Režie:
Spike LeeScénář:
Mark ProtosevichKamera:
Sean BobbittHudba:
Roque BañosHrají:
Josh Brolin, Elizabeth Olsen, Sharlto Copley, Samuel L. Jackson, James Ransone, Lance Reddick, Michael Imperioli, Richard Portnow, Max Casella (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Po jednom mejdanu se Joe Doucett probouzí v neznámém pokoji a vedle kocoviny má mnohem závažnější problém. Neví kde je, nemá své osobní věci a hlavně - nemůže ven. V televizi navíc hlásí, že jeho žena byla zavražděna a on je hlavním podezřelým, po masakru v jeho domě zůstala naživu malá dcerka. A tak to zůstane na dlouhých 20 let. V Bílém domě se střídají prezidenti a on stále neví, kde je, kdo ho vězní, na jak dlouho a proč. Den za dnem v jedné malé místnosti. 20 let. Zničehonic se probouzí venku na svobodě. Jediné, na co od té chvíle myslí, je pomsta, za kterou jde nelítostně a brutálně. Brzy navíc v telefonu uslyší: „Jestli chceš vidět svou dceru ještě někdy živou, odpověz na dvě otázky. Proč jsem tě nechal uvěznit? A proč jsem tě teď pustil ven?" (Bontonfilm)
(více)Videa (7)
Recenze (492)
Tohle byla celkem zajímavá záležitost. Ani jsem netušil, že to byl remake toho korejského Old Boye, vím, že je film tohohle jména, ale myslel jsem, že je to shoda. Příběh o pomstě a dávné křivdě, dá - li se to tak nazvat má celkem dost solidních momentů a je místy velmi akční. Ty bitky kdy Joe Doucett jak robocop drtí kladívkem kosti hordám na něj nabíhajících chlapů, kterým kosti křupou stejně jako bejzbolky co mají v rukách byly výborné. Celé to funguje celkem solidně, problém je, že nad tím člověk nesmí moc přemýšlet. Já jsem totiž vždycky na pochybách, když všechno šlape podle přesně nalajnovaného scénáře v tomto případě nikoliv režiséra, ale záporáka, který Joea uvěznil. Vždyť tam bylo tolik momentů, kdy se dal příběh snadno vykolejit nějakou Joeovou akcičkou se kterou by se nepočítalo... Ačkoliv občas nejsem nadšený z filmů, které skončí a já nevím na čem jsem a jsem v rozpacích, zda jsem to všechno ,,chytil'', tady jsem byl z toho polopaticky zakončeného závěru až zklamán. Všechno je divákovi vysvětleno do poslední tečky za posledním slovem poslední věty... Ale za vidění film určitě stojí. Takže když to všechno sečtu dohromady a navíc vezmu v potaz, že je to vlastně poameričtělá verze 10 let starého korejského filmu ( a scénáře), což nikdy nehodnotím pozitivně, dávám za tři čínské knedlíčky. * * * ()
Docela se mi zamlouvala i šikmoočková verze snímku. Tahle americká mi však přišla po všech směrech lepší. Především ubylo postav, které vlastní šikmé oči, tím pádem se veškeré souvislosti staly mnohem srozumitelnějšími. Také zmizela artovost, kterou byl původní snímek zahlcen. Světe div se, jde to podat i bez toho. Josh Brolin je samozřejmě někdo, takže i na pozici hlavní postavy nastalo razantní zlepšení. Všechna akce je moc pěkně udělaná, opravdu moc pěkně. Co víc dodat? Příběh je samozřejmě hrozně super. Většina remaků stojí za hovno, ale tento mě více než potěšil. Závěr neměl ani nejmenší chybičku a totálně mě dostal. Korejský orginál už jsem viděl velmi dávno, takže si ho pamatuji pouze mlhavě, ale tuším, že se zdejší závěr docela lišil. Docela dost. Kdo hodnotí méně než 3*, tak ten tomu prostě nerozumí a měl by se na filmy úplně přestat dívat. Nebo by měl alespoň zežloutnout, odstěhovat se pár kilometrů na východ a počkat až bude severními bratry vymazán z mapy. Já filmu nemám co vytknout. 5* ()
Pokud bych se snažil odmyslet si existenci originálu, možná by remake nebyl tak špatný, jenže zapomenout se dá jedině s kvalitní hypnózou a tu nový Oldboy neobsahuje. Základní problém remaku spočívá v jeho zjednodušení, v jeho snaze o srozumitelnost a vlastně i korektnost - Oldboy v emerickém podání má příliš obroušené hrany. Spike Lee vypráví v typicky hollywoodském stylu až příliš lineárně, bez esenciální extravagance a úchylnosti, která je pro vykreslení tohoto příběhu tak důležitá. Chybí také lehce filozoficky laděné momenty, které diváka donutí přemýšlet. Následující text obsahuje SPOILERY. Původní Oldboy je film především o lásce a ta se v remaku téměř nevyskytuje. U Adriana jde o zneužívání, u Joeho spíše jen o fyzický akt incestu, u obou postav se tedy srovnává pouze po formální stránce to, co se stalo s tím, co je společensky korektní. Korejský Oldboy je nádherný v tom, že i přes nepřijatelnost incestu, láska mezi oběma dvojicemi přetrvala. 4/10 ()
Let Me In vrací úder. Problémem filmu není ani to, že nepřináší nic nového. Problémem je, že se zbavil i toho, co tak efektivně fungovalo v původní jihokorejské klasice. Digitální krev je pro smích, chybí tomu pořádný příběhový drive a celková "aby lidi neskuhrali" brutalita je tak špatně podána, že celý Oldboy působí místy až nechtěně komicky. Nový konec je sice když-už-tak zajímavý a Olsenka je kočka první třídy, ale proč dávat vyšší hodnocení, pokud jako celek je film ve finále tak trestuhodně zbytečný. Kdo neviděl originál, budiž dvě hvězdy navíc. Kdo naopak měl to štěstí setkat se s Seoulským kulťákem, nechť za to neutrácí na zlámanou grešli. ()
Předvídatelná poita (díky Chan-wook Parkova originálu) nezasáhne diváka tak dostatečně silně. Spike Lee je skvělý tvůrce, má cit ke své myšlence, přístup k divákovi, k napětí (25.hodina, Spojenec), k akci do detailu, ale ten americký chtíč diváka rozervat na malé kousky je příliš okatý. Remake měl dostat Quentin Tarantino, ne Spike Lee. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (20)
- O rolu Marie sa uchádzala Lily Collins. (m.a.t.o.)
- Film sa natáčal v meste New Orleans v americkom štáte Louisiana. (Laslo)
- Joe (Josh Brolin) se dívá v restauraci na chobotnice plavající v nádrži a hned na to odejde. Je to reakce na nechvalně známou scénu pojídání živé chobotnice z původního snímku Oldboy (2003). (Dr Lizal)
Reklama