poster

Don Jon

  • USA

    Don Jon

  • USA

    Don Jon's Addiction

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Lásky Don Jona

  • Velká Británie

    Don Jon

Komedie / Romantický / Drama

USA, 2013, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ****

    Ačkoliv jsem od prvních zvěstí o výletu jistého talentovaného mladého herce na režisérskou židli doufal v opak, nezbývá mi než konstatovat, že tenhle donjon se bohužel nezdolným pilířem žádného žánru rozhodně nestane - míchá jich totiž dohromady celou řadu, a to způsobem dosti zvláštním. Don Jon má nicméně šanci zapsat se do historie jako jeden z prvních filmů zabývajících se seriózně závislostí na (internetové) pornografii, což by bylo samo o sobě zajímavé, a rozhodně by vítězil v kategorii obsazení - kterým nemyslím reálné pornostránky a použité záběry z reálných pornoklipů s reálnými pornoher... ehm... představiteli (neříkejme jim herci, rozhodně ne valné většině z nich;) Jenže Joseph Gordon-Levitt neudržel hormony na uzdě a namontoval do svého prvního filmu kde co, co jen trochu zavánělo emocionální dysfunkčností v partnerských vztazích. Takže ve finále tady prostě nenarazíte na jedinou normální osobu - nejblíž je tomu Julianne Moore, u které je příčina všeho v okolnostech. Na jednu stranu je na začátku jasně řečeno, čím se budeme zabývat - Jonovým životem a tím, co je pro něj důležité (viz trailer). Jenže díky tomu jak vypadá Jonova rodina a jakou roli ve filmu (a v jeho životě) má, a tomu jak se do jeho života promítne zblbnutí se do "té nejkrásnější věci jakou v životě viděl", a hlavně co ta věc provede s ním, se poněkud vytratí to, co mělo s přehledem potenciál utáhnout celý film samo. Svým způsobem je obdivuhodné, jak to Gordon-Levitt dokázal zaplést a ukočírovat, ale kdyby to udělal s většími zkušenostmi za deset let, a něco vypustil, myslím, že bychom si z toho sedli na zadek úplně všichni. V současné podobě se Gordon-Levittovi jeho prvotina zvrhne ve film o hledání a především o těch, co pořádně nevědí, že něco hledat můžou (a asi by i ve vlastním zájmu měli). Není to vůbec špatné, má to silné momenty (sex Jona s Esther, OMG), ale i když se to stále někam maličkými krůčky ubírá, jde to úplně jinudy - úplně zbytečně jinudy - než je potřeba. Sice to znamená, že se nemůžu dočkat toho, až Gordon-Levitt dá život nějaké prostší žánrovce, ale pro Dona Jona to moc nehraje. A to ani když nabízí kromě jiného Scarlett Johansson v póze vulgárně-a-kýčovitě-žvejkové-růžové-pipiny, kterou byste v reálném životě nejradši ihned zbavili utrpení:) Ten její vypatlaný, "dějem" pohlcený úsměv při promítání tragicky špatného chick-flicku v kombinaci s jejími odpornými manipulativními pokusy a gestikulací předměstské štětky ze sedmdesátých let jsou ale na Oscara. Každopádně když se Jon na konci přestane za volantem chovat jako "co čumíš kreténe" pablb a začne si místo toho užívat (dost hroznou, ale co naděláte;)) muziku z rádia, měl jsem chuť ho obejmout:) Takže ano, po víc než jen troše uvažování (čímž bych chtěl zároveň poděkovat CSFD za to, jakou je úžasnou terapeutickou a myšlenky třídící pomůckou) mu vypálím 80% a své vřelé doporučení. Repríza mě nemine. A nejenom jedna;)(11.9.2014)

  • Kaka
    ***

    Trochu moc teen cover, ale jinak vcelku zajímavá sonda do klučičího života, resp. stylu myšlení. Ze začátku klasická story, která se postopem času (příchodem Julianne Moore na scénu) mění ve vcelku vyzrálou a dobře poslouchatelnou/koukatelnou věc. Na to, že je Levittovi tolik kolik mu je, je tenhle film víc osobitý, než se na první dojem může zdát. Scarlett opět TOP.(16.9.2015)

  • kingik
    *

    Cihly a vápno! Já jsem ale nechtěl stavět pane Levitte, který jste se mně představil v roli proutníka, nebo snad obšourníka Jona, který si staví svoje nádobíčko nad pornem, a to hned několikrát denně. Sexuální apetit Jonovi nechybí a holky po něm jedou, ale on si to nějak s nimi nedokáže dost fajnově užít jako s porno holkami, a tak se nestandardně vyznává ze svého vztahu k sexu ve standardní minutáži, pro myšlenkovou prázdnotu však více než rozvleklé, a také z toho, jestli má pobožný mladík, jako je on, raději reálný sex anebo porno. A to vše zaobalené jakoby v dospělé formě. Co myslíte, dojde ke svému prozření? Dojde, nebot, když se na něho Scarlett vybodla, tak skončí s citově vyprahlou rašplí Julianne Moore, která o sexu dokáže moc hezky filosofovat a s kterou to tedy vytrhl, a to i po stránce kvalit filmu, protože náhrada za maxi Scarlett, to byla opravdu žalostná a nic to nemění na tom, že s přítomností Julianne, která už dávno přemostila hranici padesátky, snímek nasákl dojem "nezávislého" filmu. Jakmile však Scarlett zmizela ze scény, tak film ztratil všechno, co měl a fantasticky to rozvleklé nic ještě zdůraznil. Dokola se opakující scény návštěv rodiny nad jídlem, hudebního klubu ve kterém dívky se svými kamarády známkoval podle svých měřítek fyzické krásy a pak je následně klátil, posilovny, stlaní postele a pravidelných návštěv kostela(!), ten matný režijní dojem jen umocnily. Nevypadá to, že by z pana Josepha Gordona-Levitta zrál skvělý režisér. Tenhle film krutě neustál v mnoha ohledech. Jeho snaha o psychologický profil mladíka frustrovaného nad absurdním srovnáním krás porna a sexu v jeho reálné podobě neobstojí a selhává ve své neschopnosti tuhle myšlenku někam rozvíjet, nebo přinejmenším, ji někam uspokojivě posouvat. Poté, jak svého hrdinu celou dobu prezentuje, tedy coby sobeckého, do sebe zahleděného, samolibého floutka, který není schopný stálého vztahu s dívkou a neuznává, respektive ho nenaplní hodnoty, které milostný vztah eventuálně přináší, pak jen stěží lze uvěřit pravidelným zpovědím v kostele, kde se vyznává ze svých "hříchů" a jen těžko by při své náročnosti skončil se zastydlou studentkou Julianne Moore s kterou by našel to, co s mnohem atraktivnějšími ženami neměl. Něco tak nepravděpodobného jsem ve filmu dlouho neviděl. Oproti tomu je takový Star Trek krutě reálný. Pokud vím, s dívkou pod číslo osm ve svém bodování by do postele nešel, tak by mě zajímalo, jak by ohodnotil Julianne Moore. No dobrá, asi hrála postavu mladší, než ve skutečnosti je, ale co na tom záleží. V tomhle filmu totiž divákovi bude pramálo záležet na postavách, bude mu nejspíše ukradené, proč ten nafoukaný mladík najednou chce skončit se svojí závislostí na péčku a bude se divit, proč se chová Scarlett jako pipka, když jako příčinu k rozchodu zavdává ve sledování porna, které ona sama nesnáší. Je toho ještě mnohem více, co film sráží, ačkoliv se v něm probírá téma, které se ve filmech, až tak příliš neomílá. Do toho spadají i podivní členové jeho rodiny, včetně jeho nemluvné sestry, co je po celou dobu zabraná do svého Ipodu. Opět to měl být znak nezávislých filmů, ale nutno připomenout, že Levitt ještě nedospěl do režiséra, který by s tím uměl obratně pracovat. Stejně tak do toho počítám i množství dalších scén, zejména z interiéru jeho bytu, kde probíhal intimní "vztah" s notebookem coby nepostradatelným zprostředkovatelem virtuální rozkoše. Jenže těm scénám chybělo životné skloubení, kterého zkrátka debutující Levitt nedosáhl. O erotické dusno se starala sličná Scarlett Johansson. S jejím příchodem na scénu to nabralo intenzivní napětí, nevydrželo to však příliš dlouho, mezi ní a Jonem. Nejlepší z celého filmu tak zůstává scéna, kdy se jí Jon dobývá do kalhotek a ona odolává. Atmosféra erotična by se v té chvíli dala krájet. Jinou scénu si však z filmu vůbec nevybavím. Bohužel je znát, že Levitt má režijní zkušenosti jen s krátkometrážními snímky a scénář, jehož je rovněž autorem, by na jeden takový vydal a možná by ve dvacetiminutové podobě byl i lepší, ale na celovečerák to není nejideálněji sepsané. Ne nadarmo jsem v úvodu recenze zmínil termín "cihly a vápno", kterým označuji film, který si hraje na erotický a přitom milostné scény snímá cudně a nudně. Z toho vyplývá, že můžete rovnou zapomenout na nějaké nahotinky, Vyjma krátkých prostřihů z porno scének těch nejprovařenějších amerických pornohereček (jmenovat je snad nemusím) při brouzdání po netu naším hrdinou, kdy zahlédnete, respektive se mihne nějaké to prso, a to se prosím pěkně má jednat o porno, se něčeho explicitního absolutně nedočkáte. Poté, co asi v polovině Scarlett zmizí ze scény, tak se celý film propadl do obří a ospalé nudy ze které se už neprobral. Marně přemýšlím, co dobře situovaného mladíka Jona vedlo k tomu, že při klácení jakýchkoliv slečen, které si zamanul, měl stále a stále větší choutky na porno. Ano, byl za vodou a mezi jeho největší starosti patřilo to, kam několikrát za den vyklopí svůj "náklad". U porna mu to přišlo perspektivnější. Nicméně, po jeho vzoru, a několika návštěvách kostela, jsem se u zpovědi vyznal, že jsem se s tímto filmem bravurně nudil a nevěděl, co si z něho mám vybrat. Ámen. Mé hodnocení: 20%(15.4.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Nikdy v životě jsem se nedíval na porno. No, snad když jsem přecházel z jinošských let do mužných, tak jsem jedním očkem cosi hambatého zahlédl a od té doby už nic. Tedy pokud se nepočítá internet, protože ten se umí vnutit a ono tu a tam stojí za to užít si chvíli sám se sebou, koukat přitom na slečnu, která se mi líbí a dělá věci, které neplaceným slečnám připadají nechutné. Ale dosti zasemeněných kapesníků - tady jde o film. A ten se pohybuje na hraně posilovny, sexu a kostela, což je kombinace vskutku pulsující a tak jedinou nespokojenost u mne způsobuje to, že jsem se nedozvěděl, podle jakého vzorce zpovídající spočítá hříšníkovi množství Otčenášů a Zdrávas Marií. Ale já se HO jednou zeptám osobně a jestli černoprdelníci švindlují, tak poznají to, co žádný dobytek v zoofilním pornu dosud nezažil.(16.8.2014)

  • jojinecko
    ****

    JG-L je proste sympaťák. Zahral si vo filme, kde napísal scenár, sám si to zrežíroval, ide z toho úprimnosť a žiadny kalkul. Film je síce jednoduchý, no vôbec nie stupidný, pobaví tam, kde pobaviť má, veľa vecí je aj "pod povrchom" pre tých, ktorý chcú vnímať. K tomu Scarlettka v role potenciálnej femme fatale - čo viac si priať:) Film robený od srdca, žiadna prázdna komerčná bublina. Palec hore, Jozefe!:)(15.1.2014)

  • - Facebooková stránka Barbary Sugarman (Scarlett Johansson) je pravá a její přátelé, včetně celebrit, jsou zde pod falešnými jmény. (ArsenalEagle)

  • - Na jednom z plakátů v kině je Russell Crowe z velkofilmu Gladiátor (2000). Plakát přitom propaguje fiktivní film „Holy Blood - Battle For Glory“. (ArsenalEagle)

  • - Niektorí z návštevníkov klubu vo filme sú členovia produkčnej spoločnosti HitRecord, ktorú vlastní Joseph Gordon-Levitt. (chesterko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace