poster

Stoker

  • Česko

    Tajemství rodiny Stokerů

  • Česko

    Stokerovi

    (festivalový název)
  • USA

    Stoker

  • Velká Británie

    Stoker

  • Slovensko

    Stokerovci

Mysteriózní / Thriller / Drama / Psychologický

USA / Velká Británie / Jižní Korea, 2013, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bloody13
    ***

    Co se týče vizuálu, nemám výhrady, tam je to oku lahodící bombička. Problém mám s Wasikowskou, která coby psychicky nevyrovnaná, ale nadržená slečinka hází na všechny kolem nenávistné pohledy a skoro až galantním způsobem fuckuje i svoji maminku v podání Kidmanky. A jelikož ta vypadá na téměř půlstoletí pořád rajcovně, o to větší škoda je, že si tu nestřihne alespoň jedno sexuální číslo. Nadrženost všech tří postav totiž byla ve vzduchu cejtit víc než dost.(7.6.2013)

  • Rob Roy
    ****

    Po 20 minutách jsem si říkal, že tentokrát to bude bohužel jen prázdná samoúčelná jasně nalajnovaná onanie, která ničím nepřekvapí, ale pak Park začal házet bomby a zase mě dostal. Jak bylo psáno, chce to ještě jednu projekci P.S. Střihová sekvence "sprcha" je totální. Slečna vedle mě svýmu příteli myslím při téhle scéně zahlásila, že to je asi nejúchylnější film jakej viděla :)(6.3.2013)

  • Traffic
    *****

    Obavy z toho, že Park Chan-wook po přesunu do Hollywoodu vyměkne nebo se bude muset podřizovat tamním pravidlům, se ukázaly jako zcela liché. Naopak, Park ve Stokerových všem svým americkým kolegům ukázal, jak neuvěřitelně účinným a opojným způsobem pracovat s některými základními principy hollywoodských filmů. S tím souvisí i to notně pomýlené srovnání s Terrencem Malickem, protože zatímco texaskému stydlínovi jde v první řadě o vytváření poetických impresí, Park podobně vypadající záběry působivě zužitkovává v narativním opakování (a variaci), čímž jim dává i jiný účel než čistě atmosferický nebo symbolický. Dále jsou samozřejmě nesmyslná všechna ta silácká obvinění z manýrismu nebo "vizuální onanie", jelikož - podobně jako v Lady Vengeance, kdy se přestylizovanost filmu zrcadlila v touze hlavní hrdinky vykonat "krásnou pomstu" - je ona všudypřítomná prostupnost časových a prostorových rovin (potažmo práce z mimozáběrovým zvukem) motivována schopností Indie slyšet a vidět věci, které jiní nevnímají. Ve Stokerových jsou minimálně dvě křížově stříhané sekvence, které jsou natolik sofistikované a geniálně vygradované, že mi u nich padala čelist a popravdě nevím, kdy jsem naposledy viděl něco tak dokonalého. Svým způsobem chápu, že je to hodně formalistická potěcha, ale u filmu, který tak důmyslně pracuje s očekáváním (a jeho několikanásobným podvracením), napětím a distribucí informací, bych i u "imerzivně" naladěných diváků čekal víc než jen otrávená hlášení o neskonalé nudě. Spolu s Lady Vengeance nejlepší Park.(6.6.2013)

  • Gilmour93
    ***

    Stokerovi: Neserte se do rodiny! Když na vás v maskérně malují tetování s šiframi pro útěk z vězení, máte čas přemýšlet o Hitchcockově Shadow of a Doubt a třeba i vytvoříte vagóny vlakové soupravy. Pokud však s nimi hodláte vyrazit na cestu, je třeba sehnat schopnou lokomotivu. Jedna korejské výroby, renomovaná, vyhledávaná, svébytně provokující, se našla, jenže ouha - někde během cesty se jí špatně napojené vagóny odpojily. Evidentně konstrukční chyba, ale mašinka si situaci (možná i trochu narcisisticky) nechtěla připustit a jela si to svoje až na místo určení, jako by věděla, že přihlížející jí stejně zatleskají, protože čekají jen na ni. Abyste si nemysleli, nemám jí to za zlé. Někomu se stačí kochat mašinkami, někdo chce vidět kompletní vlak, záleží samozřejmě na vkusu, či momentálním rozpoložení. Ostatně, kdyby Stallone zapřáhl Rambo: First Blood za uhlák Ki-duk Kima, dopadlo by to stejně.. Mimochodem, tagline z úvodu komentáře je velmi výstižný. Chyběla jen pověstná ruka (Thing) z Addams Family a teď nemyslím scénu ve sprše..(12.12.2013)

  • J*A*S*M
    *****

    Naprosto boží, tak dokonale režijně vybroušený film se vidí jednou za půl roku. Od první do poslední minuty jsem si užíval čirou radost z toho, jak je vše na svém místě. Ani scénáři bych příliš mnoho nevytýkal. Ten film je na lidské iracionalitě a pudovosti založen, takže občasné "nelogické" chování postav je lehce prominutelné. Paráda po všech stránkách.(7.6.2013)

  • - Scénář byl v roce 2010 zařazen na "černou listinu" nejlepších nerealizovaných scénářů. (Dr Lizal)

  • - Jedná se o první anglicky mluvící snímek režiséra Chan-wooka Parka. (Fevas)

  • - Herec Wentworth Miller napsal scénář pod pseudonymem Ted Foulke. (Brousitch)