin, David Hemmings, Ugo Tognazzi, Antonio Sabato, Joan Greenwood (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Barbarella (Jane Fonda), mezihvězdná zástupkyně Země 41. století, má za úkol najít vědce jménem Durand Durand z planety Tau Ceti. Durand Durand vynalezl mocnou zbraň Positronic Ray. Země je nyní mírumilovná planeta a zbraně jsou pro pozemšťany něco zcela neslýchaného. Tau Ceti se zdržuje v neznámé oblasti vesmíru, kde je velmi pravděpodobné, že zbraň padne do nesprávných rukou. Barbarella se v psychedelické vesmírné lodi plné okouzlujících oblečků vydává na Tau Ceti, kde bohužel ztroskotá. To jí ovšem nebrání, aby pomalu ale jistě vědce vystopovala. Přesouvá se z jedné exotické lokality do druhé a při plnění svého úkolu objevuje kouzlo mezihvězdného sexu. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Barbarellu je ako kofola a priznava si to. Je neskutocne presladena a ma velmi vela bubliniek. V zaplave vsetkych tych filmov co sa tvaria na to ze su kvalitne vino posobi ako skvele osviezenie.Film je plny absurdnych scen na ktorych je vidno ako od vtedy pokrocili chlapci od specialnych efektov. Jane Fonda je tu neuveritelne hot a vo filme mame moznost vidiet ju az dvakrat zazivat orgazmus. Tie orgazmy stoja za to.Nie vsade vam ukazu pilulkovy, alebo dokonca pianovy orgazmus.wow ;-) No a tym striptizom na zaciatku strcila D.Moore hlboko do vrecka. ()
Heh tak tady sem se zkutečně bavil, krom toho že se Barbarella vypsala snad z celou galaxií tak musím uznat že na svou dobu to byl opravdu extra film. Hodně dobré dekorace a kostýmy, to mě ža překvapilo jak zajímavě je tohle všechno dotaženo do svého zdárného konce. Navíc i souboje anděla nesoucího hlavní hrdinku s loděmi mimozemšťanů byly dost slušné a třeba v porovnání se Star Trackem jež v té době již taky existoval jsou i živé a akční. Hlavně ten vtipný náboj uvnitř příběhu, skvělé dialogy a mě se velice líbivší revolucionář s jeho doknalým a mírně nefunkčním ovládacím panelem. Skvělá zábava a dobře investovaný čas!!!!!!! ()
Od úžasné úvodní titulkové pasáže přes desítky (z dnešního pohledu) naprosto pitomých scén až k „orgastickému“ finále jsem jenom nechápavě zíral a skvěle se přitom bavil. Jestli to Vadim myslel vážně (což doufám nemyslel), dokážu si představit jak se budou lidé bavit za takových třicet let třeba u Van Helsinga (i když ten působí směšně už teď :). 60% Zajímavé komentáře: Oskar, Kass, Exkvizitor, swamp ()
Absolútne nehodnotiteľné wtf sci-fi z ďalekej budúcnosti, ale pevne ukotvené v 60. rokoch. Vadimovi niekto povedal, že si má pre inšpiráciu dať štvrtinu známky LSD, ale on počul štyri známky... Ja som si dal pred filmom 4 desiatky Krušovice a na vychutnanie filmu to nestačilo. Jedno z najbrakovejších sci-fi, aké som kedy videl a skutočne som stále nedokázal veriť vlastným očiam. Je to tak dobre? Netuším... ()
doufal jsem v další archaické science-fiction, ale namísto fikce na vědecké bázi jsem zhlédl naprosto suprareálnou, komediální, (a jak se správně zpívá v titulním songu) psychedelickou fantasmagorii, která se science-fiction chytá co do žánru jen pokud jde o některé typické prvky (cestování vesmírem, vzdálená budoucnost, paprskové zbraně) a z – v rámci pokleslých podob sci-fi žánru – častého motivu erotična činí stěžej celého filmu. a ono to funguje, jak by ne, když je v hlavní roli přitažlivá Jane Fonda. ve Vadimově režii ztvárnila to nejskvělejší, což v diskurzu feministické kritiky může právě tak znamenat i nejhanebnější bytí-pro-pohled. kdo již předtím, stejně jako já, viděl Vadimovu prvotinu v hlavní roli s jeho bývalou ženou a bývalou přední herečkou Brigitte Bardot, ví dobře jak silně je tvorba tohoto režiséra motivována obdivem k ženským idolům. ještě nikdy jsem neviděl, aby byl tento úmysl zobrazení ženy na plátně – toto bytí-pro-pohled natolik patrné, až průhledné, jako právě v Barbarelle. k tomu všemu navíc, Barbarella vskutku není ani tou silnou, soběstačnou hrdinkou - královnou galaxie, jak ji představují filmové plakáty. potřebuje být zachraňována muži: před ztroskotáním své vesmírné lodi, před armádou lidožravých robotických panenek, před znásilněním mimozemským klavírem, před lesbickými prostitutkami ve zvrhlém mimozemském městě Sogo (pravděpodobně aluze biblické Sodomy a Gomory), před pádem z náručí nevidomého anděla, před utopením se ve zvratcích zkapalnělého zla, či před hejnem lidožravých kanárků. samozřejmě, za záchranu je připravena se odvděčit sexuálním stykem dle specifických potřeb a kulturního zázemí partnera. teď už asi máte představu, s čím vším má divák tu čest. přes to všechno miluji tu vizuální stylizaci, zejména překrásnou architekturu scény, dekorace, odvážné kostýmy a zvukové speciální efekty. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (16)
-
Úvodní scéna – svlékání kombinézy, fungovala následovně: Kabina kosmické lodi byla postavena v ateliéru obráceně, tedy vzhůru nohama, takže směřovala nahoru ke stropu obrovského zvukového studia. Místo podlahy byla na dekoraci umístěna tlustá skleněná deska a kameru zavěsili technici na konstrukci tak, že zabírala kabinu pod sebou skrz tuto skleněnou „podlahu“. Jane Fonda pak musela vyšplhat po žebříku na sklo, aby byla v záběru nad kabinu a celá situace tak vytvářela iluzi, že se vznáší ve vzduchu. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život]
(Pavlínka9)
- Ve Vídni můžete vidět muzikál Barbarella, k němuž složil hudbu Dawid Stewart z Eurythmics. (Divočák)
-
Úvodní scéna, která byla i nazvána jako první striptýz ve stavu beztíže ve filmové historii, vymyslel Claude Renoir – kameraman filmu.
[Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život] (Pavlínka9)
Reklama