poster

Margin Call

  • Česko

    Den před krizí

  • USA

    Margin Call

  • Slovensko

    Deň pred krízou

Drama / Thriller

USA, 2011, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šakal
    ****

    Další z důkazů, že ty (nej)lepší scénáře píše život sám. Tohle skutečně není O. Stone a jeho „megalomansko-živelné“ Wall street, tohle je debutující J. C. Chandor a jeho komorní, mimimalistické, (až na vyjímky) emocí zbavené, drama „jedné noci“- s pracovním názvem „o nás bez nás“, s příjemným nadhledem a (osvěžujícím) patřičným odstupem podané, dobře napsanými dialogy a přesným hereckým obsazením. Srozumitelné, s přesnou mírou dávkování informací-nikoliv polopatické ani přehnaně odborné (z pohledu obyčejného diváka-prac. občana) a přitom dostatečně poutavé a úderné, aby si to bez problému udrželo vaši pozornost. Snad největší předností snímku je skutečnost, že (nikoho) nesoudí, pouze nastiňuje fakta a ponechává na samotném divákovi, aby si udělal ú(roz)sudek sám. Ostatně, co (kdo) je horší? Místní businessmani mající (také) rodiny, milenky...platící a splácející (jako každý z nás) složenky, hypotéky....jen jsou prostě jejich nároky „trošku někde jinde“ (pravda, účet 80tisíc $ ročně za bordely a (strip)bary (resp. „pracov. večeře“) asi každý obyč. prac. nemá) nebo Ti, kteří jim to umožňují resp. tolik ulehčují aneb jejich urputná snaha žít si (za každou cenu) „svůj sen“, tj. (zcela objektivně) nad svoje poměry (možnosti)? Margin call rozhodně není bez chyb. Je zjednodušující, tj. stravitelnější pro širší publikum (otázkou zůstává, je to chyba nebo holá nutnost?), vzpomínaný balíček je pouhou (sou)částí daleko většího problému, špičkou ledovce, ale pravda, nikoliv nedůležitý. Takže (i vzhledem k notně omezenému rozpočtu) se vlastně jedná o (malý) zázrak. 80% zajímavý komentář (pro mě): verbal(29.3.2013)

  • Anderton
    ****

    O finančnej kríze jednoducho a zrozumiteľne. Čiže presne tak ako pre ekonomického analfabeta môjho rangu. Menej formálne inovatívne ako napríklad Big short, ale pochopiteľnejšie a zároveň stále na vysokej úrovni. Vyzerá to ako adaptácia divadelnej hry a možno by nebolo od veci aj nejakú na základe filmu napísať. Aby sme si mohli tieto skryté, ale všehýbajúce momenty našej modernej histórie pripomínať častejšie, napríklad každý večer na jednom javisku. Koho viniť? Systém? Konkrétne osoby? Jednotlivé firmy? Ťažko povedať, ak vám bude z toho všetkého zle, choďte kopať jamy. Je to dobrý telocvik a niečo po vás aspoň ostane.(8.7.2017)

  • DaViD´82
    *****

    Znepokojivý pohled na pragmatickou tvář kapitalismu, kdy když jde do tuhého, tak se jde přes mrtvoly. A právě ona pragmatická chladnost v přístupu k neřešitelnému problému, kdy je to čistě o tom zda (ne)být tím prvním, kdo vyběhne ze dveří domnělého blahobytu a rozpoutá paniku ovlivňující celý (nejen) finanční svět, je na tom nejpůsobivější. Mohlo to být plné plamenných deklamací, zvýšených hlasů, brekotu, bouchání do stolu a házení věcí (a s tímto ansámblem by to asi i tak prošlo), ale není, protože takto to nechodí. V tomto je chladná korporátní kultura zachycena velmi přesně. Což neznamená, že je to emocí zbavené. Jsou tam pod povrchem jasně cítit a vytváří vnitřní tenze mezi jednotlivými skvostně napsanými i zahranými postavami. A právě na nich "morální" stránka toho všeho stojí. Ano, je to ve své podstatě "pouze" divadelní komořina o pár hercích klábosících jedné noci nad stolem/počítačem/kávou o byznysu, ale jde o to, jak dobrá ta "pouhá" divadelní komořina je. A tahle je setsakra dobrá, srozumitelná i naprostému laikovi ve finančních otázkách (protože je to hlavně o postavách) a především výtečně napsaná.(4.1.2016)

  • Cervenak
    ****

    Okrem Spaceyho psa a Bettanyho výpočtu, na čo utráca prachy, osobných línií precízne zbavená, no pritom dostatočne prežitá finančnícka dráma. Zdanlivo sa všetko deje v pohodičke, nikto príliš nezvyšuje hlas, ale vnútorným napätím to len tak srší. Herci samozrejme bez chyby, najlepšie je Kevinovo vychutnané: "What?"(9.12.2011)

  • Spiker01
    ****

    Skvostně obsazené drama k tématu, kterému přicházím na kloub čím dál více a stále stejně mě překvapuje. Zejména bezohledná postava Jeremyho Ironse naprosto šokuje nejen rozumně smýšlejícího a jako vždy perfektního Kevina Spaceyho a Stanleyho Tucciho. Když se zodpovědně zpracuje hojně rozebírané téma a film šlape od začátku do konce až na výjimky jako Margin call, člověk má radost, že neztrácí pouze čas s prvoplánovovým sdělením, že Wall Street a finančníci jsou prostě svinstvo a běžný člověk jen nese následky...8/10(12.7.2016)

  • - Role "hlavouna" Johna Tulda, kterého ztvárnil Jeremy Irons, byla původně nabídnuta Benu Kingsleymu. Ten však musel kvůli účasti na dalších projektech odříct. (oje)

  • - Peter Sullivan (Zachary Quinto) nosí ve filmu hodinky Porsche Design P6612 Dashboard Automatik Chrono black. (Roland Sands)

  • - J.C. Chandor řekl, že námět filmu nosil v hlavě rok a půl a samotný scénář napsal za 4 dny v mezidobí mezi pracovními pohovory v Boulderu v Colorado. (mi-ib)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace