Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletý Roman Kogler žije v nápravném zařízení pro mladistvé, má za sebou již půlku trestu a před sebou naději, že bude propuštěn na podmínku. Šance se však zdají mizivé, je samotář, nemá rodinu a vypadá to, že není schopen začlenit se do společnosti. Jednoho dne překvapí jak svého vychovatele, tak možná i sám sebe: získá zaměstnání ve vídeňské městské márnici. Setkání se smrtí a smutkem, které jsou přirozenou a stejně samozřejmou součástí života jako láska či zrození, mu pomůže dospět a vyrovnat se s minulostí zatíženou vinou. Režisér téma nezneužívá, diváka citově nevydírá, a navíc měl šťastnou ruku při výběru hlavního představitele, který svým autentickým herectvím snímek podpořil. Celovečerní režijní a scenáristický debut herce Karla Markovicse je úspornou a vizuálně podmanivou sondou do lidské psychiky. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (30)

togaf 

všechny recenze uživatele

Informace o Romanovi se divák dozvídá postupně, přirozeně. Takový je i celý film - opravdový. Byla jsem moc spokojená s obsazením, nejen hlavního hrdiny, ale prakticky všech - kolegové pohřebáci, pracovníci nápravného zařízení a hlavně Romanova matka. Silný příběh podaný neokázalým, ale působivým způsobem. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Smrt, vina, osamělost... Drtivý snímek s výborným Thomasem Schubertem v roli mladinkého Romana Koglera ze života (či lépe a vhodněji ze živoření) v pasťáku, aneb syrový příběh o tom, jak práce s mrtvými dovede člověka přimět k životu a nadechnutí... Mrazivě působivá záležitost, poklona Karlu Markovicsovi za režijní a zároveň scenáristický debut. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Já vím, že na tohle téma jsou mraky filmů, já vím, že mnohé z nich jsou určitě i lepší, ale já si nemůžu pomoct, dlouho jsem necítila takovou zvláštní empatii ke klukovi, jakým byl v tomhle případě Roman. Bylo mi ho líto v té jeho zoufalé osamělosti, při jeho dost kruté a silně deprimující práci jako je přepravování mrtvol a nebo při jeho striptýzových, ponižujících prohlídkách, když se vracel z práce zpátky do pasťáku. Ta jeho osamělost byla nejvíc zřejmá třeba ve scénách v bazénu a nebo i při rozhovoru z matkou. Těch situací bylo určitě víc a já jsem vděčná i za ten otevřený konec, který mi poskytnul malou jiskřičku naděje pro Romana do budoucna. Na tu první polovinu filmu bych trochu přitlačila, co se týká tempa, jinak nemám nejmenších výtek, spíš naopak. Za debut Thomase Schuberta a za prvotinu režiséra Karla Markovicse dávám určitě palec nahoru. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Najít smysl života v těsné blízkosti smrti? Proč ne? Nakonec, velkokapacitní překladiště použitých lidských schránek může být právě pro introverta místem jak dělaným k utřídění myšlenek i nápovědou v hledání vysvětlivek ke skrytým významům uplynulých událostí... Tiché osobní drama o zatemnělé mysli, kde nic není zbytečné, snad jen ta těla bez duší, o která je zde tak krásně postaráno. ()

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Námět je to super, ale to zprácování už je horší. Bylo to vcelku nudně zpracované. Chtělo by to větší spád a ne tak moc prázdných scén. Ale líbil se mi hodně herec v hlavní roli. Jen byl na můj vkus moc tichý. V druhé polovině filmu už se to trochu zlepšilo. Hodně jsem postrádala hudbu. Občas tam sice byla, ale málo. Trochu jsem i uvažovala o 80%, ale nakonec dám jen lepších 60%. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (5)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo predovšetkým vo Viedni a priľahlom okolí. (MikaelSVK)
  • Základním předobrazem, který režiséra k natočení filmu inspiroval, byl pohled na mrtvou ženu ležící na zemi v pokoji. (šalenka)
  • Hlavní hrdina byl vybrán z více než 200 studentů, kteří s herectvím neměli žádné zkušenosti. (šalenka)

Reklama

Reklama