poster

Stoker

  • Česko

    Tajemství rodiny Stokerů

  • Česko

    Stokerovi

    (festivalový název)
  • USA

    Stoker

  • Velká Británie

    Stoker

  • Slovensko

    Stokerovci

Mysteriózní / Thriller / Drama / Psychologický

USA / Velká Británie / Jižní Korea, 2013, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Svlékne se ta atraktivní vdova Nicole, nebo se nesvlékne? Zabije tajemný strýček Matthew, nebo nezabije? Vyspí se Mia s tajemným strýčkem, nebo se s ním nevyspí? Celý film je v podstatě o hádání mezi ano nebo ne a je to příjemně oživující prvek v thrilleru bez spádu s poetickou kamerou a "hitchcockskými" motivy. Není vůbec těžké celou tu lehce manipulativní hru prohlédnout, protože to tajemné předivo se filmu tolik nedaří ničím výrazným podpořit, ale tenhle pomalu plynoucí film se dá strávit, pokud se vám strefí do nálady. Dost závisí na rozpoložení diváka, protože film je to nečekaně pocitově orientovaný, ale navenek chladně vycizelovaný, bez větší šance se do něj divácky ponořit. Ve filmu se vraždí, lépe řečeno škrtí páskem, až s poetickým nádechem. Výraz Matthewa Gooda při vraždění je tak trochu retardace sama, ale když to režisérovi vyhovovalo, tak proč ne. Herec Wenworth Miller dodal Chan-wook Parkovi scénář, který dostal dobrý vizuál a pár technických vychytávek navíc. Filmu nevyšlo úplně všechno, co si předsevzal, ale podařila se mu odlišnost od běžné mainstreamové produkce. A s tímhle rizikem do toho film šel. Je to zkrátka film, který chce být jiný a daří se mu to, dokud ho divák při bližší analýze neprokoukne. V tom případě už ho tenhle kousek v ničem nedostane a ztrácí na své působivosti, na které si od počátku zakládal. 60%(8.8.2013)

  • T2
    **

    Rozpočet $12miliónovTržby USA $1,703,125Tržby Celosvetovo $9,379,873▐ asi som sa zas zbytočne po priaznivých ohlasoch tešil, lebo opäť nám je ponúknutá Anglicky chladná dráma ktorá si nedokáže nájsť cestu k divákovi aj keď sú nám ponúknuté celkom pestré obrázka a slušné herecké výkony /45%/(11.6.2013)

  • Morien
    ***

    Představuji si, že ten chlap byl imaginární a vše ostatní bylo též imaginární. Rozhodnout se, zda si myslím, že takhle by se to nestalo, nebo si zakrývám pravdu. Když ale musí vynulovat všechno okolí, aby se jí mohl zmocnit, pravděpodobně byl vymyšlený špatně. Tudíž si můžu úlevně říct, že mi to nehrozí. A poslední otázkou je, proč tolik přemítám nad studenou a odtažitou věcí. Na základě předchozích zkušeností se mohu domnívat, že po čase na film absolutně změním názor. A doufat, že to ospravedlní moji existenci, používání vznešených slov, lásku k věcem v lese a obecné nevzrušení.(29.6.2013)

  • Traffic
    *****

    Obavy z toho, že Park Chan-wook po přesunu do Hollywoodu vyměkne nebo se bude muset podřizovat tamním pravidlům, se ukázaly jako zcela liché. Naopak, Park ve Stokerových všem svým americkým kolegům ukázal, jak neuvěřitelně účinným a opojným způsobem pracovat s některými základními principy hollywoodských filmů. S tím souvisí i to notně pomýlené srovnání s Terrencem Malickem, protože zatímco texaskému stydlínovi jde v první řadě o vytváření poetických impresí, Park podobně vypadající záběry působivě zužitkovává v narativním opakování (a variaci), čímž jim dává i jiný účel než čistě atmosferický nebo symbolický. Dále jsou samozřejmě nesmyslná všechna ta silácká obvinění z manýrismu nebo "vizuální onanie", jelikož - podobně jako v Lady Vengeance, kdy se přestylizovanost filmu zrcadlila v touze hlavní hrdinky vykonat "krásnou pomstu" - je ona všudypřítomná prostupnost časových a prostorových rovin (potažmo práce z mimozáběrovým zvukem) motivována schopností Indie slyšet a vidět věci, které jiní nevnímají. Ve Stokerových jsou minimálně dvě křížově stříhané sekvence, které jsou natolik sofistikované a geniálně vygradované, že mi u nich padala čelist a popravdě nevím, kdy jsem naposledy viděl něco tak dokonalého. Svým způsobem chápu, že je to hodně formalistická potěcha, ale u filmu, který tak důmyslně pracuje s očekáváním (a jeho několikanásobným podvracením), napětím a distribucí informací, bych i u "imerzivně" naladěných diváků čekal víc než jen otrávená hlášení o neskonalé nudě. Spolu s Lady Vengeance nejlepší Park.(6.6.2013)

  • gogo76
    ***

    Kórejci to skúsili v Hollywoode a ja im fandim, ale Stokerovci sú dosť zvláštnym filmom. ktorý sa po celú stopáž tvári ako veľmi premyslený a chytrý hriller, ale nie je to celkom tak. N. Kidman hraje výborne a zo všetkých plastikových kreatúr z poslednej doby (M. Ryan. R. Zellweger) vyzerá a hrá najlepšie. Filmu kraľuje postava Indie, ktorú výborne stvárnila M. Wasikowská a nebyť jej detailne prepracovanej postavy tak neviem. Niektoré momenty pôsobia čudne, napr. keď India zistí príčinu úmrtia svojho otca, veľmi neprotestuje...Režisér urobil z otrepaného scenára pozerateľný film, ale ako celok iba priemer. 60%.(11.9.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace