Reklama

Reklama

Nejhledanější muž

  • Velká Británie A Most Wanted Man (více)
Trailer 1

V hamburské islámské komunitě se jedné noci objeví neznámý muž na pokraji smrti. Napůl Čečenec, napůl Rus, který má u sebe 500 dolarů a tajné informace o milionovém kontě v jedné soukromé bance. Jeho identita zůstává záhadou - je Issa terorista nebo oběť špinavých praktik mezinárodního zločinu? Když vyjde najevo, odkud pocházejí peníze na účtu, jeho život bude opět v ohrožení a začnou se o něj intenzivně zajímat všechny tajné služby. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (466)

heyda 

všechny recenze uživatele

Pro mě zklamání. Nemůžu si pomoc, ale čekal jsem napínavou investigativní pecku z prostředí zamlženého Hamburku, ale bohužel očekávání zůstala těžce nenaplněna. Bylo to pomalé, místy nudné a hlavně se špatným koncem. Hoffman je jedinej, kdo tento film pozvedl na snesitelnou průměrnou úroveň kriminálních filmů. Škoda, doufal jsem ve víc. 60% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Američan byl tenkrát pro mě film roku a tak jsem se na další film režiséra Corbijna moc těšil. Říkal jsem si totiž, že by zase mohlo jít o pomale vyprávějící se příběh, který zaujme hereckými výkony a naprosto realistickým příběhem. No a jelikož hlavní roli hrál Philip Seymour Hoffman, tak jsem měl co dělat i s emocemi, protože lepší herecký výkon si na sklonku kariéry připravit nemohl. V rámci samotného filmu chápu zdejší uživatele, kteří z filmu zase tak nadšení nebyli. Připravte se na poctivý realismus se vším všudy, drsné postavy v popředí celého příběhu a špionovou zápletku, která ne každého bude bavit. Napětí je ale naprosto geniální a závěr to všecko vyšperkoval. Vlastně kvalitou je tenhle film na tom úplně stejně jako Američan. Akorát se jedná o jiný příběh a jiné herce, kteří jsou stejně dokonalí, jako samotný Američan. Pro mě rozhodně jeden z nejlepších filmů v tomhle roce. A to nejenom kvůli Hoffmanovi, i když i ten má velký podíl. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Pomalý, atmosférický a kvalitní autorské počiny 70. let připomínající mix špionážního thrilleru a artfilmu (málo redundantní syžet, méně zřetelné motivace, nevyplněné vyprávěcí mezery). Informace nejsou pro lepší srozumitelnost několikrát opakovaný, mezi jejich prvním a následujícím výskytem (stvrzujícím jejich důležitost) někdy uběhnou desítky minut (Seven Friends) a stejně dlouho trvá, než dojde k jejich vsazení do širšího kontextu (např. rodinných vztahů - Jamal). Podstatné je často řečeno jenom v narážce nebo jsou vodítka umístěna někde v zadním plánu jednoho z dlouhých, precizně komponovaných záběrů s malou hloubkou ostrosti (například nápověda, jak celý film skončí, přichází s předstihem několika minut). Vzhledem k častému umisťování podstatných objektů mimo střed rámu, záleží na každém přerámování a pozici všech figur v mizanscéně. Scenárista přitom oproti předloze distribuci informací zpřehlednil a do centra dění zřetelně umístil jednu postavu (ačkoli jsem na základě knihy čekal, že protagonistou bude Brue). Zvýznamnění Bachmanna, muže, který by měl mít věci pod kontrolou, ale tak docela nemá, nahrává ústřednímu tématu bezmoci (ve vztahu k nepřehledné post-9/11 síti organizací zajišťujících národní bezpečnost). O osobním životě Hoffmanovy postavy je nám přitom paradoxně přímo sděleno nejméně, čímž je posilován zavádějící dojem, že zatímco on může autoritativně sledovat a poslouchat kohokoli, sám je sledovatelný (a manipulovatelný) jen obtížně. Obrázek o jeho charakteru a momentálním duševním rozpoložení si musíme složit z mnoha náznaků přítomných v dialozích a zejména v mizanscéně (sklenice alkoholu a cigareta definičními znaky). Náznaky jsou to přitom ještě méně určité než v knize (vztah s Frau Freyovou). Postavy dokonce vedou dialogy o prostředích, v nichž se cítí dobře a která je charakterizují (Annabel není příjemná luxusní restaurace, Bachmann je štamgastem v zaplivané přístavní hospodě). Corbijn vytěžuje noirové prostředí zabetonovaného velkoměsta s řekou, z jejíchž temných hlubin hrozí na povrch vylézt nejedno nemilé překvapení (z vody jako kdyby se v úvodním záběru vynořil také Issa). Pojetí Hamburku jako města, kde je věčně noc a prší je k našemu překvapení převráceno ve zdrcující závěrečné scéně, odehrávající se za jasného bílého dne. Dominující barvy exteriérů, interiérů i šatů postav (žlutá s modrou nebo zelenou) jsou stejně nevlídné a odtažité jako čistě profesionální vztahy mezi postavami, z nichž většina žije bez rodin i bez budoucnosti (o čemž hovoří Bachmann s Jamalem) a mají-li nějaké romantické ideály, v průběhu filmu o ně přijdou. Bachmann díky Hoffmanovu excelentnímu výkonu, korunovanému jedním z vůbec nejpůsobivějších odchodů ze scény, funguje jako autentická lidská osobnost i jako zosobnění univerzálního pocitu ztráty kontroly, důvěry a svobody. Závěrečný zvrat nepřichází odnikud, ale je nenápadně budován po celý film, jehož vyprávění je ve skutečnosti méně komunikativní, návodné a přehledné, než se jeví, neboť na jednu z dějových linií, nakonec tu směrodatnou, upozorňuje pouze mimoděk, jako kdyby neměla hrát významnější roli. Finále bourá naši představu o tom, kdo udává tón, kdo manipuluje koho kterým směrem. Po stránce řemesla a důslednosti, s jakou hájí (a nakonec obhajuje) své málo vědoucí, málo komunikativní vyprávění, nelze Nejhledanějšímu muži nic vytknout. Srovnatelně náročný, ale vděčný divácký zážitek jako Jeden musí z kola ven. 90% Zajímavé komentáře: ORIN, ScarPoul, MessiáŠ, maddy, F.W.Colqhoun () (méně) (více)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Pro mě jeden z nejlepších špionážních filmů vůbec. Jeho devízou nejsou střílečky, schránky s tisícovkou identit a pistolí či všemožná špiónská superhejblata. Tady jde v první řadě o mravenčí práci týmu lidí, kterým se naskytne příležitost dostat velkou rybu a krůček za krůčkem jdou pomalu ke svému cíli. Problémy jim dělají především nadřízení a konkurenční rozvědka, která na oko spolupracuje, ale hájí především své zájmy a svůj způsob myšlení. Už dlouho se mi nestalo, abych byl na konci tak naštvanej. Výborné představení všech zúčastněných, jimž jednoznačně kraluje Hoffman v jedné ze svých nejlepších rolích. Až tady jsem si uvědomil, jak velká je ho jako herce škoda. 90% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Vysoké hry špionážnych agentúr, ktoré viac ako bezpečnosť tohto sveta zaujíma rivalita medzi úradmi, či dokonca súťaživosť jednotlivcov na úkor bežných smrteľníkov. Línia príbehu tu nie je hlavnou zložkou a takpovediac na nej ani nezáleží. Dôležitá je pointa, ktorá vás uzemní, zmrazí, možno nevyrazí dych, ale prinúti k zamysleniu. Veci pred ktorými politici a médiá odvracajú zrak tento film rozoberá v mikroskopickej rovine. Nesúdi, nepoučuje, jednoducho len uštedrí divákovi studenú sprchu a zároveň robí z tohto sveta totálne temné miesto pre život. Hoffmanova bodka za svojou kariérou je absolútnym vrcholom jeho kariéry, no takisto ostatní herci sa hecli k špičkovým výkonom. Takže ak si uvedomujete, že bondovský týp špióna je rýdze fantasy, tak tu si vychutnáte poctivý obraz tohto sveta, ktorý sa oveľa viac približuje skutočnosti. A možno je to nedivácke, surové a bezohľadné, a možno to nebude vaša šálka kávy, musíte to akceptovať a minimálne vzdať hold herectvu a poctivej režisérskej práci. 80%. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (6)

  • Týždeň po premiére filmu na filmovom festivale Sundance zomrel hlavný predstaviteľ P. S. Hoffman. Tento film bol zároveň aj jeho posledným, kde si zahral v hlavnej úlohe. (MikaelSVK)
  • Jeden z producentů filmu Stephen Cornwell je synem autora předlohy Johna le Careé, jehož skutečné jméno je David John Moore Cornwell. (Dr Lizal)

Související novinky

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Další špionážní adaptace na cestě

Další špionážní adaptace na cestě

30.03.2014

John le Carré je britský klasik thrillerové špionážní literatury a v poslední době se s kvalitními adaptacemi jeho knih roztrhl pytel. První vlaštovkou byl Nepohodlný, zfilmovaný před 10 lety, ale… (více)

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

19.05.2012

Spisovatel John le Carré je jeden z největších klasiků špionážního žánru a adaptace jeho bestselleru Jeden musí z kola ven patří k nejlahodnějším filmovým pamlskům loňského roku. A chystá se filmová… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno