Režie:
Bill CondonKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Philip GlassHrají:
Tony Todd, Kelly Rowan, Bill Nunn, Matt Clark, David Gianopoulos, Fay Hauser, Timothy Carhart, Veronica Cartwright, Randy Oglesby, William O'Leary (více)Obsahy(2)
Hrůzná legenda o Candymanovi sahá až do roku 1890... V té době se otrok Daniel Robitatle (Tony Todd) dopouští těžkého hříchu na bělošce, dceři plantážníka. Je surově lynčován davem, zohaven a vhozen do včelího úlu. Annie (Kelly Rowan), mladá půvabná učitelka, přišla o svého otce, který byl krutě zabit. Vražda nejen připomíná dávnou legendu, ale navíc je z ní obviněn bratr Annie. Jí nezbývá, než mýtus vyvrátit. Ke svému úděsu však zjistí, že její babička byla Danielovou milenkou a že minulost rodiny je s legendou propletena. Jak děsivý musel být pohled do zrcadla, když v něm uviděla obraz Candymana! Vrací se do domu svých rodičů a rozbíjí všechna zrcadla, aby zavražděné vrátila zpět do říše mrtvých. Vše se zdálo být vyřešeno, až jednou její dcera vzala do ruky kosmetické zrcátko... (Bonton Home Video)
(více)Recenze (71)
Na jednu stranu jde film tak trochu ve šlépějích jedničky, na druhou stranu je dějově barvitější a vizuálně působivější. Rowanová sice postrádá charisma i krásu Madsenové, to je ale vyváženo příjemným gore, kdy hák opravdu nezahálí. Nechybí samozřejmě včely, ale hlavně obrazově ztvárněný počátek legendy vyrostlý ze skutečného příběhu - dojde i na řezání ručičky pilou v přímém přenosu. Pěkné je i finále, které by později jistě zprasily levné pixely. Opět velmi dobrá kamera a skvělá hudba elektronického mága P. Glasse. Hodnocení před lety jsem zvedl o jednu hvězdu. Kromě Todda mě potěšila V. Cartwrightová a hrát v tomhle díle Madsenová, šel bych s ním ještě výše... ()
Candyman, Candyman, Candyman, Candyman, Candy...no aby som to neprehnal. Pokračovanie kultovky, ktorú doladil hlavne soundtrack od Philipa Glassa, je pitvorčinou chcejúcou ísť rovnakou cestou ( a rovnakými finančnými zárobkami ), ako predchodca, ale snaží sa málo. Už len podnázov dáva tušiť, že tu nejde len o pôst ako taký, ale aj o spätný progres týkajúci sa hororových ingrediencií. Snáď nabudúce. ()
Jak tu píši i další, že jde jen o takový prohloubenější remake jedničky. Nelze než souhlasit. Atmosféra zmizela, hudba s jedničky už nefunguje tak jako fungovala a konec je naprosto žalostný. Sice samé kritiky, ale pro fanoušky Candymana se tu najde i mnoho pozitiv, a to v podobě flashbakové zrodu Candymana samotného, brutálnější a krvavější vraždy. ()
V původním filmu pouze načrtnutá legenda získává jasné obrysy a ve flashbacku se dozvíme jak to všechno s Candymanem alias bývalým černým otrokem Danielem Robitaillem bylo. Zaplnění prázdných míst strašákova příběhu je však jediným výraznějším pozitivem. Dvojka pouze recykluje stejný obsah a téměř veškeré tajemno vniveč se obrací. Atmosféra prvního dílu, navozená zejména skvělou kamerou, se vytratila a zůstává jen průměrné béčko se vzdychajícím Tony Toddem, charisma zlého hajzla mu díkybohu zase nechybělo. Překvapivě za tři háky. ()
Najmä vďaka charizmatickému Tony Toddovi solídne pokračovanie, v ktorom sa súčasnosť v New Orleanse prelína s občasnými retrospektívnymi pohľadmi na trpký životný príbeh otroka Daniela Robitailla a jeho premenu na desivého Candymana. Niektoré pasáže sú tak trochu nudné, no vždy keď sa na scéne objaví Candyman, tak je o zábavu prakticky hneď postarané... ()
Galerie (14)
Photo © MGM
Zajímavosti (3)
- Ako producent sa na sequeli podieľal aj otec predlohy Clive Barker. (BlackTom)
Reklama