Obsahy(2)
Nejslavnější motoristický magazín světa, který pravidelně sleduje tři sta milionů diváků. Vizuálně působivé představení vozů je doprovázeno odlehčeným komentářem, který zaujme nejen technické nadšence. Závod auta s rychlovlakem, fotbal s auty a mnoho dalších šílených nápadů. A k tomu všemu nesourodá, a zároveň skvěle se doplňující trojice vtipných moderátorů (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (196)
Perfektní zábava se sehranou trojkou. Povýšeně ješitný Jeremy, ztřeštěné velké dítě Richard a flegmatický James servírují zábavu, při které si divák klade otázku, kde na ty blbosti chodí, a po celou dobu po sobě střílí třeskutě jízlivými poznámkami. Role každého z moderátorů se pěkně zdokumentovala v jednom z dílů, kdy soutěžili o to, kdo bude mít nejlepší obojživelné auto. Jeremy přijel suverénně s jakousi nadupanou károu, Richard s infantilní radostí poskakoval kolem těžkotonážní krabice a James si to spokojeně přihasil s jakousi obludností, ve které byl zapíchnutý stěžeň. Také dnes jsem viděl vypečenou disciplínu. Pánové si koupili co nejlevnější auta a pak každý vymyslel soutěž. Jednou z nich bylo nacpat do auta psa (což u takové Toyoty IQ šlo docela špatně, zvlášť když pes byl bernardýn), projet okruh co nejrychleji, ale zároveň tak, aby pes neměl touhu řidiče sežrat, a při dokončení úkolu se ještě zkoumalo, jak spokojeně či nerudně se pes tváří. ()
Nejsem fanda aut, řvoucích a smrdících motorů. . Top Gearu však nemohu upřít jeho kvalitu a poutavost, která v kombinaci se suchým britských humorem činí pořad velmi atraktivním. Top Gear zcela jistě disponuje jiným rozpočtem, než-li "Autosalon", možná by jednotlivý díl převýšil i rozpočet českého celovečeráku. Kde jsou peníze, tam je show a Top Gear je převážně ta show. ()
Top Gear vznikajúci v rokoch 1977-2001 bol motoristickou reláciou takou, ako ich bežne poznáme. Až v roku 2002 prišla jeho reinkarnácia pod taktovkou Jeremyho Clarksona, ktorý z Top Gearu urobil program plný nadupaných superšportov, bláznivých testov a skvelého humoru. Prvá séria s Jasonom Daweom bola pojatá ešte trochu serióznejšie, ale príchod Jamesa Maya a vznik trojice s Clarksonom a Richardom Hammondom znamenal vytvorenie tej správnej chémie a Top Gear tým získal šťavu. Stále sa nájde dosť hnidopichov, ktorí tvrdia, že ide o zbytočnú reláciu, z ktorej sa nič nedozvieme o bežných autách a stojí veľa peňazí. Obľúbenosť Top Gearu po celom svete a z toho vyplývajúca sledovanosť však hovoria niečo iné. Práve tento typ programu ľuďom chýbal a získal si aj divákov, ktorí až toľko nefandia motorizmu. Väčšina chlapov má totiž stále v sebe malého chlapca a priznajme si, kto z nás sa ako malý chlapec nechcel preháňať na športiakoch a vyvádzať blbosti podobné tým v Top Geare? Trojica moderátorov si vlastne len plní detské sny a robí to takým skvelým spôsobom, že je neskutočne zábavné sledovať, čo zase vyvedú. ()
Poprosím tých, ktorým sa nepáčia autá, anglický humor a podobne, aby sa neunúvali komentovať tento skvelý seriál o autách a dávali mu hodnotenie odpad a tak, mne sa napr. nepáči Harry Potter, no tak som ho nepozeral, prípadne jeden diel, ale nedám tomu odpad, za to, že k tomu nemám vôbec vzťah, pretože to má svoje kvality... ()
Autům příliš neholduji, byť mi řidičský průkaz nechybí. I když mě tedy nechávají novinky ze světa automobilismu chladnější než ostatní příslušníky stejného pohlaví, nutno uznat, že autoři Top Gearu odvádějí svou práci velmi kvalitně a ukazují, že i recenze na auta mohou být podávána velmi zajímavě a netradičně. ()
Galerie (35)
Photo © BBC America
Zajímavosti (22)
- Top Gear není jen úspěšným televizním pořadem. Obdobného ohlasu se dostalo i stejnojmennému magazínu, který je nejprodávanější časopis o autech ve Velké Británií. (silebis)
- Posledná zákruta sa nazýva "Gambon corner" (Gambonova zákruta). Je pomenovaná po hercovi Michaelovi Gambonovi, ktorý cez ňu skoro preletel. (Xooolg)
-
Autá roka podľa Top Gearu:
2002 - Land Rover/Range Rover
2003 - Rolls-Royce Phantom
2004 - Volkswagen Golf GTI
2005 - Bugatti Veyron
2006 - Lamborghini Gallardo Spyder
2007 - Subaru Legacy Outback/Ford Mondeo
2008 - Caterham Seven R500
2009 - Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni
2010 - Citroën DS3
2011 - Range Rover Evoque (m.a.t.o.)
Reklama