Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Recenze (877)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

tvl-Hahá, Jako úplně čistých 5 to není, ale jak čtu ty hromady sraček co tu blijou "odborníci" kteří evidentně naprosto nepobrali celý ten formát a nepochopili"řeč" jakou ten film komunikuje s divákem, tak tam tu pátou rudou prdnu s naprosto čistým svědomím. Celé je to lehké, přímé, nápadité, pathosuprosté.. šikovně to balancuje mezi několika žánry, nabízející se klišé obrací naruby a ve finále to funguje i jako podobenství s myšlenkou.... Nevím kde kdo spatřil nějákou sebemenší podobnost s Hunger Games(?) -to je úplně mimo(naopak-film je ve své základní kostře překvapivě originální). Nevím kde kdo slyšel nějáké amerikánské"národnostní" kecy(když národy už tu nefungují a ani na USAhodnoty obecně se tu už dávno nehraje)?..... Pro mě osobně je velké překvapení, že se víceméně odnikud (před několika měsíci jsem zaznamenal trailer, ale od té doby ticho..)vynořilo korejské scifíčko které je zábavné, chytré, herecky nabušené a v rámci svých pravidel hry má hlavu a patu. Sapr ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Solidně klaustrofobní post-apo aneb vlak do stanice smrt umrznutím. Poměrně zajímavý snímek s původně zamýšleným myšlenkovým přesahem, ale víc než cokoli jiného je to další óda na lidské zmrdství - v každém jednom vagónku vás čeká menší či větší překvapení v podobě lidského hnusu, jen záleží jak moc jste nad lidmi zlomili hůl. Cesta vlakem by se pak dala přirovnat ke zdolávání hory marnosti, kde opovržení střídá groteskní pitoresknost. Konec je spíš určitým vyšuměním než důstojnou tečkou za celou tou jízdou smrti. Zajímavý nápad, který ale dle mě nedosáhl svého potenciálu. ()

VojinRyan 

všechny recenze uživatele

Veľmi zvláštny film s ešte zvláštnejšou atmosférou. Od začiatku je jasné, akým smerom sa to bude uberať a o čo sa budú snažiť. Ale scenárom to nie je moc zaujímavé. Málo rozvinutý a ničím prekvapujúci. Viem, že v dnešnej dobe sa už ťažko vymýšľa niečo nové, ale aspoň niečo originálne mohli dať to tohto filmu. Jedine, čo je originálne je námet ale vôbec ho nedotiahli, nerozšírili ani nič. Urobili z toho len priemernú sci-fi. 55% - 3* ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Čakanie sa vyplatilo! Po všetkých tých sporoch, kedy nebolo jasné, či a v ako zostrihanej podobe uzrie Snowpiercer svetlo západného sveta, sme sa po dlhom čakaní dočkali. A aj napriek mojim určitých obavám z režiséra Joon-ho Bonga (jeho kúsky ako The Host, Memories of Murderer považuje len za priemerné, navyše v nich priveľmi tlačí na nehodiacu sa humornú stránku) sa jedná o viac ako príjemné prekvapenie. Pre dystopické sci-fi mám slabosť a toto bola navyše po dlhej dobe aj veľmi originálna záležitosť. Netradičný príbeh z blízkej budúcnosti, kde poslední ľudia žijú po rapídnom ochladení planéty v jednom špeciálnom vlaku, ktorý vďaka motoru neustále jazdí okolo sveta a tým vytvára vo vnútri vlastný ekosystém je námet, ktorý spracovaný ešte nebol. A aj keď som sa obával určitej monotónnosti, keďže sa kvôli príbehu celý dej logicky nemôže presunúť mimo vagóny spomínaného vlaku, tak nápaditá réžia Joon-ho Bonga má v tomto prípade presvedčila o opaku. Režisér zo začiatku prekvapuje veľmi slušným vizuálom, kde sa nebojí v rámci vagónov aj efektných preletov kamery, excelentným zobrazením špinavej atmosféry a aj výbornou akciou, ktorú na moje prekvapenie neservíruje len občas (ako sa to mohlo javiť z traileru), ale v dostatočnej miere v podstate počas celého filmu. Zhruba od polovice začnú na povrch plynúť nečakané dejové zvraty, nechýbajú momenty prekvapenia a film si po celý čas drží značnú nepredvídateľnosť. Samotného záveru som sa nakoniec obával najviac, keďže nevydarené zakončenie/zdôvodnenie udalostí by mohlo ľahko z filmu spraviť nechcený gýč a skaziť dojem aj z inak skvelých predošlých minút. Našťastie rozuzlenie v rámci vystaveného deja dáva zmysel, je v ňom badať pár fungujúcich filozofických myšlienok, aj nejaká tá sociálna kritika spoločnosti (síce nijako hlboká, ale predsa). Z časti som si v záverečnom akte spomenul na Matrix, rozdelenie sociálnych vrstiev zase počas filmu jemne evokovalo Hunger Games a drsná „špinavá“ akcia dala spomenúť na Mad Maxa. Napriek týmto prirovnaniam sa však nejedná o kópiu ani jedného z nich a film nikdy nestratí na svojej originalite. Má vlastný dej (aj keď občas s jemnými logickými dierami, ale to sa v takomto námete akým je „perpetuum mobile vlak“ dá prehliadnuť) a hlavne mal myšlienku, na ktorej staval. Do hlavných úloh sa navyše podarilo obsadiť slušnú zbierku á-čkových hercov: Chris Evans dokazuje, že vie byť sympaťákom aj mimo úlohy Kapitána Ameriku, Song Kang-Ho je prvotriedna záruka kvality z Kórei, Jamie Bell odvádza svoj nadpriemerný štandard a najviac vynikne úchylná Tilda Swinton. Jediná, ktorá zamrzí je nevyužitá „oscarová“ Octavia Spencer. Ale aby som len nechválil, tak k filmu mám bohužiaľ aj nie jednu podstatnú výhradu. Prvá smeruje k nevyváženému tempu, kde sa tie 2 hodiny v určitých momentoch nepríjemne vlečú kvôli naťahovanosti niektorých scén. Úplne zbytočné je napríklad celé dianie pred bránou posledného vagónu a súboj Kórejca s mladými obyvateľmi predošlého „disco-vagónu“. Naťahovaných scén, ktoré by si zaslúžili skrátiť je však podstatne viac: spočiatku originálny súboj s ťažko-odencami v tme zo začiatku sa svojou dĺžkou stáva monotónnym, rovnako ako aj napríklad prestrelka z vrchného vagónu do nižšieho. Režisér si jednoducho nevie ustrážiť dĺžku scén, tak aby nestratili na efektivite a občas pôsobia prepálene. Práve od tohto režiséra by som navyše čakal aj o niečo osobitejšie prevedenie – pár bizarných scén sa mu do finálneho zostrihu prepašovať podarilo (škola je toho jasným príkladom), ale inak sa až priveľmi drží na uzde a film prispôsobuje potrebám západného diváka bez nejakého výrazného pokusu ozvláštniť ho „inakosťou“. Výhrady mám aj k úplne poslednému záberu filmu, ktorý už je pomerne nepodstatný a skutočný koniec filmu prišiel tak o 3 minúty skôr ako sa film snaží prezentovať. Triky boli v poriadku, aj keď rozhodne nie prvotriedna kvalita, avšak táto videoherná štylizácia k filmu sadla. Výrazne haprovali len pri rozsiahlejších záberoch na vlak z diaľky, ktoré keby v zostrihu neboli určite by to filmu nijako neuškodilo. Vo výsledku však slušný, netradičný, postapokalyptický, dystopický snímok, ktorého zbytočná snaha o veľkoleposť a násilné tlačenie filmu do „blockbusteru“ občas vedie ku kýču, občas sa zbytočne prispôsobuje potrebám západného diváka, ale hlavne by si zaslúžil o niečo šikovnejší zostrih, aby miestami netrpel stratou tempa (tá prvotne odsudzovaná americká požiadavka zostrihať film o 20 minút sa mi nakoniec nejaví až taká márna a má svoje opodstatnenie, uvidíme ako bude film pôsobiť v tomto zostrihu, ak sa ho nakoniec vôbec dočkáme). Všetky tieto nedostatky však vynahrádza špinavou atmosférou, efektnou akciu, zaujímavým vizuálom, vskutku originálnym príbehom, ktorému nechýbajú fungujúce momenty prekvapenia a neočakávané zvraty. A to sú dostatočné dôvody na to, aby som zaokrúhlil na tie štyri hviezdičky. Veď predsa sa jedná o jeden z najodvážnejších „národnostných“ mixov posledného obdobia: koprodukčný kórejsko-americký sci-fi veľkofilm natáčaný v Česku (Barrandov), a v tejto čudesnej kombinácii to mohlo dopadnúť akokoľvek. Som preto rád, že nikto zo zúčastnených sa nemusí hanbiť a na výsledok môžu byť patrične hrdí! (po tom zákulisnom súboji s americkými producentmi hlavne Chris Evans, ktorý sa prejavil ako charakter, ktorému skutočne záleží na výslednom filme a nie len na výplatnej páske). CELKOVO: 3,5* (7/10) () (méně) (více)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Ultrasračka. Neskutečná. Jednu hvězdičku za to, že to místy pěkně vypadalo (rendery) a že jsem se asi u dvou skutečně velmi vážně zamýšlených proslovů musel smát neskrývané demenci autorů (teda + ještě scénka s babou v sauně). Zajímalo by mě, co za to všem těm hercům slíbili... Toť mé subjektivní hodnocení. Objektivně je to samozřejmě úplně k zblití a autoři si zaslouží semlít do proteinové cihly. ()

SaNcHeZ_cz 

všechny recenze uživatele

Whaaat? Tak to tedy počkat. Chápu, že Snowpiercer je skrze šeptandu pašovaný jako onen science fiction zázrak letošní filmové sezony ale já to prostě neberu. Fakt, že nejsem obeznámen s komiksovou předlohou na tom nehraje žádnou roli. Film musí fungovat jako film i bez znalosti předlohy a to tady pro mě prostě nefunguje. Rádoby hluboké, přemýšlivé a ultra poselství nesoucí ale v jádru hloupé, absurdní a nekonzistentní. Základní myšlenka je fajn, její provedení však ne. A už jen kvůli účelnému umisťování replik a neustále akcentovanému symbolismu mi to spíše než promyšlené scifi připomíná průser podobného rozměru jako před lety Aeon Flux. ()

Paxxx.cz 

všechny recenze uživatele

Docela hvězdně obsazený film, který nabízí místy úžasné momenty (latačka v tunelu), ovšem přichází zde i nudné okamžiky a vše nakonec směřuje k docela odfláknutému konci. Snowpiercieru by určitě prospělo i přiškrtit stopáž...5/10. ()

dejww 

všechny recenze uživatele

Já mám rád post apokalyptické scénáře. Skutečně me to baví. Jenomže musí to dávat smyl. Vlak v zmrzlé planině kojící kolem světa smysl nemá. Proč proboha vlak? Pokud se však pokusím odpoutat od této nelogické věci film v zásadě plní svou funkci a to co se od něj dá očekávat. Přidává i zajímavou myšlenku udržitelné společnosti. Takže jo, pokud by to dávalo o troch více smysl mohlo by to být opravu moc fajn. ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Všechno to začne... ehm... úvodními titulky. Nenene, všechno to začne ve chvíli... Moment. Osvětlím tady všem rádobyčtenářům, který si přečtou tenhle můj výblitek, jak to všechno začalo. Večeří. Udělal jsem si večeři a že si pustím film. No brouzdám knihovnou stažených filmů - obvykle se tam nacházejí věci, které k nám do kin vůbec nedošly - a tam Seolgug Yeolcha. No. Moje znalosti korejštiny jsou asi stejně dobré jako moje znalosti mezigalaktickýho cestování rychlostí nadsvětelnou, a tak jen v rychlosti zkontroluju, jestli mám stáhnuté title, aniž bych tušil, kdo ve filmu hraje (to už jsem dávno zapomněl - od stažení uběhlo určitě pár dnů), nebo že film je v angličtině (zaplaťpánbu). Pouštím, začínám jíst. Základní premisa se vyjeví při titulcích. Aha, takže všichni přeživší jedou ve vlaku, kterej je rozčleněnej na nějaký kasty. Šup, záběr na hezoučkou tvářičku Chrise Evanse, kterou prorostl černý vous, a šup bota na odporně slizkou Tildu Swinton, která snad s přibývajícími roky nabírá na ohyzdnosti (a taková pěkná baba to byla a možná i ještě je) a tím to skutečně začíná. Scénou, ve které účinkuje v hlavní roli kladívko a ruka Ewen Bremmera (chudák, co film, to divnější role), si uvědomuju, že nekoukám na obyčejný dystopický postapo. Tady přichází na řadu evropská vyspělost a asijská úchylárna v dobrým slova smyslu. V tuhle chvíli si uvědomuju, že nikdo ve filmu není nedotknutelnej. A protože neznám předlohu, polknu poslední sousto a čumím dál. Příběh je vlastně jednoduchej a spolu s postupem skrze vagony (kasty) vlaku řídne stejně jako skupinka přeživších rebelů. Jenže jak řídne skupinka, houstne filozofická hloubka a kulturní reference na různý... ehm... zpracování postapo. A tak se mihne Mad Max, a tak se mihne Fallout (ABSOLUTNĚ GENIÁLNÍ SCÉNA VE ŠKOLE), a tak se mihne Metropolis, a všechno je to ke všemu tak skvěle nasnímaný, že to je nejenže svižný, ale hlavně i zábavný. Jediný, co nechápu, je členění vlaku, uvědomuje si moje já, zatímco Chris Evans postupuje skrze saunu, a říkám si, proč sakra choděj lidi v tom vlaku kalit na diskotéku jak z 80. let a přitom musejí zákonitě projít saunou? Film se v mnoha okamžicích netváří jako blízká budoucnost naší současnosti, skutečně tak trochu připomíná Fallout (technologie užívaná posádkou a obyvateli nereflektuje současnost - nejpatrnější je to právě ve škole, kdy na plochým LCDčku pouští paňčelka film jak z padesátých let). Ale to nevadí, google mi říká, že předloha vznikla v osmdesátkách, a tak nějaká pocta osmdesátkám musela přijít (jestli se k tomu dostanu, chtěl bych si ten komiks přečíst - v originále - a byl by to tak první komiks, co bych přečetl ve francouzštině; připomeňte mi to někdo). Film zdánlivě vrcholí katarzí před finální bránou, a já si uvědomuju, že ve skutečnosti se právě dívám na film, u kterýho s klidem můžu říct, že nevím, jak skončí. Protože pak přijde totální obrat o 179° a já čumím, jak jsou všechny postavy v tom vlaku vlastně strašně pitomý, kostky drogy udělají bum a začne padat trocha sněhu a film vlastně končí, aniž by vysvětlil, co se stalo. Záběr na digitálního medvídka a ahoj, přeber si to, milej diváku, jak chceš. A to je vlastně i důvod, proč nevím, jak hodnotit. Má to tak dobrej konec, ale přitom tak strašně špatně napsanej, že váhám v rozmezí 3-5*, a tak si řeknu narovinu, že film si jednou v budoucnu budu muset zopakovat. () (méně) (více)

Praxis 

všechny recenze uživatele

Asi nejsem na podobný styl filmu stavěný. Nápad dobrý, zpracování i vizuální vychytávky více než lákavé, luxusně kulervoucí akční scény, a tuna dalších nápadů, po kterých asi místní honiči trik velice touží. A ta totální magorpitcha Tilda Swinton, která je úchylnost sama. Ale ten konec? Jako ten asi nechápu vůbec. Myslím, že by tvůrci asi neměli tak hodně stavět na tom, že si zbytek domyslí i ten nejnáročnější divák. Dokud šel Ewans vlakem a kosil se s tunou protivníků (scéna v tunelu TOP!!!), tak dobrý, jenže jak nastoupil Harris a jeho pseudofilozofické kecy o vůdci, malí dětičky opravníčkové, a ta debilní číňanka, tak to teda WTF??? 50% ()

Ellmariachi 

všechny recenze uživatele

Poměrně originální nápad dát do jednoho místa, v tomto případě vlaku, celý svět. K tomu přidat charismatického hrdinu v podobě konečně přísně vypadajícího capa Chrise Evanse a vše obalit tajemnem. Ono tajemno co přijde dalším vagónem bylo na snímku to nejlepší. !!!Malý Spoiler!!! Bohužel tvůrci se rozhodli, že od tohoto konceptu postupně ustoupí, což byla škoda. !!!Konec spoileru!!! Po té snímek začal trošku padat. Konec nebyl vůbec špatný, ale kdyby končil o jednu událost dřív byl by naprosto super. I přes poměrně dlouhou stopáž ale snímek odsýpá a baví. Menší zvrat v závěru, kdy divák přesně neví na čem je na mě taky zabral. Takže můžu dát 78 procent. ()

JJ.Gibson 

všechny recenze uživatele

Nakonec po delším rozjímání dávám tři! Ono, kdyby v hlavní roli nebyl Chris Evans, tak bych o to možná ani nezavadil. Nicméně, post-apokaliptické filmy rád, takže jsem se do Snowpiercera pustil. Dá se říci, že na to, že se to odehrává pouze ve vlaku, který brázdí sněhem a ledem spustošenou planetu, tak to má dosti temnou atmosféru, hlavně díky konci vlaku, kde lidi žijou v extrémně příšerných podmínkách a chystají velkou revoluci. Kdyby si to udrželo tuhle laťku po celých 126 minut, tak bych asi předl blahem, jenže to se neděje a některé věci nehorázně neseděli, např. scéna se školním vagonem?? WTF?? Mělo to zůstat temné a nehrát si to na nějaké barevné Hunger Games, blee. Spoustu brutálních scén, střídá spoustu prapodivných scén a nějak mi to dohromady prostě nesedělo. Co mě, ale velmi dostalo, byl proslov Eda Harrise k Evansovi. To bylo velmi kvalitně vymyšleno a to se mi líbilo! Závěr nebudu spoilerovat, ale přišel mi prostě debilní... ()

Laxik 

všechny recenze uživatele

Žánrovka jaksepatří, a to se všemi stylovými a antihollywoodskými klady i předvídatelnými a tisíckrát viděnými zápory. Mix Orwella, Cesty a Hry smrti, který je sympaticky špinavý. Napínačka, při níž jsem se strachem o hlavní hrdiny klepal jako proteinová kostka. Mix asijské školy rubacích filmů, evropského psaní postav, univerzálně vyspělého herectví, obecně nedostatokové lásky k detailu a Barrandovského looku. A protože kromě klišé a předvídatelnosti filmu nemám moc co vytknout - jedině pár logických (resp. logistických) lapsů, které ale naštěstí slouží myšlence, takže se dají odpustit... a možná až moc vševysvětlující závěr - Snowpiercera doporučuju a brzy se k němu vrátím, ovšem zároveň chápu všechny, kteří film odsoudí. ()

Alementina 

všechny recenze uživatele

Hodne divny film. Totalni blbost, ktera tim, jak je uchylne blba, je zajimava. Jsem si porad rikala, kdy TO prijde, pak to prislo trikrat a porad to nebylo to TO, co jsem cekala. Tak nemsyslny system vlaku, rozdeleni, pruchody, to je jedna z nejvetsich blbosti, co jsem kdy videla. ()

erased 

všechny recenze uživatele

Stylovosti v této podivnosti podléhá naprosto všechno a to do takové míry, že mi jen stěží někdo vymluví, že za českou stranou produkce nestál samotný Baťa. Tolik logických bot by totiž člověk nenašel ani v jeho obchodě na Václaváku. Co vagón, to alespoň jeden vybraný pár s grácií nakopávající zadnici veškerému zdravému rozumu, logice a pokorné uměřenosti západních filmařů. A tak se není co divit, že u konce švábožroutsko-kanibalské odysey napříč dětmi poháněným MATR(ain)IXem už se dá té absurditě jen smát. Co je ale nejpodivnější - ono to přesto nějakým způsobem funguje a já se vlastně bavil celý film. Hlavním heslem filmu je totiž neotřelost. Neotřelost až do poslední vteřiny. I to poslední, co lidstvo před svou anihilací vidí, není pověstný záblesk, ale lední medvěd. Wilford knows. Wilford likes kids. ()

zipper111 

všechny recenze uživatele

Divnofilm... Zajímavě natočená, nezařaditelná záležitost, kde některé scény moc nedávají smysl, občas vypadají hrozně zvláštně, až amatérsky, režisér má zvláštní styl... Osobně mi to celkem sedlo, atmosféra je hutná a ačkoliv to místy připomíná tupou vyvražďovačku, nakonec všechny takové scény najdou ospravedlnění. Je zvláštní, že vlastně žádná postava není vyloženě kladná, většina lidí nakonec jede sama na sebe. Konec byl pro mě trošku zklamání a asi jsem nepochopil jeho přesah, jestli vůbec nějaký byl. Přesto, můžu jenom doporučit, je celkem jisté, že takovýhle film jste ještě neviděli. :) 4* ()

zuzaSislerka 

všechny recenze uživatele

U filmů tohoto typu si vždy znovu uvědomuji, že herci jsou taky jen lidi, kteří se motají do podivných projektů.. myšlenka dobrá a zajímavá, ale některé situace trochu přehnané a přehrané ()

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama