poster

Futurologický kongres

  • Izrael

    Kennes ha'atidanim

  • Německo

    The Congress

  • Německo

    Der Kongress

  • Polsko

    Kongres

  • Francie

    Le Congrès

  • Slovensko

    Futurologický kongres

  • USA

    The Congress

  • Velká Británie

    The Congress

  • Kanada

    The Congress

  • Nový Zéland

    The Congress

  • Austrálie

    The Congress

Drama / Sci-Fi / Animovaný

Izrael / Německo / Polsko / Lucembursko / Francie / Belgie, 2013, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    I když má film rozhodně co říct a má v sobě poselství, které je dáno i tím, že byl příběh převeden do tohoto média, tak je to především forma, která tady zaujme, a to naprostým právem. Chvíli máte pocit, že se jedná o něco dalšího z pera Charlieho Kaufmana, ale přitom je to příjemné sci-fi s krásnou fantazií a nádherně bizarně absurdním vývojem.(29.5.2017)

  • dr.horrible
    *****

    Satira s metaforami prekypujúcimi fantáziou, fantáziou prekypujúcou metaforami a šedou, krutou a vtipnou realitou. Šancu na komerčný úspech v tom moc nevidím a to je možno dobre. Len tak ten film niekde objaviť, zapnúť a nechať sa prekvapovať. Tak originálny, krásne divný film sa len tak nevidí. 90%(26.1.2014)

  • Radek99
    ****

    Zvláštní krása, tahle filmová adaptace povídky Stanisława Lema. Zvláštně krásný jiný film... Po Valčíku s Bašírem se Ari Folman opět vydal cestou experimentu a originální fúze animované a hrané obrazové složky...ony dvě poloviny jsou ale trochu nesourodé - zatímco hraná je obrovsky silná a vzbuzuje emoce (kupříkladu příběh, který vyprávěl během skenování umělecký agent hlavní hrdince a provedl jí spektrem emocí), druhá animovaná část ve mne skoro žádné emoce nevyvolala...až samotný hraný konec... To memento před animovanou oblastí, před realitou stvořenou halucinogeny či průmyslově vyráběnými iluzemi., je zajímavá dystopická reflexe připomínající kultovní Matrix a odkazující k platónskému mýtu o jeskyni...Ari Folman ho vybavil celou řadou popkulturních odkazů a halucinogenní animovaná část se rozvíjí čistě dadaisticky a surreálně...svým vizuálem a charakterem připomene nejvíce asi Žlutou ponorku legendárních Beatles...(14.4.2017)

  • Martin741
    **

    Pokial bol film o herecke, ktora je uz za zenitom a s postupujucim vekom jej ubuda filmovych roli, tak so m to so zaujmom pozeral. ZaplatKali vsak nie som funda animakov, takze ako film skocil do animovanej casti, stracal sa moj zaujem o film, lebo jednak tento atribut, ktory som uz spominal, a jednak nastupila nuda. Nemam rad nudne filmy, a tento medzi nudne rozhodne patri : 20 %(12.9.2015)

  • Dont
    ***

    Nebudu zapírat a rovnou přiznám, že kongres, jakkoli futurologický, byl pro mě značnou část stopáže nelogický a obtížně uchopitelný. Přesto musím uznat, že se jedná o snímek velice podnětný a možná to někdy zkusím ještě jednou v lepší formě. Hrané pasáže se mi zamlouvaly, zejména když skenují Robin Wright a Harvey Keitel začne vyprávět. To bylo silné a skvěle zpracované. Dokonce jsem chvilku uvažoval, že bych za tuto pasáž a za zvláštně a neotřele jímavý závěr dal ty čtyři, ale pestrobarevné malované pasáže šly prostě hodně daleko ode mě.(27.1.2014)

  • - Z jednoho detailu lze vysledovat, kdy se příběh odehrává. Když Robin (Robin Wright) přijíždí svým Porsche na futurologický kongres, vrátný načte čárový kód její registrační značky. Z ní se dovíme, že autu technická vyprší v prosinci 2030. (Dinsberg)

  • - Místo, kam se Robin (Robin Wright) po návratu do běžného světa vydává hledat svého syna, je bývalé berlínské centrální letiště Tempelhof. Původně mělo sloužit jako ústřední letiště pro celou nacistickou říši a jeho budova je dodnes třetí největší souvislou budovou na světě. (Charlizee)

  • - Úryvek z virtuálního film Triple R: Strike, ve kterém naskenovaná Robin (Robin Wright) sedí na bombě padající z letadla, je odkazem na film Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964) od Stanleyho Kubricka.