Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jefff
    *****

    Fantastický film...fantastický. Tohle mě hned napadlo po shlédnutí Dnes naposled. A stejně jako Tosim musím citovat, protože při téhle větě, kterou na začátku filmu řekne pan Štěpánek v roli Ing.Dandy, mě opravdu zamrazilo "VÍTE TAM, ZA OKNEM, TAM JE VEŘEJNOST...ALE TADY, TO JE MŮJ PRIVÁT, SEM SI JDU ODPOČINOUT..." Geniální výkony herců, neúprostný drsný příběh se stupňovaným napětím, jak to celé dopadne...a finále? Finále mě rozebralo na atomy. Však uvydíte sami... Pro mě to je jeden z nejlepších českých filmů, které jsem kdy viděl a má moje ABSOLUTNÍ DOPORUČENÍ!!! Ps.:Všimněte si prosím, jak pan Menšík svou roli hraje - naprosto výstižně, bezchyby, dokonale.(28.1.2010)

  • ondrula
    ***

    Docela dobrý herecký výkony. Soudruzi se rozhodli, že natočí mravopoučný snímek o démonu alkoholu a obsadí jej výtečnými herci. Bezva. Ono to ovšem jako celek působí tak nějak naivně. Aby střízlivý člověk zahrál notorika (a nikoliv jen lehce opilého) je totiž asi pro herce nadlidský úkol. Opravdoví alkáči jsou rozsypaní jak čaj a aby dokázali vožralí po návratu z hospody přesvědčit manželku, že jsou v pohodě, to je jen pohádka. Jinak je dost znát, že se film točil v padesátejch, protože je tam povinný soudruhování a žehnání znárodnění. Taky mě zklamal František Smolík, kterej asi nikdy nehrál nic jinýho než Vyšší princip, protože třeba scéna jeho zešílení je dost k smíchu (v jeho pohledu je vidět, že je až příliš při smyslech a nikoliv naopak). No a samozřejmě mladinkej Munzar s kokrhelem na hlavě v epizodní roli tomu dává korunu. Budete-li chlastat, zcela jistě dopadnete jako některý z protagonistů, buďto a) zešílíte b) umřete c) seberou vás benga d) přijdete o barák e) skončíte v léčebně. Nejlíp ze všech dopadl Sovák, tomu utekla žena.(2.5.2011)

  • ghatos
    ****

    Parádní sestava v plné síle předvádí herecký koncert. Ničím výrazná zápletka slouží jako podpůrný prostředek. Vše je postaveno na výrazných hereckých výkonech. Excelentní Zdeněk Štěpánek dokazuje svou velikost. Začarovaný kruh se zužuje a vytváří tlak na alkoholiky. Ti pod tlakem kupí chyby, až do hořkého konce. Nebyl jsem svědkem něčeho překvapivého, přesto nebo právě proto oceňuji celkovou kvalitu.(1.2.2010)

  • Marthos
    *****

    "JÁ SI TEĎKA TOHLE VYPIJU, PAK SI DÁM PRCKA A TÍM TO HASNE." Martina Friče si v současnosti nejčastěji spojujeme s populárními veselohrami předúnorové kinematografie a jakoby se zdá, že v pozdějších letech není už mnoho filmů, které by stály za pozornost. Chyba lávky. Frič se po traumatické stagnaci na počátku padesátých let vzepjal ke svému velkému comebacku tématem, se kterým dlouhá léta sám zápasil. A ač můžeme Friče chápat jako tvůrce ze staré školy, tedy do určité míry tvůrce zastaralého, pak je o to překvapivější moderní uchopení tohoto filmu. Navenek ztlumené drama, uvnitř přeplněné emocemi a pudově nezvládnutelným syndromem smrtící alkoholické abstinence hlavních hrdinů, vykresluje mrazivě stoupající atmosféru neodvratné tragédie nemalých rozměrů, jež v konečném stadiu postihne všechny zúčastněné. Každá z postav má ke své závislosti přesně rozlišené důvody, každý se u dna skleničky ocitl z různých příčin. Divák navíc sleduje negativní dopad na jejich okolí, které se chtě nechtě stává součástí hry o existenci. Není samozřejmě nejmenší pochyb o hereckých výkonech, přesto bych zmínil alespoň některé z nich. Zdeněk Štěpánek se překvapivě dokázal oprostit od svých divadelních šarží a předvedl divákům civilně odehraný portrét člověka, propadajícího se až na samé dno a postupně ztrácejícího všechny opěrné body spokojeného manželství. Jiného druhu je Rážův houslista, samolibý frajírek, prahnoucí po exkluzivitě života a hledající dočasný únik v náruči atraktivní ženy, podléhající nakonec vlastním lžím. Je tu mistrovská studie Františka Smolíka, který sice předtím odehrál bezpočet opilců a životních ztroskotanců, ale žádný z nich neměl v sobě takovou hlubokou duševní vyprázdněnost jako zkrachovalý továrník Taupe. Scéna, v níž se pod vlivem rostoucího deliria vrací v představách k minulosti a v náhlém pomatení mysli bezmocně prochází absolutně prázdnými pokoji svého bytu, patří k dominujícím zážitkům Fričova filmu a v kontextu doby měla nepochybně silný účinek. Přesně zahraná je i Sovákova expresivní figurka profesionálního alkoholika; ve stejné rovině, i když v trochu jiném úhlu, se pohybuje Marešova role. Na rozsahem nevelkém prostoru na sebe výrazně upozorňují i další, především mondénní milenka Ireny Kačírkové nebo jedna z prvních větších příležitostí před kamerou Vladimíra Menšíka. Jak je pro filmy z této dekády typické, pokouší se o co nejrealističtější pohled na věc čili žádný happyend se nekoná. Ani nemůže. Své následovníky ostatně film získal v dalších dílech pozdějších tvůrců, mezi jinými například v Hubačově Ikarovu pádu nebo Pecháčkově sondě Dobří holubi se vracejí.(14.2.2010)

  • brit84
    ****

    Znáte ty filmy, ve kterých je poukázáno na nějaký závažný problém, řešení se zdá být nemožné a na konci svitne jiskřička naděje? Tak podobný okamžik zde nehledejte. Ponurý film, ukazující příběhy několika mužů holdujících alkoholu. V mnoha scénách mně bylo trapně za ně, i když musím uznat, že oproti Menšíkovi v Ikarově pádu to byl jen slabý čaj. Shodou náhod jsem film viděl vzápětí po Děkujeme, že kouříte, takže dnes mám odvikačku double:)(16.8.2011)

  • - Film se vyznačoval psychologickou jemnokresbou, která plynula z Fričovy i Štěpánkovy osobní zkušenosti s alkoholem. (Ded@M@tes)

  • - Odborným poradcem na filmu byl MUDr. Jaroslav Skála, nestor protialkoholní léčby v Československu. (Ded@M@tes)

  • - V sezoně 2012/2013 se Divadlo Na zábradlí rozhodlo převést tento film na stejnojmennou divadelní inscenaci. (Nine)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace