• sepp
    *****

    Téměř bezchybná historická freska, která nedovolí nikomu od sebe odtrhnout s výborným pozadím turecké nadvlády v počátku příběhu. To vše díky dvěma ústředním postavám i ostatním hercům, ale též výpravě. Dobové kostýmy jsou naprosto bezchybné a v barevném technicolorovém provedení společně s výtečnou kamerou a silným příběhem dotváří celkový vysoce nadprůměrný zážitek.(13.1.2008)

  • Fanucci
    ****

    Místy až komické, herci přehrávají a teatrálních gest člověk vidí až příliš (např. Agajkyno zabodnutí dýky do hrudi vojáka:-). Také ďábelský střih od smrti manželek až po dospění dětí je poměrně brutální, protože jde o zhruba 20 letý skok...Ale přesto, dialogy a až tragické výjevy utrpení a nenávisti stojí za to vidět. Také hodně ostré protináboženské názory podávané s nadhledem a vtipem tureckým pašou bych od slovenského režiséra zrovna nečekal...ale příjemně mne to překvapilo! (nejsem zrovna náboženský typ:-) Kvietik a předevší Muller jsou fantastičtí. Ten hluboký Mullerův hlas mi bude v hlavě rezonovat ještě hodně dlouho.(14.1.2008)

  • Anderton
    ***

    Emocionálne maximálne vyhrotená melodráma, ako v divadle. Bielik vie, ako narabáť s publikom, čo sa týka práce postáv a rovnako aj s exotickými a divácky príťažlivými kulisami a kostýmami. Aj by sme zabudli, že je to celé akosi vypreparované a hĺbka postáv je nahrádzaná práve expresívnym prejavom hercov. Milovníčki kostýmových jednohubiek so Jeanom Maraisom však budú v siedmom nebi. Takže najväčším kladom tejto historickej drámy je okrem hereckých výkonov dojem, že sa pozeráte na zahraničný film so štedrejším rozpočtom. K záporom radím až príliš pasívne ženské postavy, ktoré navyše nedostanú žiaden priestor. Ďalší so slovenských filmov, pri ktorého sledovaní som si začal uvedomovať, že kedysi veľmi dávno som to videl a začal som sa zabávať spomínaním si na riešenia jednotlivých situácií, kde som sa väčšinou nemýlil. Hold čo sa v mladosti naučíš, alebo si pozrieš, ostane v hlave navždy.(1.1.2014)

  • farmnf
    ****

    Příběh vám zprvu připadne jako nezvládnutá taškařice věčně ožralých a nedisciplinovaných slováků, kteří se pasují s tureckými okupanty, tedy okupanty vychytralými a cíledědomými (Eduard Bindas? jako paša je skvělý intelektuál co debatuje o bibli se slovenským knězem). Po nástupu Emila(Muller) do úřadu kata nastává zlom a film je dalek od stupidní taškařice. Něčím mě to připomínalo i Spalovače mrtvol. Popis zrůdnosti tohoto posledního kata se blíží dokonalosti díky skvělé režii Bielikově a umění Vlado Mullera. Třešní na dortu se stává Emilia Vašáryová, hrající turecko-slovenskou míšenku. Vůbec jsem ji nepoznal. Film od kterého se neodchází, byť vady scénáře jsou hodně patrné....(2.4.2012)

  • drake31
    ***

    Nepatrím moc k fanúšikom slovenskej kinematografie, a rozhodne sám od seba by som tento film ani nepozeral, ale pani náhoda urobila svoje. Spočiatku som tento snímok nejako enormne nevnímal a bral som ho ako zabitie ticha v miestnosti. Ale potom som sa nejako zapozeral a normálne, na moje prekvapenie, ma to bavilo - samozrejme v rámci možností. Tá počiatočná príbehová línia ma zaujala, len potom ku koncu - po svadbe - už to strácalo na dramatickosti a utápalo sa to v neznesiteľnej naťahovanosti a vlastne aj preto z dávam "len" 3* - a také veľké hodnotenie som slovenskému filmu nedal ani nepamätám.(12.12.2010)

  • - Petra Debnára, ktorý stvárnil mladého kata Emilka Targu, predaboval Marián Labuda(Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)

  • - Film prilákal do kín aj na dnešné pomery neuveriteľné 4 milióny divákov. Napriek tomu sa vyskytli prirovnania ku gýču. (Raccoon.city)

  • - Turecké rekvizity boli zapožičané z renesančného múzea v Topoľčiankach a zbrane z hradu Červený kameň. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace