poster

Majster kat

  • anglický

    Hangman, The

    (neoficiální název)

Drama / Historický

Československo, 1966, 106 min

  • gogo76
    *****

    "Napi sa!(slivovice) . Nemôžeš čo?, lebo by si zdochol!..." P. Bielik ma ešte nikdy nesklamal a nech sa pustil do čoho chcel vždy mu to vyšlo. Jeho facky a kopance vo filmoch vždy bolia, na to si on potrpel, preto ma každá pobaví. Príbeh zaujme takmer každého, pretože svojou štruktúrou, postavami a rozložením síl dobra a zla pripomína klasickú rozprávku a Bielik sa tomuto prirovnaniu ani nebráni a priznáva to. Film je plný vtipných hlášok, bavil som sa neskutočne. Herecky tu dominuje absolútne fantastický Vlado Muller a tesne za ním výborný Š. Kvietik. Film je tak krásne farebný až mi pripomínal slávne hollywoodske historické trháky zo 60-70-tych rokov. Majster Kat je slovenská klasika a právom patrí k tomu najlepšiemu , čo u nás vzniklo. Po takomto filme som vždy hrdý na to produktívne obdobie pred 89 rokom. Vtedy sme filmy robiť vedeli, dnes to nejde. 100%.(16.6.2013)

  • Fanucci
    ****

    Místy až komické, herci přehrávají a teatrálních gest člověk vidí až příliš (např. Agajkyno zabodnutí dýky do hrudi vojáka:-). Také ďábelský střih od smrti manželek až po dospění dětí je poměrně brutální, protože jde o zhruba 20 letý skok...Ale přesto, dialogy a až tragické výjevy utrpení a nenávisti stojí za to vidět. Také hodně ostré protináboženské názory podávané s nadhledem a vtipem tureckým pašou bych od slovenského režiséra zrovna nečekal...ale příjemně mne to překvapilo! (nejsem zrovna náboženský typ:-) Kvietik a předevší Muller jsou fantastičtí. Ten hluboký Mullerův hlas mi bude v hlavě rezonovat ještě hodně dlouho.(14.1.2008)

  • tron
    ***

    „Pánboh má truhlicu na každú opicu.“ Čakal som niečo iné/lepšie - pochmúrny, pesimistický čierno-biely historický príbeh, depresívnu, ťažko psychologickú štúdiu kata (ako sa cíti, keď robí to, čo robí, ako ho vnímajú dedinčania a jeho rodina?). Čakal som strhujúce sólo monštruózneho Vlada Müllera (MEDENÁ VEŽA). Dočkal som sa bezstarostnej (oproti tomu, čo som čakal) pestrofarebnosti á la POSLEDNÁ BOSORKA s nevýrazným výkonom Štefana Kvietika (MEDENÁ VEŽA), neveľmi dobre napísaného scenára (prvá polovička je taká turecká, až som myslel, že omylom pozerám „Alibabu a štyridsiatich zbojníkov“) a montypythonovskými zvratmi (vražda za bozk). Müller sa predstavuje v prekvapivo vedľajšej, miestami až komickej (!) úlohe (prečo sa film volá podľa neho, keď o ňom vôbec nie je? O kom ale vlastne je? O nikom!) a hereckú česť nakoniec paradoxne neparadoxne zachránil jeho citlivý syn Emilko (Peter Debnár).(19.2.2010)

  • lucascus
    ****

    Film o hodnotě lásky a především pak přátelství - to je totiž ta nejkřehčí věc na světě. A Slováci, jak se v posledních měsících dozvídám, v šedesátých a sedmdesátých letech uměli zatraceně dobře filmovat. A ti jejich herci - to je prostě elita jedna báseň. Vlado Müller je zde bezpochyby největší hvězdou v roli mistra kata, který postupně dává průchod své hořkosti a zpřetrhá poslední city, které uvnitř sebe ještě nosil. Jeho herectví, dikce a hlasový rozsah je neuvěřitelný. Štefan Kvietik zde sice stojí trochu ve stínu velkého Vlada, ale i on ukázal, jak dobrý herec je. Půvabem pak zaujme Emília Vášáryová a v menší roli se mihne i pozdější lamač dívčích srdcí Jozef Adamovič. Právem tento film patří ke klenotům slovenské kinematografie (spolu s Medenou vežou, Zmluvou s diablom, Orlim pierkom, Polnočnou omšou, Obchodem na korze a dalšími skvosty).(23.12.2013)

  • dr.fish
    ***

    Není to v jádru špatný film. Když se ale zamyslím nad tím, jak zajímavé téma ke zpracování to je, kolik zůstalo nevyužito, kolik nedotažeností (zbytečných) ve filmu je....zkrátka geniální námět trestuhodně promrhaný v teatrálních kreacích Vlada Mullera. Neuměle spíchnutý historický velkofilm bez historie. Výprava (zejména vypodobnění Turků) naprosto tragická, některé lokace (z 19. století!!!) směšné. A mohl to být slovenský Jan Hus... 60%(9.1.2012)

  • - Film mal pôvodne vzniknúť v koprodukcii s Juhosláviou, no po povodniach, ktoré v roku 1966 postihli Slovensko, sa z finančných dôvodov viaceré scény napokon nakrúcali v Čechách. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)

  • - Petra Debnára, ktorý stvárnil mladého kata Emilka Targu, predaboval Marián Labuda(Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)

  • - Film prilákal do kín aj na dnešné pomery neuveriteľné 4 milióny divákov. Napriek tomu sa vyskytli prirovnania ku gýču. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace