Reklama

Reklama

Budoucnost nejistá

  • Velká Británie How I Live Now
Trailer 1

Patnáctiletá Daisy (Saoirse Ronan) žije celkem běžně komplikovaný život - má deprese, vztek na všechny a trpí sebepoškozováním. Rodiče ji proto pošlou z New Yorku k tetě Penn na anglický venkov. Po prvním odmítání všech a všeho si Daisy uvědomí, že se jí tam vlastně líbí a navíc se jí líbí i bratranec Edmund (George MacKay). K svému překvapení nakonec úplně zapadne do místní mládežnické party a jejich radovánek. Vše zdánlivě směřuje k letní romanci, kdyby se zároveň nad touto venkovskou idylou nevznášela všudypřítomná hrozba Třetí světové války. Ta nečekaně vtrhne do jejich životů a pro Daisy, které se před nepřátelskými vojáky podaří uniknout, začíná boj o přežití. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (150)

katasta 

všechny recenze uživatele

Bohužel nic z tohoto snímku nedávalo smysl... Chování hlavní postavy bylo naprosto mimo. Nejdřív je nucená dojet někam, kde nechce být, a dává to dost vehementně najevo. Pak začne být tato oblast nebezpečná, a jí je nabídnuta letenka, aby mohla odjet domu. To už ale nechce, radši umře vedle svého milence - bratrance, díky kterému během pár dní obrátila o 180°. Načež je evakuována, zatímco její milovaný je odvlečen do armády, takže s ním stejně nemůže být. No což, rozhodne se tedy, že se se svou prťavou sestřenicí vydá zpátky a z oblasti, kam byla evakuována, jednoduše uteče. A tak se kdo ví jak dlouho - bez pořádných zásob a bez vody - fakt dobrá, že vůbec přežila tohle, potlouká lesy a oblastmi, kde je všude nepřítel a zotročuje ženy. Ale to jí nejspíš vůbec nerajcuje, protože se vklidu posmetluje na otevřených pláních, chodí po cestách, do baráků vchází hlava nehlava, aniž by se vůbec rozhlédla.... no tahle holka je buď fakt brutálně statečná, nebo totálně vypatlaná... vsázím na to druhé. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Ehhh... Drama? Thriller? Válečný??? Akční?????? co takhle rodinný/romantický? ----- Podle mně si jednoho dne takhle svolal Macdonald své lidičky kolem sebe a řekl: ,,Chci natočit megafilm pro mladý, něco co vyprodá multiplexy! Moc prachů nemám, ale známej mi prej půjčí chatu! Nějaké návrhy? '' První asistent: ,, Natočíme něco vo upírech, na to náctiletý a hlavně puberťačky jedou! '' . Macdonald: ,, to ne, to už tu bylo a už nikdo nekupuje ani ty hrnky a penály s Patizónem a dokonce to přestali tisknout Vietnamci v ČR na trika, to chce něco jinýho, novýho! '' --- Druhej asistent: ,,Tak natočíme invazi emzáků na Zem! '' --- Rejža: ,,Neee! To už tu bylo asi 100 x! --- Já to vidim takhle... Romantická láska dospívajících na pozadí války a nejistoty z bytí! bude tam i filozófie a moudrost! '' ---- Produkční: ,,Takže něco jako Vojna a mír? Jih proti Severu?'' Macdonald: ,,To je vončo! A máme to v kapse. Chata zadáčo, ňáký mladý týnejdžry pochytáme a překecáme, dospělí herce nějak seženeme v ochotnických spolcích.. no jen ta válka...sáfriš....to bude drahý....křižníky, tanky, letadla.... no, tu válku nějak už vymyslíme...dyk to nemusí bejt Napoleón ani Ulysses Grant, dyk to může bejt běžnej terorista v teplákovce z masa a kostí jako jsem já nebo vy... a tu válku, tu jako budou vysílat z rádia! A abychom někoho nenaprdli, bude se to vodehrávat třeba... třeba... už to mám! ,, v jižní v oblasti'' ! Chachá a Oskár je doma! To klapne! Deme točit lidičky! '' ------- A tak vznikla Budoucnost nejistá. Já ji neměl jistou také, respektive jsem si nebyl jist zda film za živa dokoukám. Vleklo se to vleklo. Nezastírám, že i mne okouzlila Saoirse Ronan (mimochodem mne zaujala už v Pevných poutech). Teď však mnohem starší s očima průzračnýma jak studánky ve svých krásných dvaceti byla opravdu k nakousnutí! To bylo ale asi tak jediné na co se dalo koukat. Tvůrci si to asi uvědomili, takže vlastně není jediný záběr, kde by nebyla. Co mne iritovalo, byly její vnitřní hlasy... to fakt bylo peklo. Nevím komu přišlo důležité aby divák věděl co si myslí dívka v pubertě...snad to bylo kvůli závěrečnému zmoudření pod ,,tíhou'' okolností. No a ta válka/thriller/drama/... Divák z toho vidí prd. Vše se totiž odehrává na chatě kdesi v lesích a když už se něco děje, je to v nejbližší vsi a jsou to jen takové pidištěky. Kupodivu nepřítel není Severní Korejec, Číňan ani Rus, ale obyčejný britský terorista, který tráví vodu v řekách a vraždí děti a psy. (proč? nevím, to neřekli!..)... no... zkrátka a dobře nazývat tohle postapokalyptickým filmem je jako udělat z pohádky Ať žijí duchové - historické sci-fi drama (Je tam přeci Brtník z Brtníku a cestování časem!). Já tentokráte naletěl na zdejší oslavné komenty a to dokonce několika přátel a šel do filmu s tím, že uvidíme apokalypsu na Britských ostrovech. A on to byl mezitím romantický zamilovaný filmeček o partě dětí na chatě. Nejsem náročný. Já postapo filmy rád a je mi jedno zda svět zaplavil virus, chrchlající mrtváci či zda někdo zmáčkl někde to červené tlačítko... a ani to nemusí být mega nákladné. Naopak oceňuji střídmost ale dobrý příběh, počítačové mega efekty mně už nudí. Tady nás ale kdosi zkoušel lacino opít Dětmi z Bullerbynu :-) . Jsem rád, že nám alespoň tvůrci ukázali krásy Anglie, některé scenérie byly opravdu krásné. A tak dávám dvě pilule na úpravu vody, protože za víc to nestojí. Být mi čtrnáct, možná přihodím i tu třetí. Ale už není... * * () (méně) (více)

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Nepije kravské mléko, nerybaří, neplave, často si myje ruce a je pěkně nerudná. Protože se z New Yorku musela na čas přesídlit na anglický venkov. Britské sociální drama se však záhy mění v boj o holý život v nehostinných kulisách á la Potomci lidí. Jenže mu výrazně chybí intenzita, vztahově je to vyloženě odbyté a tvůrci nedokáží na diváka přenést pocity hlavní hrdinky. A vlastně se tu nic moc nestane. Úvodní desítky minut přitom vůbec nenaznačují, že člověk bude v závěru tak trochu sledovat hodinky. Ostatně rozluštit, co tím chtěl Skot Kevin Macdonald přesně říct, je celkem obtížné. Je sice fajn, že poskytuje velkorysý prostor hlavní hrdince (pobledlá Saoirse Ronan je znovu velmi solidní), která svým přístupem kryje svou zranitelnost, nemůžu ale předstírat, že je tahle neukotvená látka něčím, bez čeho bychom se neobešli. ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Připomnělo mi to film Zakázaná zóna - taky napínavý "romantický" film v post-apokalyptickém hávu. Totéž možná napadlo i režiséra Macdonalda, vzhledem k tomu, že povolal Jona Hopkinse, autora hudby Zakázané zóny. Oba filmy spojuje i působivý příběh, ale hlavně atmosféra sálající na sto honů a vyjadřující ducha doby (smiřování se s faktem, že se svět nebezpečně rychle mění - převážně k horšímu). Jsem přesvědčen, že zmíněné filmy budou řazeny mezi ty, co nejvíc vystihují 10. léta 21. století. Podobně jako vypovídají o své době filmy Tři dny Kondora nebo Drsný Harry (70. léta), Rambo nebo Podnikavá dívka (80. léta), Volný pád nebo Klub rváčů (90. léta), Dobrý ročník nebo Ztraceno v překladu (0. léta). ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vojna prevažne v náznakoch, postupom času ale explicitnejšia. No a práve tie momenty, kedy spoločne s postavami zisťujeme, že niečo nie je v poriadku, sú najsilnejšie a emocionálne najviac zasiahnu tú časť vášho mozgu, ktorá má z vojnového konfliktu neustále panický strach. Prelet stíhačiek alebo tlaková vlna po výbuchu patria medzi najsilnejšie momenty nielen tohto filmu, ale aj žánru. Áno, je to trochu monotónne, postavy sa nechovajú vždy logicky, ale takto pacifisticky už dlho na mňa žiaden podobný film nepôsobil. A kto mi ešte niekedy povie, že sú aj "dobré, humanistické" vojny, stratím nervy... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

Reklama

Reklama